Inlägg från: henryrose |Visa alla inlägg
  • henryrose

Varför baddräkt på flickor?

Amak skrev 2018-08-22 16:17:25 följande:
    Att skyla en flickas överkropp, som ser exakt likadan ut som en pojkes, sänder ett budskap till barnen. Jag vet inte vilket budskapet är, men varför ska man peka ut 50 % av barnen som om de vore avvikande på överkroppen, trots att de inte är det? Det finns ju inget sexuellt alls med en naken överkropp när överkroppen är ett barns! 

Men med en bikini på barnet så är det som att man vill påpeka att barnet kommer att få bröst när hon blir stor. Varför är det viktigt att hon går och tänker på det? Varför ska andra gå och tänka på det? 

Och jag kom på en skillnad på bikinitrosor och badbyxor, som jag undrar över. Storleken? Flickorna ska ha minimala badtrosor medans pojkarnas går ner på halva låret? Varför är det skillnad? Det finns mindre badbyxor för pojkar också, men de används oftast bara av tävlingssimmare. För flickor finns inte badbyxor som de slipper gå dra bak i rumpan hela tiden för att de känner att rumpan sticker fram. 
    men 50% av barnen är väl avvikande. 
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-22 17:18:49 följande:
    På vilket sätt?

Har de olika färg? Mönster?
    nä de saknar ju något
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-22 19:44:26 följande:
    Vad saknar 50% av barnen på överkroppen som de andra 50% har?

Upplys mig - för jag kommer inte på något alls.
    50% av barnen saknar pinne
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-23 12:05:56 följande:
    Knappast på överkroppen.. vilket var vad kommentaren handlade om..

Så återigen - vad saknar 50% av barnen på överkroppen som resterande 50% har?
    en begynnande bröstutveckling vilket sänder sexuell signal. 
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-23 16:41:35 följande:
    Sm0 barn har inte en beguäynnande bröstutveckling..

Allvarligt - gör du dig till eller har du helt enkelt noll koll?
    inget ovanligt att bröstutvecklingen startar hos 8-10 åringar. Och för de allra flesta är faktiskt brösten en kroppsdel som väcker starka sexuella känslor. 

Allvarligt. Visste du inte detta?
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-23 19:58:10 följande:
    Inlägget du svarade på handlade inte om flickor som börjat få bröst. Det handlade om "en flickas överkropp, som ser exakt likadan ut som en pojkes" - exakt likadan. Inte med begynnande bröst. Exakt likadan.

Återigen - VAD har de annorlunda när de ser exakt likadana ut?
    en flickas kropp kan omöjligen vara identisk med en killes. Varför är det så? Jo för att de 50% är avvikande, annorlunda. Inte fel. Bara annorlunda.
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-23 21:49:29 följande:
    Fast alltså.. nej..

Innan puberteten kan man inte se skillnad på en kille eller tjej överkropp...

Det är tydligt att du verkligen inte har koll på barns utveckling utan enbart häver ur dig tyckanden..
    Det kanske är så att du inte kan se skillnad. Det innebär ju inte att det inte finns skillnad eller att andra inte kan upptäcka den.
    Det är ju ett forum för tyckande. Du tycker ju precis lika mycket som alla andra här inne. Varför är det så svårt att acceptera att 50% är annorlunda? 
  • henryrose
    Brumma skrev 2018-08-23 22:13:48 följande:
    För att barn fram till puberteten växer likadant kroppsmässigt.

När sedan olika tillväxthormoner "kommer igång" utvecklas också barnens kropp på olika sätt beroende på vilket kön de har.

Jag har helt enkelt svårt för att hittepå presenteras som fakta utan någon som helst sanning bakom - det är vad som är svårt att "acceptera"..

Nertill är barn självklart annorlunda. Och så även upptill så fort barnet kommer in i puberteten (någon gång mellan 8-14 år). Men inte innan dess.
    De växer inte likadant. De är inte identiska. Något som kanske för dig ser likadant ut är inte likadant. Det är ju bara att öppna en biologibok. Du får gärna kalla det hittepå, men det försvinner inte för det.
    Nu orkar jag inte upprepa fler ggr. 
Svar på tråden Varför baddräkt på flickor?