Trotsig och envis :(
Hej. Så här är det min dotter som fyller 5 i år har under.minst 1 år nu i omgångar gått förlångt. Hon bråkar dagligen speciellt med mig som mamma. Och jag får panik. Så fort jag kliver in genom dörren börjar det.
Hon ska bestämma allt. Säga emot allt jag säger. Hon argumenterar skriker gråter ett tag slog hon mig.. då fick jag nog och vart själv väldigt ledsen så min mamma och syster fick ha henne 2 nätter för att jag dels skulle få lugna mig men även hon skullw förstå allvaret.. det har gått hyfsat bra efter det. För jag själv kunde oxå brusa upp och bli så arg på henne och det gör ju sakerna bara värre.. och jag vet det. Men ändå blir jag så arg..... varför kan hon inte bara lyssna.. allt jag gör är i stort sätt fel eller så blir det mitt fel..
Vi ska ha syskon nu i sommar med och vi 3 ska vara hemma hela sommaren.. hur tänker jag? Orkar jag jag blir så ledsen att vi bråkar hela tiden och att hon inte lyssnar på mig.. pappan kör hon inte alls med på samma sätt men hon har fortfarande den där dåliga attityden så jag inte tål!
Jag måste ju säga att man känner sig som världens sämsta mamma som inte bara har det här underbara stunderna med sina barn. Jag känner.mig mest elak och dum! Är det fler som har det så här?