• äldreochklokare

flytta till annan stad.. pappan som är missnöjd med allt

JohannaK94 skrev 2017-05-20 02:22:31 följande:

För över ett år sedan så flyttade jag ihop med en kille som bodde i annan stad. Ca 3 mil bort. Allt funkade bra men var lite tjabb på dotterns pappa pga detta.

Nu har vi separerat och jag vägrar flytta tillbaka till hemstaden utan vill bli kvar här. Dock tror jag att pappan till min dotter förväntar sig att jag ska flytta tillbaka.
    Vi har ingen kontakt då han beter sig som ett barn och kan prata med mig eller får för sin nya då hon inbillar sig att jag är ute efter dotterns pappa.. år sedan vi separerade.

Till saken. Jag har länge kämpat för att få byta dagis till dottern av den anledning att jag ska kunna jobba kvällar och nätter också då jag i nuläget inte kan de. Pappan tyckte då att nej de är ingen skälig anledning att byta dagis så jag får byta jobb ist.
    Så nu när jag får boende i staden 3 mil bort kommer jag till att ge pappan två alternativ.. ta dottern på veckorna och jag på helgerna.. eller tvärt om. Vet dock att han kommer ställa sig emot detta. Men jag anser att de borde vara ett lätt val då jag själv hade valt att ta mer tid med dottern.
    (Jag gör detta för dotterns skull för att slippa mer tjabb med pappan nu).

Gör jag fel? Hur hade ni gjort?
    För att kunna leva måste jag ju kunna jobba. Jobbar som undersköterska och ska inte behöva byta jobb för att pappan säger de eller för han är så trångsynt

Men hur gammalt är barnet? Dagis är ju max upp till 5 år. Måste väl vara färdigt med dagistiden snart eftersom du skriver det tog slut med pappan för "år sedan". Du valde flytta ihop med nya killen (bara drygt ett år sen och nu är det redan slut?) 

Är detta ett "knep" för att om dottern byter dagis, kommer du sen lättare kunna få henne att starta skolan i din stad och inte i pappans? 

Tre mil är inte så långt och tar inte lång tid att åka. Kan du inte flytta tillbaka till dotterns stad och pendla ett tag? Söka andra jobb under tiden om du tycker det är jobbigt men 3 mil kör man på mindre än en halvtimme.
Svar på tråden flytta till annan stad.. pappan som är missnöjd med allt