BIM Juni 2017
Okej. Tvungen att googla men det har ju med sköldkörteln att göra. Äter du levaxin då? Dom värdena är väl viktiga för att själva graviditeten ska gå bra. (Vad jag läst på fl)
Mm svårt att låta bli att testa, känns som man vill veta om man vart gravid även om det blev missfall.
Dom sa sist jag fick missfall att risken va större att jag skulle få det igen, tror det beror på endon.
Har en bekant med endo som kämpart med graviditet länge. Även gjort ivf som inte fungerat. Hon har dock både rökt, druckit mycket och varit överviktig och det underlättar ju inte direkt. :-/ Med det sagt så kan nog endo i sig försvåra rejält men det är inte omöjligt och jag tror att man då kanske måste smälla sig själv på fingrarna och undvika riskfaktorer i högre grad än en person utan endo.
Detsamma gäller nog för mig också med min Hashimotos och jag har väl inte direkt gjort allt för mycket för att utesluta rökningen. Men annars har jag varit försiktig med alkoholen och ätit bättre, framförallt uteslutit kost som kan förhöja tpo-värdena.