Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BIM Juni 2017

Hej på er! Hoppar över hit från ännu en månadstråd. Jag hoppas att ett guldägg lossnar denna gång! :) Håller tummarna hårdare än någonsin.

ÄL 1/6. BIM 15/6.

• Freya18
    Längtanefterdig skrev 2017-05-18 18:15:12 följande:

Nu är strecket till och med starkare än kontrollstrecket Skrattande Ovitrelle tagen!

Vad bra! Glad Härligt och få så där starkt test.
  • Freya18

Idag borde mensen komma igång. Har endast haft liite brunt blod på tampongen i tre dagar, men inge färskt blod. Inge mensvärk i sikte. Dagen innan mens brukar det börja komma färskt blod, men det blev inge denna gång så tog ett test som visade negativt. Kanske är bara en sån där månad när den är försenad någon dag fast jag inte har haft så tidigare.. Kroppen och alla hormoner kan ju variera månad till månad.

• Freya18
    Längtanefterdig skrev 2017-05-18 19:18:27 följande:
    Känns väldigt bra, speciellt när jag inte trodde att den här omgången med letrozol skulle få något resultat Skrattande
    Då förstår jag att det känns lite extra bra för dig. Glad Håller tummarna att det lossnar ett riktigt guldägg för dig!
  • Freya18

Imorse började mensvärken. Nu räknar jag ner till nästa ägglossning! Hoppas på att det ska ta sig nån gång, men känns som att ivf-behandlingen närmar sig med stormsteg. Vill gärna bli gravid på egen hand..

• Freya18
    hannap90 skrev 2017-05-21 09:00:06 följande:

Hej tjejer!

Min mens slutade typ i förgår, så nu väntar man på äl. Men jag tänkte att jag skulle testa äl-stickor denna månaden. Men från vilken dag bör man börja med dem och är de flera gånger om dagen? Har ingen koll på detta men äl-stickor :)

Jag börjar ungefär 5 dagar innan ägglossningen. Min äl är väldigt punktlig och jag får tydliga symptom, men vill ändå se exakt när den har kommit. Om du inte vet när din ägglossning brukar falla in så kan du börja testa redan nu för att få fram en fin stegring. Med mina stickor bör man testa på eftermiddagen för bästa resultat. Då tar jag den vid 16. När stickan börjar visa starkt så testar jag 2 gånger om dagen. Eftermiddag och kväll, men oftast ägglossar jag på natten och missar piken. Då är testet svagare på morgonen igen.

Lycka till!
  • Freya18
    hannap90 skrev 2017-05-21 12:43:42 följande:

Åh okej, då ska jag testa det :) vilka stickor använder du? :)

Jag använder stickor från Testlagret. För mig har dom fungerar jättebra och så är dom rätt billiga också. :)
  • Freya18
    Pasgetti skrev 2017-05-23 01:03:32 följande:

Hoppar också in här BIM 5 juni, 4e försöket, ägglossning typ nu ^^

Tog ett Äl test som visade rätt starkt i morse så tog en nu för en timme sen och såååå nära, nästan positivt eller vad tycker ni? :D Ska testa igen på morgonen och hoppas att jag kan få det att visa starkare:)

När jag får så där starkt på kvällen så brukar testet vara svagare dagen efter. Jag ägglossar vanligtvis på natten. Så bli inte besviken om stickan är något svagare imorgon. :)
  • Freya18
    Granskog skrev 2017-05-31 14:58:50 följande:

Plussade nyss svagt svagt med CL early!!!!!

Grattis!! :D
  • Freya18

Här händer det ingenting spännande just nu. Beräknad ägglossning på fredag. Trivs ändå med den lugna tiden mellan mens och äl. Den är mest harmonisk enligt mig.

När ägglossningen har passerat så blir man så himla medveten om varenda kramp i kroppen! När jag tänker efter så känner jag knappt någonting från mensens sista dag fram till äl. Som sagt, harmoniskt ; )

Svar på tråden BIM Juni 2017