Inlägg från: Charlizee |Visa alla inlägg
  • Charlizee

BIM Juni 2017

Hoppar in från Maj tråden om det är okej. ÄL 31/5 och BIM 15/6, 5:e försöket med 3:e barnet...nästan tappat räkningen på antal försök. Har två barn födda på sommaren innan så skulle vara kul med ett i början av året Ätit Borago två senaste försöken men pausar från det denna månad.

• Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-05-20 09:08:29 följande:

Vink vink! Jag höll verkligen tummarna att du skulle få ditt plus i maj, men nu är vi båda här i juni tråden. Vad lika vi ligger, båda försöker med 3:e barnet, Båda är på 5:e försöket och så har vi beräknad äl samma dag!! Detta bestämmer vi måste bli vår månad!! Börjar tappa hoppet nu och längtar så mkt! Låg 10 v bakom min kompis innan mf:et i dec och nu ska dem ha om 3-4 v... känns konstigt att tänka att man skulle kunna ha varit i v 28 ungefär.. och ännu inget nytt plus på Stickan

Men halloj Min mens kom som en klocka, suck!! Tappade hoppet lite men nu är jag laddad till tusen! Detta SKA bli vår månad! Hejja oss <3

Vad roligt vår cykler fortsätter lika så lika!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-05-20 09:20:13 följande:

Ja samma här, tom en dag tidigt. Ja nu är mensen över så bara att ladda inför äl ???? Ja detta ska verkligen bli vår månad, februaribebis it is! Heja heja!!!

Kommer du använda ÄL test?
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-05-21 08:26:28 följande:

Ja jag kommer göra det trots att jag vet när den brukar inträffa, men vill ändå se att det blir en bra stegring. Har ju en fertilitetsmonitor hemma och den använder jag inte, tycker stickorna är så dyra och jag har ju ändå bra koll på kroppen. Men vill iallafall dubbelkolla med äl test. Du då?

Hoppas så sjukt mkt på denna månad, tycker det börjar bli tung med försöken nu. Vet att vi inte försökt länge jämfört med andra men tär ändå att leva i dessa två veckors cykler och kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Denna månad tycker jag verkligen vi båda ska få vårt plus

Tror jag också kommer använda ÄL-test så man vet med "säkerhet" eller så säker man kan vara när ÄL inträffar.

Känner detsamma! Först eviga väntan till ÄL och sen den ännu längre väntan till BIM. Fundera, tolka test, tolka symptom, känna sig gravid och sen inte... Gahh!! Hur svårt kan det vara för det att fungera????

När ska du börja testa?
  • Charlizee

Beslutade mig för att hoppa ÄL-tester denna månad men fick i tisdags en liten blödning, trodde först mensen var på G men det var bara en blodflytning sen borta. Misstänker ÄL-blödning? ÄL igår och vi har haft sex lördag, söndag, tisdag och onsdag...nu hoppas vi naturen vill samma som vi BIM 15/6. Hur går det för er andra? GRATTIS till alla ni som plussat!!

• Charlizee
    FrökenE1985 skrev 2017-06-01 10:13:15 följande:

Men äl-blödning brukar komma efter ägget släppt. Tänker att du då borde haft äl i måndags. Har själv haft äl-blödning en gång och den kom 2-3 dagar efter positivt äl-test.

Det kan säkert stämma:) Min app visade ÄL igår så vet egentligen inte när den inträffade. Måndag var dock enda dagen vi inte hade sex så hoppas dagarna innan räcker upp för det... Återstår att se!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-06-01 10:41:05 följande:

Spännande med äl-blödning, har jag aldrig haft! Var kanske ett riktigt guldägg som släppte! :) Här var äl troligtvis igår, positivt äl-test mån kväll fram till tis em sen blev det svagare igen. Vi sexade på natten till torsdag, natten till lördag, sen söndag, måndag och tisdag. Hoppas verkligen vi ska ha täkt upp bra men har lite ångest att vi inte fick till det även igår men borde ju ha räkt. Äl+1 idag och tiden seeeeegar sig fram, har tänkt testa på äl+9 så nästa fredag. Hopppas så himla mkt på denna månad, nu tycker jag det är vår tur att plussa!!

