Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BIM Juni 2017

Blödningen har stannat av helt idag. Hade kontakt med Kvinnokliniken tidigare och hon sa att man kan få en blödning efter ägglossning. Jag frågade om det är vanligt att blöda i tre dagar och hon sa att man kan blöda i en vecka och att det kan bli lika mycket blod som vid en vanlig mens. Låter dock inte normalt i mina öron att man kan blöda så pass mycket som vid mens.

Molande värken som jag har känt under dom här tre dagarna kan bero på blodet som rann ut. Idag har värken avtagit i princip helt.. Hoppas på att några symptom ska dyka upp så att man har lite lättare att hålla hoppet uppe för en graviditet.

• Freya18
    Tumvante skrev 2017-06-10 07:48:42 följande:

Bim -3

Önskar att det går hela vägen nu!!!!

Åh, grattis!! :D
  • Freya18

Vafan.. har blött idag också. Inte mycket, men det kommer färskt blod då och då. 4:e dagen idag. Funderar på om ägget får svårt att fästa när det är blod i livmodern hela tiden??

Har inga som helst symptom på en graviditet och imorgon är det en vecka sedan äl-stickan visade positivt. Känns inte alls som att det tagit sig denna gången heller.. Har massor med test hemma från Testlagret, men vill endast ta om symptom finns.

• Freya18
    Tumvante skrev 2017-06-10 21:55:31 följande:

Jag hade inga symptom, men testade och så kom där ju något svagt... Så avsaknad på symptom behöver ju inte vara negativt.

När jag plussade i december så kände jag inte heller några symptom innan. Men just den gången försökte vi inte att plussa, så jag kände inte efter. Hade jag börjat analysera så hade jag kanske märkt av någonting, men det fanns ingenting tydligt mer än att jag kände värk i svanken några dagar innan bim och "mensvärk". Trodde helt enkelt att mensen var på väg.

Efter vecka 5 så fick jag tydliga gravidsymptom. Jag kissade konstant och var sjukligt trött. Otroligt stort sug på apelsinjuice fick jag också. Drack juice dagligen! :) Åh vad jag hoppas på att få uppleva en graviditet igen..
  • Freya18
    becca90 skrev 2017-06-12 09:33:17 följande:

Någon utav er som har onda bröstvårtor???

Jag hade jätte ont efter ägglossningen, men det har avtagit nu. I fem dagar hade jag svinont.
  • Freya18

Jag har aldrig plussat med Testlagrets så vet inte hur vanligt det är med skuggor? Fick ett svagt, svagt streck imorse som syntes inom 10 minuter. Det är så svagt så det går inte och se om det finns färg i strecket. Jag har verkligen försökt analysera med mina hökögon, men nu ser jag streck överallt!

Måste även notera att jag blödde igår igen. Färskt blod rann hela dagen och kvällen. Blodet är tunnt som vatten, inga klumpar. Aldrig upplevt detta och det känns som att jag känner inte igen min egen kropp för tillfället.

• Freya18
    Hansson88 skrev 2017-06-12 10:18:31 följande:

Jo, där är två streck

PuLoha skrev 2017-06-12 10:20:40 följande:

På äl+8 stickan kan jag absolut se ett till streck! 

Har ni testat med Testlagret nån gång? Har ni fått svaga skuggor?
  • Freya18
    Hansson88 skrev 2017-06-12 10:47:55 följande:

När är det bäst att testa med äl-stickor?

Morgon, fm, lunch, em, kväll? Flera gånger om dagen?

Med Testlagrets ägglossningsstickor bör man testa på eftermiddagen. Kanske är olika med olika tester. När jag ser en tydlig stegring så testar jag 16.00 och 20.00 samma dag. Är det starkt på kvällen så testar jag även på morgonen för att se om ägget släppte under natten.
  • Freya18
    Tumvante skrev 2017-06-12 12:04:03 följande:
    Yay! Ser på +8 utan att ens behöva vrida och vända. Grattis!!!!
    Vågar inte säga tack än. Har fått så många skuggor på tester dom senaste månaderna. Till och med på PE fast det inte har blivit nåt.. Men jag hoppas innerligt att testerna blir starkare dom kommande dagarna. Nu kan man bara hoppas! Glad
  • Freya18
    Milou3 skrev 2017-06-12 12:47:54 följande:

