Inlägg från: Hejhejhejilc |Visa alla inlägg
  • Hejhejhejilc

BIM Juni 2017

Hoppar också gärna in, har beräknad äl kring 24-27/5, så tänkte testa 10/6 om inte mensen kommit då. Har pco och allt är väldigt oregelbundet, men denna gång ska jag försöka hålla mig till kolhydratsfattig kost och gå på akupunktur. Har en flicka på 1,5 år och fick ett missfall i början av året. Denna månad fick jag mensen på dag 30, så hoppas cykeln börja ordna upp sig. Lycka till alla <3

• Hejhejhejilc
    Längtanefterdig skrev 2017-05-15 09:39:33 följande:

Hej!

Hoppar också in här :)

ÄL bör komma i helgen och bim blir i början av juni. Andra omgången letrozol och ska även testa insemination den här gången.

Är letrozol för att få ägglossning? :)
  • Hejhejhejilc
    Längtanefterdig skrev 2017-05-15 09:48:51 följande:
    Aa, jag har pco-äggstockar och behöver letrozol för att få bra äggblåsa. Sen har jag tagit ovitrelle för att säkerställa ägglossningen :)
    Okej, vi får väl försöka några ggr till då jag förut lyckas få äl, men funkar det inte på några ggr så kanske jag ringer och får komma på ett besök och ev få letrozol utskrivet!
  • Hejhejhejilc

Nu är min mens helt slut, mycket långdragen denna gång, rosa flytningar sista dagen. Men alltså denna molvärk? Har samma värk jag brukar ha innan mens, blir irriterade och undrar vad som spökar, nu vill vi ju att detta ska bli en bra cykel med äl :)

• Hejhejhejilc

Jag är bara på dag 8 i cykeln, kör ni varannan dag samt lite oftare kring äl-dagen eller hur tänker ni? :)

• Hejhejhejilc
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-20 15:32:51 följande:
    Håller också på med verkstaden på bebis nr 2 :)

Har definitivt mer ägglossningskänningar än innan första barnet kom!

Säkert olika för alla.. :)

Hur gammal är ert första barn om man får fråga? :)
    Min tjej är 1,5 år :) Din?
  • Hejhejhejilc
    az81 skrev 2017-05-25 22:09:54 följande:

Hoppar in här. Har i dag varit i Köpenhamn och gjort min första insemination på en klinik där.

Vad spännande, stort lycka till!!

Själv väntar jag på äl, men har en dum känsla i mitt huvud att jag inte kommer få äl denna månad (har pco) men håller fortfarande mina tummar!
  • Hejhejhejilc

Just nu känner jag mig bara deppig, ingen äl i sikte än, är på dag 22, fick aldrig maximal stegring på clearblue, bara hög fertilitet i 7 dagar... har pco så jag vet ju att jag kan ha sen eller helt utebliven äl. Min temp är fortsatt låg så ganska hundra på att äl inte skett. Det positiva är ju att de två ggr jag blivit gravid har jag haft sen ägglossning!

Igår bytte mina flytningar karaktär, såå vattninga, har även molvärk och hugg i tjejmagen, håller mina tummar så att något är på g, vill ha ägglossning!! Så, nu har jag fått klaga av mig lite ;) Lycka till alla!

• Hejhejhejilc
    Granskog skrev 2017-05-31 14:58:50 följande:

Plussade nyss svagt svagt med CL early!!!!!

Grattis! :D
  • Hejhejhejilc

Sur och deppig igår då äl inte dykt upp, allmänt less på min pco-kropp. Har aldrig fått positivt på ett äl-test någon gång (har dock varit gravid två ggr) men så nu ikväll fick jag en chock, för visst är detta positivt? Så glad! Nu vet jag att det ändå inte är 100 % att ett ägg släpper, men ändå, detta är framsteg för mig, ska ta ett till test imorgon och se hur det ser ut då, hade sex igår men får bli ikväll också!

• Hejhejhejilc
    Skrutt 83 skrev 2017-06-09 06:41:46 följande:

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    Bara äl +9 ju, än finns ju hoppet, fortfarande hög temp? Jag är på äl +8, kommer inte testa än, tempen är hög, men ändå så varierande, typ 36,6 , 36,5 36,4 pendlar den mellan. Innan äl har jag kring 36,15.
  • Hejhejhejilc

Åh nu börjar jag bli nervös, fick positivt på äl-test onsdag 31/5, så antar att äl var på torsdagen 1/6. Jag har senaste dygnen haft mensvärk men ingen mens. Vill så gärna testa men vill inte testa för tidigt. Vad tror ni, blir torsdag en bra dag att testa? Då borde det gått ca 2 veckor efter äl! Hoppas hoppas!

• Hejhejhejilc

Visst borde jag kunna ta ett clearblue early imorgon, då är det två veckor sedan jag fick stegring på äl-test! Vet att ägget då kanske släppte torsdag eller fredag, men pallar snart inte vänta längre med testet!

• Hejhejhejilc

Så lycklig just nu, testade med ett clearblue early nu på morgonen, ca 2 dagar innan BIM. Har försökt sedan missfallet i januari och kämpat för att få ägglossning (pco).

• Hejhejhejilc
    isofija skrev 2017-06-15 06:33:58 följande:

Plussade idag! Är så lycklig så jag darrar i händerna.

Tio månaders försök och ett missfall, starkare plus och tidigare än den månaden jag fick missfall!

Stort grattis, jag plussade igår jag också! Mitt plus i januari slutade tyvärr i missfall, men lika som för dig så är testen mycket starka denna gång! Håller alla tummar för oss <3
  • Hejhejhejilc
    Mammatil4trollungar skrev 2017-06-15 07:25:47 följande:
    Du tror inte det är spök då?
    Nej det tror jag inte, när har du bim?
Svar på tråden BIM Juni 2017