Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

BIM Juni 2017

Hej på er! Hoppar in här jag med. Fick tanten igår. Beräknad äl 28 maj och bim 12 juni. Försök 13, har bokat tid för att göra utredning med första besöket 27 juni. Återstår att se om de vill hjälpa oss om för det lär ju inte bli plus innan.

• FrökenE1985
    hannap90 skrev 2017-05-23 12:50:16 följande:

Dum fråga kanske!

Men hur tidigt kan man få äl efter mens? :) haha

Jag har haft som tidigast på cd9 (cykeldag), dvs 4 dagar efter mensen tog slut.
  • FrökenE1985

En fråga till er som ätit borago. Hur har er äl betett sig? Tidigare? Senare? Som vanligt? Hur har ert sekret varit?

Jag äter det nu och funderar på vad kroppen pysslar med. Tempen indikierar att den äl är på g, har även molet i magen som hag brukar men inget äl-sektet som jag brukar ha. Har haft äl på cd15-16 senaste cyklerna och är nu bara på cd 10. Skippar äl-test denna gång då hah alltid känner av äl väldigt tydligt och kör istället på sex varannan/var tredje dag för att täcka upp.

• FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-23 19:48:04 följande:

Min äl blev väldigt sen. Förmodligen dag 20 första gången och 21 andra. Ville ju ha längre cykel då den blivit extremt kort innan. (20 dagar ) men blev väldigt mycket längre, såklart inte säkert att de berode på det man ändå. Nu utan borago började monitorn visa hög på dag 12 och har tydliga äl känningar. Gissar på äl imorgon dag 14.

Tack för svar.

Kan tänka mig att det är väldigt individuellt precis som med allt annat. Men intressant ändå och se hur andra upplevt hur borago fungerat.
  • FrökenE1985

Ni som tempar och ätit borago, borde jag sluta med den nu. Rejäl temphöjning idag. Haft lite känningar av äl men inte alls lika tydliga som jag brukar ha. Cd11 idag och brukar ha äl på cd15-16, iaf de senaste cyklerna. Fan... nu blev jag ju helt förvirrad över kroppens beteende.

• FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-24 07:49:25 följande:

Ja absolut. Intresserat att höra hur de blev för andra:)

jag lät bli borago denna gången mest för att jag fick så sjuk pms, brukar inte ha det.

Såg din tempkurva, jag har fortsatt med boragon fram tills jag va säkert på att jag hade haft äl. Men vet inte om det är någon fara att ha tagit någon dag efter äl också. Blev inte gravid någon av dom gångerna iallafall.

Jag tror jag skipper boragon idag. Kom överrens med mig själv att jag mest troligt haft äl när jag ser till kroppens signaler också. Har bokat tid för utredning också så blir sista cykeln nu som jag experimenterar för att inte störa min "normal" hormonbalansen inför den. Kanske blir försök 13 turförsöket. Skulle vara riktigt trevligt att vända ett oturstal till ett turtal och få plussa till sin födelsedag vore ju helt klart bästa presenten.

Hoppet finns ju men det troliga är (känns det som) att det inte kommer ske.
  • FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-24 12:27:07 följande:

Det kommer när man minst anar ibland! Jag plussade med sonen på den 13onde så det var inget oturstal då iallafall :) håller tummarna

Där ser man. Hur länge har ni försökt nu?

Hoppas gör ju även förväntningarna är rätt låga vid det här laget.
  • FrökenE1985
    Skrutt 83 skrev 2017-05-24 15:39:26 följande:

Jag har ätit borago i flera omgångar. Blivit gravid 3 av gångerna. Jag slutar äta när äl har varit men tycker det verkar tidigt för dig att ha fått äl redan. Tog du tempen vid samma tidpunkt som vanligt? Hade du sovit minst 3-4 h innan du tempade? Tänker att tempen kan påverkas av många faktorer så skulle gå mer på kroppens övriga symptom för äl

Många symtom i övrigt tyder på äl och tempen är tagen som vanligt efter 5 timmars sömn. Har nån enstaka gång fått äl på cd 9 (hänt 2 gånger senaste året) så det är ju inte helt omöjligt. Återstår att se hur tempen ser ut dagarna framöver.
  • FrökenE1985
    typ89 skrev 2017-05-24 18:12:27 följande:

Vi är "bara " på försök 5 med andra barnet. Men har endometrios och pco så kan ta lång tid:( Sonen gick på andra försöket men innan de fick jag 2 mf i en tidigare relation. Tog mer än ett år mellan varje varje gång jag blev gravid. Tror börjar tro att vi bara hade sjuk tur med sonen och att de inte kommer gå igen:/

Bra att ni ska få göra en utredning nu så ni får hjälp. Det tär när man går och väntar mellan äl och bim när det inte blir nåt..

Själv har jag Hashimotos som räknas till autoimmuna sjukdomar. Med det är det vanligt med tidiga missfall. Jag har haft ett för drygt ett år sedan. Sen har jag haft en himla massa kemiska graviditer, men det hade jag ju inte vetat om ifall jag inte varit så testgalen.

Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för er ändå och inte behöver kämpa så länge. Vid pco finns det ju hjälpmedel men endo är det ju svårare med så förstår verkligen din känsla.
  • FrökenE1985
    hannap90 skrev 2017-05-24 19:21:10 följande:

Ännu en fråga kring äl-tester. Kan det någonsin vara helt negativt att det inte kommer ett sträck alls? Testade ikväll och fick ett svagt streck, tänkte om den känner av att ägglossningen är inom någon vecka eller så.

Jag får nästan alltid svaga streck oavsett var jag är i cykeln. Sen varierar det lite beroende på märken. Vissa märken är känsligare än andra.
Svar på tråden BIM Juni 2017