Inlägg från: Ashaltienne |Visa alla inlägg
  • Ashaltienne

Basisk mat

SantaC skrev 2017-05-22 00:21:52 följande:
    Borrelia med coinfektioner. Borrelia trivs bäst i försurad kropp.
    Har du borrelia så ska du käka antibiotika så blir du bra sen.
  • Ashaltienne
    SantaC skrev 2017-05-24 15:39:16 följande:
    Knappast. Det funkar inte riktigt så. Jag har kronisk borrelia vilket innebär jag behöver abx IV ett halvår. Det får man inte i sverige. Man får en piller kur på 14 dagar.
    Kronisk borrelia existerar inte, du har något annat.
  • Ashaltienne
    sextiotalist skrev 2017-05-30 14:27:42 följande:
    Fast det är nog inte riktigt sant, man kan ha effekter efter borrelia i kroppen väldigt länge och så den betraktas som kronisk.
    I de allra flesta fall så går borrelia att slås ut med antibiotika och även kroppen klarar av det, men få får leva med skador som denna bakterie orsakat. Nu är ju namnet kronisk borrelia missvisande, man kan nog se det som ett lekmansbenämning

http://www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/8/8371/LKT0748s3621_3622.pdf
    Fast det där är inte vad som menas med pseudodiagnosen kronisk borrelia. Det trådstartaren refererar till är just pseudodiagnosen som påstås bero på en kronisk infektion av borreliabakterien. Det är mot detta som kvacksalvare förespråkar nonsens som basisk mat och livsfarliga behandlingar som långvarig intravenös antibiotika. Artikeln du länkar till bekräftar precis vad jag menade alltså att en kronisk infektion av borreliabakterian inte existerar utan det som kan förekomma är kvarvarande bieffekter av borreliabehandlingen men det är inte något man behandlar med antibiotika eller basisk mat.
Svar på tråden Basisk mat