Inlägg från: Anonym (På tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På tiden)

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Anonym (F) skrev 2017-05-15 08:08:37 följande:

Enligt barnkonventionen bör alla barn i förskolan ha rätt till rekreation. Någon lagstadgad rätt finns inte.....ännu. Det är dock på gång att bli. Precis som för vuxna.

Det är på tiden. Alldeles för många barn som "arbetar" 40-50 timmars veckor och inte får semester.
  • Anonym (På tiden)
    Anonym (obegripligt) skrev 2017-05-17 10:35:21 följande:

Men seriöst. Hur många intervjuer åker folk på under juli/början på augusti??

Hur många samtal går att ringa?

Jag tycker det är bara bortförklaringar för att få sola utan barn i närheten om man påstår det du gör om den period på sommaren när Sverige stänger ner.

Lättare att få jobba på sommaren när andra tar semester. Många föräldrar som pluggar som får jobb under lov och semestrar. Så dom barnen får sällan ledigt om inte en av föräldrarna arbetar och kan ta semester. Såndet tycler inte jag låter konstigt alls.
  • Anonym (På tiden)
    Anonym (obegripligt) skrev 2017-05-20 13:15:03 följande:

Fast det var ju inte att man jobbar på sommaren jag ifrågasatte. Utan att folk går på intervjuer under den mest intensiva semesterperioden. Alla verksamheter som behöver vikarier på sommaren har ju sannolikt planerat för det under våren och intervjuat och anställt då.

Sant! Läste fel.
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?