Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BIM Juni 2017

Idis123 skrev 2017-06-01 20:09:53 följande:

Kan man tolka detta som positivt?!?!

Ser positivt ut. Grattis!!
  • Freya18

Ja, här går det trögt... Beräknad äl imorgon, men stickorna ser sömniga ut. :/

Igår kände jag värk runt magen, men inte så mycket runt äggstockarna så vet inte riktigt vad det var. Annars så har jag inte känt någonting. Får ju alltid mina tydliga smärtor och vääldigt vattniga flytningar. Och när jag testar så blir det alltid en fin stegring och äl är som en klocka! Hmm.. kanske blir en sån där månad när kroppen hoppar över en ägglossning..

• Freya18
    Idis123 skrev 2017-06-01 20:47:25 följande:
    Testa med Rosenrot nästa!
    Njä.. Vill inte ta tillskott mer än Folsyra. Glad Min menscykel har alltid varit helt perfekt och ägglossningen stark. Så vill inte ta någonting som kan eventuellt gör ägglossningen ännu starkare. Kan ju knappt gå under äl-dagen. Haha.
    Det händer ju att ägglossningen uteblir en månad och det är helt normalt, men det känns bara såå suurt när man har väntat.. Skrikandes Hoppas på en snabb stegring till helgen!
  • Freya18
    Annaivarson skrev 2017-06-02 19:54:13 följande:

Börjar det bli positivt ? Den torra är från imorse

Det ser ut som en stegring är på gång. :) Min sticka blev också lite starkare idag!
  • Freya18
    Sivans skrev 2017-06-02 21:05:17 följande:

Jag slutade med mina minipiller 14/5 och har absolut ingen koll på mens och äl. Fick hem äl-test i måndags och testade direkt och sedan dagen efter.

Vad tror ni om min äl? Ser inte tillräckligt stark ut på översta. Kan det stämma att jag hade äl i helgen?

Har du testat mera efter det? Lite svårt och veta om äl har varit redan för dig. Det kan ju hända att du fick äl i helgen om stickorna fortsätter bli svaga.
  • Freya18
    hannap90 skrev 2017-06-03 10:09:42 följande:

Tog ett test idag med. Och idag är teststrecket ännu starkare. När bör själva ägglossningen vara då? Jag är så dum på sånt här! Första gången jag använder ältest.

Första bilden från igår (samma som jag la upp igår)

Och idag :

Nu är det positivt iallafall! Som Tumvante skriver så bör ägglossningen ske inom 12-48 timmar. Du kan räkna från och med idag ifall stickan är svagare imorgon.
  • Freya18
    Sivans skrev 2017-06-03 07:22:00 följande:

Jag jag testade i onsdags också och det var ännu svagare

Då är det möjligt att ägglossning har skett redan. När hade du bim?
  • Freya18
    Sivans skrev 2017-06-03 07:22:00 följande:

Jag jag testade i onsdags också och det var ännu svagare

Läste nu att du hade skrivit tidigare att du inte visste när bim är. Men jag håller tummarna på att ett guldägg har lossnat för dig. :)
  • Freya18
    Annaivarson skrev 2017-06-03 10:30:15 följande:

Åh hoppas ! Vad kul för dig hoppas du plussar sen <3Det är så konstigt för med testlagrets så är det starkare men med gravidkollens så är dom svaga fattar liksom inte varför det är sån skillnad haha

Jag vet att många får svagare streck med gravidkollens stickor och att det syns tydligare med Testlagrets stickor. Testlagret är bättre tycker jag. :)

Jag ska hålla mig ett tag nu och ta en sticka innan lunchen. Brukar alltid testa på eftermiddagarna annars, men är nyfiken ifall det syns starkar nu. Jag testar två gånger när stickan blir starkare.
  • Freya18
    Annaivarson skrev 2017-06-03 11:02:09 följande:

Okej bra o veta för förra månaden visade gravidkollen ingenting förrän det blev maximal allt blev så stressat då! Ska sluta köpa därifrån då .. ska göra likadant som du nu då o se hur det blir

"Skrutt 83" la upp den här bilden tidigare. Hon jämförde stickorna:

Svar på tråden BIM Juni 2017