• 8295

Vad bojkottar du?

Könsindelade barnkläder.

• 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-14 18:53:20 följande:

Som är så gulliga... rosa flickor och ljusblåa pojkar. 

Usch, jag spyr.
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 07:17:37 följande:

På de söta barnen?

Om det är vad som krävs för ett klädbyte!
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 07:32:02 följande:

Löjligt, så du går omkring och kräks på barn som du anser har fel kläder?

Absolut... besöker förskolan ett kvarter bort för att hålla koll så det inte finns minsta uns av könsnorm där.
  • 8295
    nevermind skrev 2017-05-15 10:38:42 följande:

Jag bojkottar också djurparker och liknande. Usch fy och blä!

Vägrar djur i bur på hemmaplan också, som kaniner och hamstrar etc. Fattar inte hur folk tänker när de låter sina barn ha såna husdjur. Så sorgligt.

Bojkotttar utländskt kött och ägg som inte är från frigående höns utomhus.

Jag och plastsyrran fick varsin hamster av familjehemmet, strax därefter började ungar rulla ut. De ställde en halvtrasig bur på golvet så hundarna åt upp drygt 10 hamstrar efter jag flyttat.
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 10:50:39 följande:

Haha, ja det låter som en meningsfull sysselsättning! 

Du kan kalla mig ms. Normkonstapel!
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 15:05:45 följande:

Okej, har du mycket att stå i när du är ute och jagar normativa människor som gillar det gamla traditioella?

Oja... i morse skällde jag ut granntanten som envisades med att ha kvinnliga uteskor, brevbäraren (manlig) som hade byxor och skägg. Såg också en drös med barn där det bara var rosa/lila och svart på pojkarna.

Nu till sommaren har jag mycket att stå i, klänningpåpojkarfrågan du vet.
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 20:56:16 följande:

Ja, käre värld så du får slita!

Vet du, jag har bara leksaksbilar och andra pojksaker till mina söner. En gång fick en av dem en docka i present men den "råkade" komma bort. Kommer du hem till mig snart då eller? 

Våra söner bör nog ha en playdate, min pojk kan visa dina den goda färggladda vackra sidan av livet!

Jag ska kolla i min kalender och se om jag har en lucka... knackar på så fort jag kan. Tar även med mig mina ekologiska medel till att säkerställa 0 procentig norm i ert hushåll! :)))
  • 8295
    Konservativ skrev 2017-05-22 20:54:49 följande:

Ack denna hybris hos somliga människor. Du förstår alltså inte hur man kan bojkotta svensk skola?

Och svensk skola ÄR i sönderfall. Ingen borde vistas där. Håll era barn hemma.

Skolplikten då?
Svar på tråden Vad bojkottar du?