BIM Juni 2017
Bim på fredag men plussade stark idag. Trodde inte d skulle gå denna månad då jag hade så ont vid ägglossning så kunde knappt ha sex. Är så glad och hoppas på att allt går som det ska:)
Bim på fredag men plussade stark idag. Trodde inte d skulle gå denna månad då jag hade så ont vid ägglossning så kunde knappt ha sex. Är så glad och hoppas på att allt går som det ska:)
God morgon alla ihop
Vad gör.ni för att få tiden att gå från äl till bim? Väntan kan ju göra en smått galen
Själv försöker jag att pyssla ute i trädgården, mysa med min älskade häst, umgås med mina barn på 9år och 12år. Snart vankas det semester (#) Bim för min del är väl kanske på tisdag eller fredag nästa vecka. Lutealfasen har varierat mellan 11-15 dagar.
Igår fick jag en ägglossningsblödning på äl+2. Fick likadant förra månaden så nu var jag beredd på att det kan komma lite blod. Brukar inte ha så här i vanliga fall, men har läst att det händer då och då.
Ägglossningssmärtorna kändes starka på vänster sida och idag molar det på just där. Hoppas nu att det äntligen ska ta sig! Jag har varit jätte sjuk och stressad, men hoppas så innerligt att det är våran tur den här gången. <3
Vilket spännande jobb du har Är du barnmorska?
Vaknade tidigt imorse för att jag blödde.. Känns inte helt ok och blöda i tre dagar efter äl. En mindre blödning är ju normalt när ägget släpper, men tre dagar?! Sen molar det på ordentligt i livmodern också. Jag ringde till KK och väntar på samtal från dom.
När jag fick äl-blödning i somras blödde jag i 3-4 dagar. Väldigt lite dock men var ändå tvungen att ha skydd.
Tror inte du behöver vara orolig. Låter precis som jag hade det. Tappen sluter sig ju igen efter äl såtä tror det är därför det kommer och går lite.
Jag blev dessutom gravid den cykeln men slutade tyvärr i mf för min del.
Jag har också BIM nästa vecka, tror jag. Hade missfall i början av maj och fick en mens 17-22 maj och tror att jag hade ÄL sent (3-4 juni). Hoppas att det tog sig då, fick bara till det en gång oskyddat.
Är det någon som kört med ÄL-test och vet om detta är starkt nog? Det såg lika "starkt" ut när det tog sig i mars/april så jag hoppas ju att detta också betyder ÄL. Test från 4/6.
Håller tummarna att det tar sig. Här testade jag med babyplans testa tidigt och det var i princip blankt. För några dagar sen var det ett svagt men tydligt rosa streck så det är helt kört, återigen.
Idag gick temp ner och mensen kom. Fick en känsla av att det skulle ta sig denna gång men hade såklart fel.
hoppas att ni få massor februari bebisar så vi slipper ses i juli tråden!