Vad tycker ni om namnet...
Vad tycker ni om namnet Wyatt?Jag verkligen älskar namnet och kan inte släppa tanken på att namnge kommande son det!

Utöver ert tyckande om det vackraste pojknamnet någonsin

Fint namn, känner flera Wyatt's. Men kommer nog bli problem med uttalet i Sverige. Mitt barn heter Ivy och svenskar har problem med det (uttalas "aivi") Som tur var bor vi i ett engelsktalande land. Blir jobbigt för barn om dom måste rätta alla hela tiden.
Som alltid när man väljer namn som inte är etablerade i Sverige så beror det på hur viktigt korrekt uttal är för er för att ni ska vara nöjda med namnet. Jag försökte här uttala namnet på värmländska, småländska och skånska för att få en bild av hur det kan låta :) Fundera på hur ni tror att namnet kommer att uttalas innan ni bestämmer er. Så att ni inte blir besvikna i efterhand.
Ja många skulle nog uttala det WY-att. Speciellt äldre personer. Jag är inte förtjust i den typen av namn alls så tyvärr. Jag gillar mest äldre nordiska namn. Men smaken är olika.
Spontant tror jag många nog skulle uttala de vyatt och även jag. Har aldrig hört namnet förut.
Mitt barn heter Oliver, trotts att de är vanligt så uttalar vissa ändå namnet som just oliv. Som jag känner idag så skulle jag stått på mig att namnet skulle stavas med två l, Olliver för att slippa att folk säger fel.
Fler förslag:
Troy, Timothy, Morris, Otis, Silas, Seth, Vincent, Elliot, Colin, Dante, Dylan, Eli, Finn, Flynn, Ilian, Ian, Isiah/Josiah/josias, Jonah, Julian, Kian, Levi, Leon,Marlon, Milo, , Noah, Rio.
Nån som har varit ett "Förhäxad" fan som yngre? ;)
Men nej, Wyatt i Sverige blir för konstigt enligt mig. Men om ni vill ha det namnet så ska ni ju absolut välja det.
Gillar tanken på att det är ovanligt i Sverige. Fast försök sätta dig in i hur barnet kommer känna. Sen kommer många svenskar uttala på nån sorts svengelska exakt som det låter och antagligen få höra what rätt ofta.
Vad tycks om Wayne?
Jätte fint! men hade inte valt det för att vi bor i Sverige.
Det är sjukt tråkigt när man måste välja bort ett namn man verkligen tycker om bara för att det uttalas/betyder något på Svenska. Jag väntar mitt första barn och mina favoritnamn är Vihan, Riyan, Arav.. Inget av dessa funkar i Sverige eftersom att Vihan kommer låta som Vi hann, Riyan som Rian/Rean och Arav som Arv! Jag blir tokig
Fint namn, känner flera Wyatt's. Men kommer nog bli problem med uttalet i Sverige. Mitt barn heter Ivy och svenskar har problem med det (uttalas "aivi") Som tur var bor vi i ett engelsktalande land. Blir jobbigt för barn om dom måste rätta alla hela tiden.
Wyatt-trash är vad det låter som. Varför göra så mot sin unge?
Gillar inte.
Inte i min smak.
Låter som en arab
Det kan bli svårt med uttalet.
Vad är det för fel på Johan, Jakob, Anton, Ludvig, Erik eller Adam?
Allvarligt talat, namn talar om varifrån man kommer. Namn tillhör kulturen man bor och lever i.
Alla dessa "specialnamn" som yngre generationen av föräldrar ger sina barn nu för tiden är bara ännu ett symtom på att dom tillhör snowflake-generationen där man ska sticka ut då det betyder att man är "liiite bättre" än dom som har ett svenskt och helt vanligt jävla namn.
Ödmjukhet i stora lass skulle vi behöva i det här landet!
Och nej, jag är ingen gammal tant. Jag tillhör själv den där tatuerade, överbelånade, wape-rökande snowflake generationen och jag hatar den. Jag sätter mitt hopp till den yngre generationen.