Inlägg från: Idis123 |Visa alla inlägg
  • Idis123

BIM Juni 2017

Hej! Hoppar också in här. :) Planerar första barnet. Har ätit rosenrot denna månad för att jag varit lite osäker på ägglossning och fick tydligare tecken på det denna månad.

En fundering, fick utslag på ÄL med CB i söndags och i måndags (teststrecket var starkare på måndagen) och negativt i tisdags.

När räknar jag då att ÄL varit? ÄL +1, är det på onsdagen? Har tempat också och fick förhöjd temperatur i onsdags.

Man kan grubbla dag och natt på dessa saker.. ;)

• Idis123

Eftersom spermierna kan överleva flera dagar inne i kvinnan så kan man sexa innan också. Om jag förstått rätt så släpper ägget inom 48 timmar från det att äl-test ger utslag. Så sexa innan, samma dag som utslag och två dagar efter.. ;) En del verkar köra varannan dag men vi körde varje dag för säkerhets skull :)

Patronsaint skrev 2017-05-24 18:12:52 följande:

Hoppar in i den här tråden med! Vi är inne på våran första försöks månad och väntar in ÄL. Jag ska enl min ena kalender förmodligen ha ÄL på måndag men enl fertilityfriend borde jag ha ÄL i morgon. Negativt ÄL test idag dock. 

Jag kanske är korkad men jag får inte ihop det här med ÄL-testet. Är det inom 12 timmar från det att det är positivt man har högst chans? Eller skall man försöka både innan och efter?

Försöker maximera våra chanser då min sambo tillfälligt har fått göra ett uppehåll med sina cellgifter (pga reumatiker). 

• Idis123
    FrökenE1985 skrev 2017-05-25 10:41:21 följande:

Om även tempen höjdes på onsdagen så räknar du den dagen som äl+1.

Tack så mycket! :) ÄL + 2 idag alltså.. :)
  • Idis123
    Jooosen skrev 2017-05-25 10:45:07 följande:

Äl+3. Denna jäkla väntan. Hade sex endast 16 timmar innan ja kände ägglossning men hoppas det kanske kan räcka!!!

Vi håller tummarna! ???? Ja man har aldrig önskat att tiden ska gå så fort som nu..
  • Idis123

Borde vara ÄL imorgon eller på onsdag. Du tempar inte?

Jag fick glad gubbe förra söndagen och måndagen, negativt på tisdagen och på onsdagen gick min temperatur upp så då hade jag redan haft ägglossning.

Tumvante skrev 2017-05-29 21:42:43 följande:

Alltså...nu blir jag förvirrad...

Fick vad jag trodde positivt äl test igår och ont inatt på vänster sida.

Så vi sexade ikväll.

Gjorde ett test till ikväll och tyckte det blev lite lite starkare än igår... Är det äl imorgon nu alltså?

Mina tester (igår är det första\ översta):

Och

• Idis123

ÄL + 6 idag och känner inget annat än lite värk i äggstockarna. Men om en vecka har man det svart på vitt... :/

• Idis123

[quote=77713705][quote-nick]Tumvante skrev 2017-05-29 22:01:44 följande:[/quote-nick]Tempar inte nej.... Omöjligt när man har en 1,5 åring i närheten och ofta slutar hon i vår säng

Tack för input. Skulle nog också omedelbart tänka att det är imorgon... Blev bara konfus när jag hade ont i natt....[/

Haha ok, jag förstår! Ja det borde vara det troligaste.

Jag tror det onda kan vara att äggstockarna jobbar och förbereder för ägglossningen.

• Idis123

Ja verkligen, jag tog ett idag, kunde inte hålls mig...

naturligtvis var det negativt. Letade och letade men hittade inget streck.. ;)

Väntar nog också med nästa test till ÄL + 9.

Hade du mycket symptom när du plusssde?

Tumvante skrev 2017-05-29 22:05:08 följande:

... Jobbiga eviga väntan. Jag kommer vara för nyfiken och bränna av några tidiga test redan vid äl+9... Vid mitt ma och förra grav plussade jag med vanliga test på bim-3.

