Anef skrev 2017-05-15 09:59:44 följande:
Tack för svar och tips. Jag har en baby Björn bärsele så den borde jag ju själv ha räknat ut att jag borde använda mer. Tycker dock den varit lite jobbig för ryggen och så är jag orolig att lillen ska tröttna fort och börja skrika om jag är någonstans.. Egentligen handlar det kanske mest om mitt dåliga samvete att aktiviteterna inte räcker för henne då vi är själva så mycket och nojjar för hur allt ska gå. Uppenbarligen löser ju andra mammor sånt här hela tiden medan jag bara oroar ni och känner mig fast. Jo jag kan åka bil men får inte in dubbelvagnen och då måst jag kunna bära båda samtidigt eftersom den ena är nyfödd och den andra är för liten för att gå lugnt och hålla handen.
Det är nog lätt att känna sig fast i början. Jag har en 1-åring och en 5-åring, inte lätt att gå ut och göra nåt för båda utan att stressa ihjäl mig själv. Om du bor i storstad kan du åka till museum som passar barn. En 1,5-åring gillar ju oftast att bara gå runt, så gå runt på stigar eller i skogen med bebis i vagn eller sele. Om man tar korta turer i början och sen utökar turerna märker man hur mycket bebisen accepterar. Åka bil: Har du enkelvagn så kan du ta bebis i sele och den äldre i enkelvagn? Eller kan du ta bussen? Hitta nån mammagrupp?