Inlägg från: Evhb17 |Visa alla inlägg
  • Evhb17

BIM Juni 2017

Denna eviga väntan! Bim 10/6 & man blir ju tokig och vill ju bara veta. Dagarna går så långsamt! Hjälp en trög lite...jag hade LH ökning 28/5 & vi hade sex 25, 26, 27 och 28/5. Sen fanns ingen mer möjlighet eftersom maken jobbar på sjön. Jag använder mig av Natural cycle och då visar den LH + den 28/5 & 29/5 och den 30/5 visas ägget. Är det från den 30/5 som ägget börjar sin vandring mot livmodern? Och endast kan bli befruktat i 24 h? Isåfall känns oddsen små eftersom vi inte hade sex den 29/5. Eller är det så att ägget börjar släppa redan på första LH ökningen? Hahaha asså jag känner mig blåst eftersom jag har 2 barn sen tidigare men då har vi legat som tusan och det är nog därför det bitit

• Evhb17
    hannap90 skrev 2017-06-04 09:35:13 följande:

Nu den där eviga väntan till bim.... haha, Har bim den 18/6. Hur går det för er andra? :)

Bim-6 idag...låååång väntan. Å jag brukar vilja vänta flera dagar efter Bim innan jag testat. Testade bim+10 med nr 1 och bim+5 med nr 2. Så om 2 veckor (om mensen inte dyker upp) tänkte jag testa mig
  • Evhb17
    hannap90 skrev 2017-06-04 12:21:57 följande:

Oj duktigt av dig! Själv är man så ivrig haha! Några symtom? :)

Jag är svullen i "mammamagen" och har haft lite molvärk konstant sen i tisdags typ. Men med mina två förra graviditeter så har jag haft väldigt ont i brösten i ett tidigt skede...tror jag. Man glömmer ju så snabbt. Det kanske inte kom förrän senare. Har lite halvspännande flytningar med. Vita och sega...nöstan trådiga. Själv?
  • Evhb17
    Milou3 skrev 2017-06-05 23:53:12 följande:

Vill bara flika in att under samtliga 8 gångerna jag varit gravid har mina symptom kommit först runt äl+8-9 som tidigast! Och först 2-3 dagar innan bim har jag börjat ana att nåt varit på g, så du kan ju helt klart vara gravid även om du inte känner värst mycket nu! :)

Låter ju hoppfullare nu när du säger detta jag kommer inte ihåg alls knappt hur jag kände med döttrarna. Jo svullen men det är jag bara lite nu. Äl+7 och bim-4 idag. Har alltid trott att det ska vara 14 dagar efter ÄL som man får mens. Eller räknar man från när man får plus på ÄL stickan? Gick plus den 28/5 & ägget lossnade då 30/5. Så jag räknat ju ÄL från tisdagen den 30/5
  • Evhb17

Åh denna långa väntan asså!! Blir tokig! Men egentligen känner jag mig väldigt gravid å vet inte varför jag ändå vill att det ska bli lördag och Bim. Bim-4 idag iaf och jag håller någonstans på att stålsätta mig gör ett negativt test på lördag.

Någon med "känningar"

Bim 10/6
  • Evhb17

Åh denna långa väntan asså!! Blir tokig! Men egentligen känner jag mig väldigt ogravid å vet inte varför jag ändå vill att det ska bli lördag och Bim. Bim-4 idag iaf och jag håller någonstans på att stålsätta mig gör ett negativt test på lördag.

Någon med "känningar"

Bim 10/6
  • Evhb17
    Kickan81 skrev 2017-06-07 11:06:11 följande:

Bim på fredag men plussade stark idag. Trodde inte d skulle gå denna månad då jag hade så ont vid ägglossning så kunde knappt ha sex. Är så glad och hoppas på att allt går som det ska:)

Grattis!!
  • Evhb17
    Kickan81 skrev 2017-06-07 11:06:11 följande:

Bim på fredag men plussade stark idag. Trodde inte d skulle gå denna månad då jag hade så ont vid ägglossning så kunde knappt ha sex. Är så glad och hoppas på att allt går som det ska:)

Grattis!!
  • Evhb17

Jag har trampat mut i 14 månader nu men har oregelbunden mens. Jag satte mig igår och räknade lite på hur lång min lutealfas är och det är genomgående ca 11-12 dagar. När tror ni jag tidigast kan ta ett test? Är på äl+8 idag och har Bim på lördag

• Evhb17
    Kroneet skrev 2017-06-07 16:49:56 följande:

Vågar knappt tro att det är sant, eller är det ens sant?? Hur pålitliga är graviditetskollens tidiga tester? Enligt appen ska jag ha mens om 5dagar... #spänd!!

Grattis! Ett klart plus!
  • Evhb17

Åh jag tror att det är kört här knep till som tusan i mammamagen i tisdags. På em fick jag en rosa flytning och samma igår vid 13 tiden. Nu på em fick jag en mer brunare flytning. Pust jag som hoppades så nu känns det kört. Jag har ont i brösten, känner mig sjuk på morgnarna och är allmänt trött och molvärk hela tiden. Men under mina 2 andra graviditeter så har jag varit super svullen å det är jag inte nu. Så det är nog mensen som är på g. Attans med!

• Evhb17
    Kroneet skrev 2017-06-08 17:50:59 följande:

Så himla skönt att få det bekräftat nu på eftermiddagen!! Sååå glad!!

Underbart! Grattis igen!!
  • Evhb17

Här är det kört...brun flytning igår, temp dipp idag och negativt gravtest...bim-1. Trodde chansen fanns denna månaden maken kan bara tänka sig en hoppsan och vill inte planera en 3a. Jag kommer inte orka "försöka" på en hoppsan själv. Usch detta va tufft. Varför ska man vilja så olika saker

Lycka till alla ni andra!

• Evhb17

Tempen dalade och japp 1 timme senare dyker tant röd upp.

Håller tummarna för alla er andra!

Svar på tråden BIM Juni 2017