• Idis123
    Tumvante skrev 2017-05-29 22:44:25 följande:

Och det illamående var typ under en dag och typ lite småilla i typ en timme... Med dottern hade jag typ inga symptom under hela graviditeten. Magen växte och så kom spakarna från vecka 18.

Tack för infon! Skönt att höra, än finns det hopp. ;)

Har läst om så många som har symptom efter 3-5 dagar men det vanligaste är kanske ändå att det dröjer lite.
  • Idis123

Bim på måndag och inte ett tecken på graviditet, så det känns lite kört, MEN jag räknade ut att förra gången jag var gravid i november och tyvärr fick göra abort på grund av DS, då testade jag inte positivt förrän tio dagar efter bim. Så lite hopp finns för oss som inte har plussat.. :)

Jag vet att jag testade negativt flera dagar efter bim och när jag någon vecka senare skulle se om det kunde vara ägglossning på gång så fick jag tokutslag på stickan.

• Idis123
    FrökenJ90 skrev 2017-06-01 20:15:09 följande:

Jag hade tolkat det som positivt. Det från rfsu (?) är ju lite otydligt men Cb-testet är ju klart ett plus :D Grattis!

Helt sjukt!!! Tack! Inte en symptom än, får hålla tummarna och kanske inte ropa hej än.

Jag vill i varje fall slå ett slag för Rosenrot. Jag har inte försökt så länge iofs eftersom jag gjorde en abort i januari. Men jag är 37 år och har lågt AMH-värde så detta var inte vad jag räknat med, utan bara hoppats!

Började med Rosenrot denna cykel mitt i mensen och åt fram till ÄL, fick tydligare symptom på ägglossning som jag inte haft tidigare och starkt utslag på stickorna, dessutom något kortare cykel än den innan.

Håller tummarna för er alla (och mig själv)!
  • Idis123
    Freya18 skrev 2017-06-01 20:24:29 följande:

Ser positivt ut. Grattis!!

Tack!!!
  • Idis123
    Freya18 skrev 2017-06-01 20:31:19 följande:

Ja, här går det trögt... Beräknad äl imorgon, men stickorna ser sömniga ut. :/

Igår kände jag värk runt magen, men inte så mycket runt äggstockarna så vet inte riktigt vad det var. Annars så har jag inte känt någonting. Får ju alltid mina tydliga smärtor och vääldigt vattniga flytningar. Och när jag testar så blir det alltid en fin stegring och äl är som en klocka! Hmm.. kanske blir en sån där månad när kroppen hoppar över en ägglossning..

Testa med Rosenrot nästa!
  • Idis123
    Freya18 skrev 2017-06-01 21:08:21 följande:

Njä.. Vill inte ta tillskott mer än Folsyra.  Min menscykel har alltid varit helt perfekt och ägglossningen stark. Så vill inte ta någonting som kan eventuellt gör ägglossningen ännu starkare. Kan ju knappt gå under äl-dagen. Haha.

Det händer ju att ägglossningen uteblir en månad och det är helt normalt, men det känns bara såå suurt när man har väntat..  Hoppas på en snabb stegring till helgen!

Haha jag förstår. Håller tummarna att det blir så!
  • Idis123
    hannap90 skrev 2017-06-01 20:48:28 följande:

Stort grattis!!:)

Tack! Kan inte förstå att det kanske är så..
  • Idis123
    Mariiieee skrev 2017-06-03 10:20:02 följande:

Hoppar in i tråden

Hade ägglossning igår troligen, om jag ska gå på tappen och mina flytningar. Bim blir då på min födelsedag kanske. Fyller 34år... Chansen att bli gravid känns ju inte så stor.

Jag plussade i förrgår, är 37 och det var på andra försöket. Ska inte ropa hej än men gravid är jag ju. :)

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article17176684.ab
Svar på tråden BIM Juni 2017