Inlägg från: Tumvante |Visa alla inlägg
  • Tumvante

BIM Juni 2017

ÄL i slutet av månaden, försökt i snart ett halvår med syskon till min 1.5 åring. MA 20 mars, och efter negativa test, fick jag plötsligt svaga plus, följt av blödning i dag... så vad som händer vet jag inte, men väntar resultat från blodprov och tar nytt torsdag och hoppas att där ej är rester kvar. Vill så gärna att det lyckas nu.

Lycka till alla ni andra. Vill så gärna ha en bebis i februari -18 nu!

• Tumvante
    Lillafisfia skrev 2017-05-16 15:42:36 följande:

Då jag håller på att bli helt knäpp blir det nu Familjelivsförbud för mig ett tag framöver.... Jag måste fokusera på mig, ta hand om kroppen och ta bort all stress jag kan! Kanske kommer tillbaka runt BIM i juni om det känns som jag vill och behöver! Älskar ju FL men man läser ibland för mycket och blir snurrig av all info!! Må gott och jag hoppa spå många fina plus!!

Förstår... man blir stressad av att månad efter månad hoppa in i nya trådar i hopp om att det äntligen ska bli ens egna tur...

Lycka till och hoppas du återkommer med det efterlängtade plusset!
  • Tumvante

Ikväll gäller det. Positivt äl test igår och kände smärta på vänster sida i natt och tänker att ett guldägg släppt.

Nu kör vi!!!!

• Tumvante

Alltså...nu blir jag förvirrad...

Fick vad jag trodde positivt äl test igår och ont inatt på vänster sida.

Så vi sexade ikväll.

Gjorde ett test till ikväll och tyckte det blev lite lite starkare än igår... Är det äl imorgon nu alltså?

Mina tester (igår är det första\ översta):

Och

• Tumvante
    hannap90 skrev 2017-05-29 20:07:05 följande:

En liten fråga. Den 28/5 fick jag lite starkare på ältestet (negativt jag vet) men idag är de ännu svagare. Kan det vara att jag missat själva stegringen?

Kan ju vara så att du skulle fått positivt 27'e.. Man vet ju aldrig... Alltid bäst att testa kväll och att testa på samma tid på dagen.. Jag håller mig till kvällar... Och så är det ju bara de flesta minuter bara man kan avläsa det. Så alltid bra att ta bilder.
  • Tumvante
    Idis123 skrev 2017-05-29 21:57:28 följande:

Borde vara ÄL imorgon eller på onsdag. Du tempar inte?

Jag fick glad gubbe förra söndagen och måndagen, negativt på tisdagen och på onsdagen gick min temperatur upp så då hade jag redan haft ägglossning.

Tempar inte nej.... Omöjligt när man har en 1,5 åring i närheten och ofta slutar hon i vår säng

Tack för input. Skulle nog också omedelbart tänka att det är imorgon... Blev bara konfus när jag hade ont i natt....
  • Tumvante
    Idis123 skrev 2017-05-29 21:59:35 följande:

ÄL + 6 idag och känner inget annat än lite värk i äggstockarna. Men om en vecka har man det svart på vitt... :/

... Jobbiga eviga väntan. Jag kommer vara för nyfiken och bränna av några tidiga test redan vid äl+9... Vid mitt ma och förra grav plussade jag med vanliga test på bim-3.
  • Tumvante
    Idis123 skrev 2017-05-29 22:17:21 följande:

Ja verkligen, jag tog ett idag, kunde inte hålls mig...

naturligtvis var det negativt. Letade och letade men hittade inget streck.. ;)

Väntar nog också med nästa test till ÄL + 9.

Hade du mycket symptom när du plusssde?

Pytte pyttelite illamående... Och lite molvärk. Men inget uppenbart.

Det är nog ganska omöjligt att hitta något streck redan på äl+6 hehe.
  • Tumvante

Och det illamående var typ under en dag och typ lite småilla i typ en timme... Med dottern hade jag typ inga symptom under hela graviditeten. Magen växte och så kom spakarna från vecka 18.

• Tumvante
    Hejhejhejilc skrev 2017-05-31 20:20:10 följande:

Sur och deppig igår då äl inte dykt upp, allmänt less på min pco-kropp. Har aldrig fått positivt på ett äl-test någon gång (har dock varit gravid två ggr) men så nu ikväll fick jag en chock, för visst är detta positivt? Så glad! Nu vet jag att det ändå inte är 100 % att ett ägg släpper, men ändå, detta är framsteg för mig, ska ta ett till test imorgon och se hur det ser ut då, hade sex igår men får bli ikväll också!

Positivt ja! Du borde ha sex imorgon! Det är den stora dagen! Ägglossningen brukar komma dagen efter positivt test. Spännande!
Svar på tråden BIM Juni 2017