Inlägg från: nnnnnnnn |Visa alla inlägg
  • nnnnnnnn

Vad bojkottar du?

Har inte så mycket som jag bojkottar, men jag har inte köpt Toffifee sedan början på 90-talet när de hade så otroligt fånig reklam. I den reklamen var mamman hemma och städade och pappan + barnen var ute och härjade i skogen, sen skickade de en lapp till "proviantören" som genast ordnade picnic-korg till dem.
    Otroligt dålig reklam.

Även Ajax - samma argument, dålig reklam.

Försöker undvika palmolja för miljöns skull.

Köper bara svenskt kött pga antibiotikan.

Vindruvor som inte är ekologiska pga gifterna.

Men om jag blir bjuden så äter jag! Så bojkott är det väl inte, men jag köper det inte själv.

• nnnnnnnn
    Aniiee skrev 2017-05-14 18:44:55 följande:
    Jag bojkottar ingenting. Bojkott är ett aktivt ställningstagande emot något, och gärna också lite aktivism också, och väldigt ofta är bojkottandet grundat på rena missförstånd/okunskap/illvilja. Inte alltid så klart.

Däremot så väljer jag så klart saker, vilket gör att jag inte väljer andra saker, men det är inte samma sak som att bojkotta något.
    nnnnnnnn skrev 2017-05-14 18:26:01 följande:
    Har inte så mycket som jag bojkottar, men jag har inte köpt Toffifee sedan början på 90-talet när de hade så otroligt fånig reklam. I den reklamen var mamman hemma och städade och pappan + barnen var ute och härjade i skogen, sen skickade de en lapp till "proviantören" som genast ordnade picnic-korg till dem.
    Otroligt dålig reklam.

Även Ajax - samma argument, dålig reklam.

Försöker undvika palmolja för miljöns skull.

Köper bara svenskt kött pga antibiotikan.

Vindruvor som inte är ekologiska pga gifterna.

Men om jag blir bjuden så äter jag! Så bojkott är det väl inte, men jag köper det inte själv.
    Håller med dej. Det var därför jag skrev att jag inte har mycket som jag bojkottar, men att jag inte har köpt en hel del grejor ändå.
    Väljer bort med lite olika argument.

Så frågan kanske skulle vara:
    Vad bojkottar du? Varför? Och vad väljer du bort mer? Varför?

För nu är man ju nyfiken på vad du väljer bort!

Svar på tråden Vad bojkottar du?