Jag trodde det var mensen som kom, hoppas på ÄL blödning annars vet i tusan vad det var, haha!!

Åh vad spännande! Jag skulle beställa ÄL test förra veckam men missade med tankar på annat och husrenovering osv, ganska skönt måste jag erkänna. Börjar jag testa blir jag nästan hysterisk och kan testa hur mycket som helst Jag har INGA test hemma alls men kanske ska beställa några grav.test till nästa vecka.

Låter som ni täckt upp jätte bra!

Håller med dig!! Nu är det vår månad att få plussa!! Men förr eller senare ska vi också få glädjas
  • Charlizee

Symptom eller inte symptom, gaaaah man blir ju tokig och så vet jag inte vilken dag min ägglossning ägde rum men tror någon gång mellan sön-onsdag. När kan jag testa? Svulllen mage, lättirriterad, ont i brösten, känns som mensen ska komma närsom helst men är enligt app om 11 dagar? Lättirriterad kan vara ren trötthet eftersom vi har två barn och haft besök hela helgen, svullen mage, ätit för mycket av det goda kanske? Har inga test hemma, tur det annars hade jag testat flera gånger redan även fast det är på tok för tidigt! Sorry för långt klagande inlägg men var tvungen att skriva av mig lite ;)

Hoppas det går bra för er andra!!!

• Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-06-04 21:15:44 följande:

Oj vilka lovande symtom!!! Låter verkligen lovande för dig denna månad!! Håller tummarna stenhårt. Här känner jag mig skitdepp! Inte ett enda symtom, brösten ömmar knappt alls. Mkt mindre än se brukar efter äl och tempen har stigit men ligger lägre än vanligt så är nojig att äl inte ens blev av. Tror väl den blev det men känns som progestronet är lågt. Så bara på äl+4 men redan inställd på minus och nytt försök. Hade så mycket hopp stt detta skulle vara vår månad..

Jag tror att inga symptom är det mest lovande att känna Ge inte upp hoppet än! Det känns som att jag haft dessa symptom nästan varje månad i 5 månaders tid nu, Hahaha!! Är inställd på ett minus och nya tag nästa månad... skulle du testa på fredag?
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-06-05 21:45:05 följande:

Haha ja iofs, har ju haft massa konstiga symtom visa andra månader när det inte varit något så vem vet. Men känner tyvärr precis som du redan nu att det är kört. Enda symtomet som skulle sticka ut är att jag blivit sjukt trött (men kan bero på massa annat) sen att jag inte fått de klassiska finnarna som jag brukar få kring äl (har någon enstaka men inte alls som det varit sista månaderna innan mens) ja jag hade tänkt vänta till fredag och äl+9 men tar nog ev ett redan på Tors kväll på äl+8.. tänker att jag borde få ett säkert svar på äl +9 så då är det nästan lättare att testa tidigare för då är fallet inte lika stort och man kan ha lite hopp trots minus.. Hur ska du göra? Har testlagret och cb hemma men sugen på att köpa hem ett PE som ska vara så känsliga. Inte fått en tillstymmelse till spök på dem heller

Det låter ju väldans lovande, åh vad jag önskar dig (och alla andra såklart) ett fint plus denna månad!!

Vad jag kommer ihåg från min senaste graviditet kom trötthet och andfåddhet tidigt. Tröttheten jag kände tidigare berodde nog på alla besök vi har haft för nu känner jag knappt av det alls. Är lite av en träningsnörd så tränar nästan varje dag men har hittills inte känt av någon andfåddhet, jag ställer in siktet på ÄL 29/6 istället...

Beställde faktiskt hem ett rsfu testa tidigt igår, aldrig använt de tidigare...har du testat? Borde få det imorgon så lär testa på torsdag morgon
Svar på tråden BIM Juni 2017