• Alexi

Funktionshindrade barn som går före i kön på Liseberg

Läste en fin berättelse på FB idag om en mamma som hade haft en toppendag på Liseberg med sin (vad jag gissar) autistiske son.

De fick gå in till åkgrejorna via någon specialgrej och hade då hört en del sura kommentarer om det från andra som stod i långa köer.

Vad är en bra förklaring till varför vissa går före i köerna? Om en förälder står i långa, långa köer med ett barn som tycker det är galet jobbigt och tråkigt att vänta, hur bör den föräldern på ett bra och pedagogiskt sätt förklara varför vissa får gå före?

• Svar på tråden Funktionshindrade barn som går före i kön på Liseberg
  • Alexi

Fast nu svarar ni inte på min fråga... ni behöver inte argumentera för ledsagaraervice osv...

• Alexi

Tirem: du känne dig trygg i att en sjuåring förstår och är nöjd med det svaret?

• Alexi

Madhatter: Det är inget jag kommer behöva förklara idag utan helt hypotetiskt. Men uppenbarligen, av fbinlägget att döma, så var det många vuxna som inte kunde förklara detta för sina barn på ett vettigt sätt så då ville jag lära mig.

• Alexi

Men barn med dessa svårigheter, hur funkar det i skolan osv? Känns som att detta med köande måste dyka upp i många sammanhang?

Svar på tråden Funktionshindrade barn som går före i kön på Liseberg