Inlägg från: Förväntanstid |Visa alla inlägg
  • Förväntanstid

Funktionshindrade barn som går före i kön på Liseberg

Glinda från Oz skrev 2017-05-16 12:56:01 följande:

Det här var inte förra året, men det var inte så länge sedan att det var förr i tiden heller. Jag har själv autism och ligger pågränsen till ADHD så jag vet mycket väl vad osynliga funktionshinder är (handikapp säger man inte numera) och jag står för min åsikt.

Är det därför du har lite svårt för mentalisering? Att tänka sig in i andras situation. Att förstå att det finns grader och variationer inom diagnoser, speciellt inom autismspektrat.
  • Förväntanstid
    Glinda från Oz skrev 2017-05-16 13:15:14 följande:

Kastar du alltid folks funktionshinder i ansiktet på dem? Det är inte särskillt trevligt eller klädsamt.

Verkligen inte men när någon misstror funktionsnedsatta så antar jag att denna har svårt att sätta sig in i andras situation.

Visst vet du att många som nyttjar rullstol också, rent fysiskt KAN stå. Så vi kanske borde neka dem också, DET vore i alla "rättvist".
  • Förväntanstid
    Glinda från Oz skrev 2017-05-16 14:59:29 följande:

Du tar ju saken direkt från luften, läs vad jag skriver istället för att hitta på.

Du tycker inte autism eller adhd är giltig anledning eftersom du själv har det och kan stå i kö. Jo jag har läst.
  • Förväntanstid
    Glinda från Oz skrev 2017-05-16 19:00:28 följande:

Du har med andra ord inte läst alls.

Det är ok om du ångrat dig, och ännu bättre om du erkänner det.

Jag tänker inte börja citera dina tidigare inlägg för att bevisa något, ingen annan bryr sig ändå och du har redan bestämt dig för att spela dum. Det är tråkigt med tjafs.
Svar på tråden Funktionshindrade barn som går före i kön på Liseberg