Bonus mamma, inte alltid lätt
Tack för bra tankar och ord. Jag vet ju innerst inne att det är så men ibland kan känslorna svämma över och irritationen över att han tar mig då lätt som grejja med honom från morgon till kväll. Jag märker att han har mkt funderingar om det här med mamman. Varför är inte jag varannan vecka som de flesta andra osv? När är det läge att berätta hur situationen är?? Det är faktiskt både mamman o pappan i detta fall som har bestämt att det ska vara på det här viset med varannan helg. Känns som att han tror att det är pappa som bestämmer att han inte får åka till mamman mer än varannan helg. I själva verket är det hon som tycker att det räcker med varannan helg... Kan tillägga att denna person har ett jobb, andra barn med andra män och är till synes normal men saker som ni förstår en stor skruv i huvudet som väljer bort sitt eget barn för att kunna göta andra saker...
En förälder som sätter sej själv före klarar antagligen inte av mer ansvar än varannan helg men det är svårt att förklara det för en 8-åring.