Jw83 skrev 2017-06-06 05:39:54 följande:
Jag har ingen bonusfamilj. Jag valde aktivt bort alla män som hade barn eller varit gifta sedan innan. Så jag och min make har bara barn med varandra.
Min poäng är att dina känslor nog är något missriktade.
Din sambo behandlar dig riktigt illa. Han väljer att ytterst medvetet skada och såra dig. Han gör dig otroligt illa fullt frivilligt. Men du älskar och vill leva med honom. Hans ex har knappt träffat dig. Hennes största brott är att hon är gullig mot din son varannan vecka när hon hämtar sin dotter. Hon har inga skyldigheter mot dig och endå så blir du så upprörd över att du får höra på omvägar att hon bett någon följa dig på instagram.
Som liknelse : Du sitter fastbunden på ett torg. Din sambo står dag ut och dag in och kastar sten och spottar på dig. Du bara ler mot honom. Hans ex går förbi och tittar mot ditt håll och viskar något till en vän. Då blir du rasande på henne.
Du mår väldigt dåligt i ditt förhållande men du vill inte lämna honom. Därför behöver du en syndabock.
Och ditt barn är en del av exets familj. Ditt barn är hennes dotters bror. Hon vore konstig om hon inte uppmuntrade dotterns relation med sin bror. Din sons farföräldrar och kusiner är samma som dotterns osv Ni kommer ( om du och sambon fortsätter leva ihop) träffas mycket. Din sambo och hans ex kommer träffas och kanske planera konfirmation ihop, studenten och dom kommer sitta vid samma bord och brevid varandra i kyrkan när dottern gifter sig. Dom kommer bli morföräldrar ihop osv. Ni kommer aldrig bli två helt separata familjer.
Om du kan förlåta din sambo för allt hemskt han medvetet väljer att göra mot dig i syfte att skada och såra dig så kan du väl släppa att du hört, ryktesvägen, att hans ex ville se dina instagrambilder..?
Det där bröllopet som du talar om kommer inte ske imorgon och eftersom det gäller deras barn så bryr jag väl mig inte om ifall de sitter vid samma bord. Att vår relation är gungig säger jag inget om men hur min sambo behandlar mig har väl inget med att exet spionerat på Instagram att göra? Jag har en relation med min sambo och lever med honom inte hans ex. För att sambon är som han är så gör det inte exet till ett svart får.