Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BIM Juni 2017

Binabus skrev 2017-06-03 10:42:51 följande:

Första seriösa försöket på att göra bebis va i Maj (29/5)

Nu har jag en fråga/novell till er som kanske vet ???? Tänkte om nån känner/känner samma ????

jag hade ägglossning 29/5 för då visa ägglossnings testet positivt.

Nu sen ägglossningen har jag haft som "mensvärk" men inte riktig mensvärk om ni förstår.

Jag sluta med mina P-piller i feb-17.

Kan de vara så att de har tagit sig ? Har aldrig känt detta förut.

Och är de någon som vart med om samma sak och sen plussat?

BIM 13/6

Det är för tidigt och känna än. Ägglossningen sker 12-48 dagar efter positivt test. Då är du på kanske äl+4 idag. Ägget fäster normalt mellan 7-10 dagar efter ägglossningen. Håll ut lite till! :)
  • Freya18
    Freya18 skrev 2017-06-03 11:15:07 följande:

Det är för tidigt och känna än. Ägglossningen sker 12-48 dagar efter positivt test. Då är du på kanske äl+4 idag. Ägget fäster normalt mellan 7-10 dagar efter ägglossningen. Håll ut lite till! :)

Haha, jag menade 12-48 timmar såklart.
  • Freya18

Oj, fick ett starkt streck nyss! Och jag som inte brukar testa på förmiddagarna. Hade bara hållt mig i en halvtimme. :)

• Freya18
    oONinniOo skrev 2017-06-03 13:54:10 följande:

Det kan vara så också att du har som mig, en väldigt kort stegring. Jag får sällan positivt när jag bara testat på kvällen, utan jag måste testa 2 gånger om dagen för att hinna se en stegring.

Kan vara så. :) Jag brukar missa helt positiva utslag för jag ägglossar oftast under natten. Jag ska testa ikväll igen så får vi se om det blir full pott. Jag vill att det ska bli starkare än kontrollstrecket.

Nu började jag testa lite väl tidigt efter mensen också, men tur att stickorna är billiga från Testlagret. Sen fick jag 20% rabatt också. :)
  • Freya18

Igår var stickan fortsatt stark och på kvällen kom ägglossningssmärtorna. Jäklar var det molade på! Idag på förmiddagen var stickan svag igen så nu har ägget släppt! :) Ännu en gång ägglossade jag under natten. Verkar va så min kropp fungerar.

Nu kommer jag ta dessa "analysera-dagar" med ro. Tiden mellan äl och bim känner jag alltid kramper i livmodern, får ont i ryggen, trötthet och mera hungerkänsla. Man tror varje månad att man är gravid.. Men när jag blev gravid i december så fick jag kraftigt molande värk i svanken några dagar innan plusset. Så jag väntar på samma symptom igen. :)

• Freya18
    Milou3 skrev 2017-06-05 20:42:24 följande:

Blev också gravid i dec, men tidigt mf.

Mina gravidsymptom ( som varken går att inbilla sig eller kommer en ickegravid lutealfas) är halsbränna, åksjuka och luktkänslighet. Blir bröstvårtorna plötsligt superömma är det också ett tydligt tecken på graviditet för mig.

Har äl i dag och går tempen upp i morgon räknar jag morgondagen som äl+1

Tänk att det är så många som har fått missfall. Så orättvist.. :( Jag håller tummarna på att nästa graviditet går hur bra som helst! Hade din temp gått upp idag förresten?
  • Freya18
    Thisdream skrev 2017-06-06 10:33:47 följande:

Jag var inne igår på gyn pga ont i magen. . Eftersom jag haft utomkveds ville dom kolla mig.. även om jag sa att de omöjligt kan synas nått på varken grav test eller vul då jag va på äl +5 igår.. men dom sa lugnt och fint att jag inte är gravid o lycka till nästa månad för dom kunde inte se nått.. men jag anser fortfarande att de är för tidigt att avgöra.. man kan väl omöjligt se nått så tidigt ? Och urinen jag lämnade va bara 40 min då jag var så extremt kiss nödig innan jag åkte in så jag var tvungen att kissa innan.. :/

Låter konstigt att dom säger så. Man kan ju inte se om ägget har fäst så tidigt. Kunde dom se hur tjock slemhinnan var?
  • Freya18
    typ89 skrev 2017-06-06 18:06:10 följande:

Monitorn måste blivit knasig denna gången. Fortfarande hög, läste på cb att den kunde göra det i 19 dagar. Ska ta ett grav test imon igen. Har ont i brösten vilket jag inte haft dom andra försöken, kan inte låta bli att hoppas lite....

Vet inte hur en monitor fungerar så kan inte ge några tips där, men när ska du ha bim?
  • Freya18
    Thisdream skrev 2017-06-06 13:23:22 följande:

Hon sa inget om de utan sa att livmodern såg bra ut bara.. när jag frågade blev hon lite irriterad och svarade att huvudsaken är att det inte är nått allvarligt. Och ja de har hon rätt i. Så jag fick aldrig svar på de tyvärr :/

Okej. Men vi får hoppas på att det tar sig ändå. Håller tummarna! :)
  • Freya18
    typ89 skrev 2017-06-06 19:38:37 följande:

Det är som ägglossnings test som också mäter östrogen som ökar innan lh topp och sen äl. Men denna gång fick jag bara hög fertilitet i 16 dagar hittills. Så ägget kanske aldrig lossade. Men hoppas! Enligt temp ska jag vara på äl +11 idag så antingen med imorgon eller söndag. Hade 11 dagar lutealfas förra gången, vet ej varför den brukar var 14. Så är väl bara att vänta.

Känner igen dej från tidigare månads trådar. Vart är du i cyklen?:)

Känner igen ditt nickname också. :) Just nu är jag på äl+2. Beräknad bim 18/6.

Hoppas att din mens uteblir! Håller tummarna. Jag själv är lite orolig att det inte ska ta sig för mig denna gången heller. Vi har täckt upp dagarna väl runt ägglossningen, men jag har varit supersjuk sen en vecka tillbaka.
Svar på tråden BIM Juni 2017