Har du några symptom eller känningar på att du är gravid? Jag tycker nog mig se ett svagt plus på din sticka :)

Lite molande värk i buken och svanken, men har blött i 6 dagar så värken kan bero på det. Tog ett till test nyss som jag inte kunde ana någonting på. :(

Det är väldig tidigt att testa än egentligen, men är så fundersam på vart blodet kommer ifrån. Kvinnokliniken säger att det är normalt, men det känns bara skumt. Har bim först på söndag. Ett streck blev det ju imorse och den sitter kvar där fortfarande. Får ha lite is i magen helt enkelt.
  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-06-12 13:55:49 följande:

Definitivt ett plus på äl+8!! Testlagret har visat väldigt tydligt och tidigt för mig när det varit något och inte visat Spökstreck någon gång. Du kan lita på det plusset! Stort grattis!!!!! För mig visar dem dessutom tydligare på em/kväll

Här kom mensen inatt så bara att ladda om igen.. nu går vi in på försök nr 6 sedan mf så känner mig ganska Depp.. kommer ta en paus från FL och bim -trådar ett tag tror jag, försöka fokusera på precis allt annat än bebisverkstad för tillfället då jag mår så dåligt av hela karusellen. Stort lycka till nu allesammans!

Åh vad tråkigt! :( Skickar styrkekramar! Vet hur det känns och få negativa besked månad efter månad. Så orättvist. Jag tror att det är bra och ta paus lite då och då. Det brukar vi göra.

Jag vågar inte tro att testet är positivt än. Tog ett till nyss som jag inte kan ana någonting på. :( Jag får hålla ut till imorgon helt enkelt. Jag har hört så gott om Testlagrets graviditetstest och jag hoppas att stickan ökar om någon dag.
  • Freya18
    ostarihavet skrev 2017-06-12 18:27:32 följande:

Tjejeeeer låna mig era ögon

Spök va?

Ett svagt streck syns, men kan inte se om den är färgad. Jag fick likadant imorse. Tiden går sakta framåt nu.. Hoppas att det blir tydligare för dig dom närmaste dagarna!
  • Freya18

Gårdagens streck var falskt positivt tyvärr. Kan inte se någonting med dagens test.. Tråkigt! :( Bim på söndag så håller tummarna fortfarande, men har inga symptom. Har känt lite värk i svanken och det kommer säkert efter mycket jobb.

• Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-06-13 15:34:47 följande:

Tack för pepp, ja det känns rätt och väldigt skönt med en paus just nu, för hela familjens skull. Håller tummarna stenhårt för fint plus, har du testat något mer??

Testade imorse och på eftermiddagen. Helt negativt. Strecket som dök upp igår var falskt positivt. Nu har jag bara en sticka kvar som jag sparar till helgen.
  • Freya18
    Mariiieee skrev 2017-06-13 17:21:58 följande:

Ni hade rätt Vilken fin 34års present. Fyller på fredag @):-

Grattis!! :D
  • Freya18

Grattis till alla plus!! :D

Jag har inte testat mer sen i förrgår. Har ett test kvar som väntar, men tror att jag tar den endast om mensen inte dyker upp på söndag. Känner inga symptom och har redan gått in i tänkandet att det var inte våran tur denna månad. Och angående blödningen så har det bara fortsatt.. 9 dagar idag, men det känns som att det minskar nu. Frustrerande att behöva blöda så länge och inte veta varför. Kvinnokliniken gör ingenting så länge man inte har ont. Suck..

• Freya18

Idag känns det lite som mensvärk och blöder mera. Bim på söndag. Kvinnokliniken säger att ibland kan hormonerna toka till det och slemhinnan blir tjock och det kan vara därför jag blött i 10 dagar och det bara fortsätter. Jag skulle kontakta dom nästa vecka ifall det inte har gått över.

Nu känner jag bara att jag vill ta en ordentlig paus och ha lite "semester" över sommaren. I höst väntar IVF för oss. Jag ska försöka samla krafterna ordentligt nu och bara njuta och leva så normalt som möjligt.

Lycka till med era härliga graviditeter och jag fortsätter hålla tummarna för er som fortfarande väntar!! Och jag vill även tacka för era goda råd och uppeppande samtal dom här senaste månaderna. :) Det har hjälpt mycket!

Svar på tråden BIM Juni 2017