• Elle N

Vad bojkottar du?

Jag förstår din tanke. Dock skulle jag inte själv bojkotta alla zoo/djurparker, utan premiera de som tar bättre hand om djuren. Anledningen till att jag tycler det är ett argument jag själv fått presenterat för mig, och köpt: det är acceptabelt att vissa får leva i bur är för att det för många människor är enda sättet att komma i kontakt med dessa djur. Att se dem som de levande varelser de är. När man ser en varelse är det lättare att knyta an till och förstå att de är varelser som behöver värnas och har rätt till eget liv. Detta är viktigt för att vi ska behålla det djurskydd vi har i våra lagar, och för att folk ska engagera sig i djurrättsfrågor.

I ditt fall behövs det säkert inte, du låter som att du redan bryr dig, vilket är toppen, men det finns många andra som jag tror behöver det.

Det jag bojkottar är importerat kött. Jag köper bara svensk kött/fågel/fisk, eftersom de flesta andra länder har sämre djurskyddslagar, speciellt inom köttindustrin.

• Elle N
    nnnnnnnn skrev 2017-05-14 18:26:01 följande:

Har inte så mycket som jag bojkottar, men jag har inte köpt Toffifee sedan början på 90-talet när de hade så otroligt fånig reklam. I den reklamen var mamman hemma och städade och pappan + barnen var ute och härjade i skogen, sen skickade de en lapp till "proviantören" som genast ordnade picnic-korg till dem.

Otroligt dålig reklam.

Även Ajax - samma argument, dålig reklam.

Försöker undvika palmolja för miljöns skull.

Köper bara svenskt kött pga antibiotikan.

Vindruvor som inte är ekologiska pga gifterna.

Men om jag blir bjuden så äter jag! Så bojkott är det väl inte, men jag köper det inte själv.

Sant... jag gör nog lika, jag ifrågasätter inte var köttet kommer ifrån om jag blir bjuden.

Försöker också undvika palmolja.

Och inga äkta pälsar!
  • Elle N
    8295 skrev 2017-05-16 15:56:04 följande:

Våra söner bör nog ha en playdate, min pojk kan visa dina den goda färggladda vackra sidan av livet!

Jag ska kolla i min kalender och se om jag har en lucka... knackar på så fort jag kan. Tar även med mig mina ekologiska medel till att säkerställa 0 procentig norm i ert hushåll! :)))

Anonym (Grodan) skrev 2017-05-16 17:53:20 följande:

Haha, ja kom du!

Det skulle bli ett intressant möte. 

Ni borde göra det! Det kanske visar sig att ni har mer gemensamt än ni tror! Den ena förespråkar rätt att få ha både tjej- och killgrejer, den andra rätt att få ha bara killgrejer. Det låter också för mig att ni försvarat pojkarnas rätt att välja själva, bara att de verkar välja olika. Hade varit fantastiskt om de blivit bästisar i finaste Disney-anda!
  • Elle N
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-16 21:03:23 följande:

Men gud, jag lade just till att jag inte är SDare för jag ville slippa sådana komentarer som du. Jag tycker det är märkligt att en hotellkjedja väljer att säga nej till ett parti som sitter i riksdagen, men låter diktatorer som anser att kvinnor ska täckas och helt sakna rättigheter i övrigt välkomnas med champagne på rummet.

Är du säker på att du förstod rätt?

Jag uppfattade det som att person höll med dig och menade att SD i det fallet skulle behandlats som vilket parti som helst.
Svar på tråden Vad bojkottar du?