Basisk mat
Det spelar absolut ingen roll vad maten du äter har för pH, allt blir lika surt i magen sen i alla fall.
Det spelar absolut ingen roll vad maten du äter har för pH, allt blir lika surt i magen sen i alla fall.
Borrelia med coinfektioner. Borrelia trivs bäst i försurad kropp.
Fast har du ren fakta på det du skriver här?
Jag är nämligen ganska övertygad om att det är viktigt att ha kroppen i bra pH balans.
Många sjukdomar uppstår vid obalans i kroppens och definitivt olika cancersjukdomar och candida tex kan påverkas.
Du har helt fel. Jag har under 2års tid haft ett blodtryck på 160/95
Har ätit basisk kost i 3 veckor? Nu är jag nere på 130/75
Och det utan medicinen.Det kanske är sant. Men rent hälsomässigt har det hjälpt mig äta basisk kost.
Men det där är ju inte heller sant. Finns massor av fakta att många sjukdomar påverkas av att kroppen har ett lågt PH värde. Allt är inte svart eller vitt!
Men det där är ju inte heller sant. Finns massor av fakta att många sjukdomar påverkas av att kroppen har ett lågt PH värde. Allt är inte svart eller vitt!
Men jösses! Är du läkare eller? Jag tror på att man kan äta sig till bättre hälsotillstånd med hjälp av att få balans på PH värdet. Tex att man ska utesluta allt vad socker heter om man får cancer. För Cancer älskar socker.
Bullshit det med?!
Tror inte alls du har rätt. Jag sa inte att man måste få cancer av socker men att många många som får det utesluter allt vad socker heter och börjar äta en helt annan kost så jo. Jag är och kommer alltid vara övertygad om att du kan äta dig till bättre pH värde. För jo de flesta är inte perfekta i sitt pH värde utan aningen försurade. Inte ens läkarna har rättning allt och ja, tro vad du vill så håller jag på min teori. Allt är som sagt inte svart eller vitt.
www.fytomedicin.se/files/Biobalansen_-SyraBas.pdf
www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm
Ok ge källkritik själv då.