• Starkatjejen

Hallå alla ensamma mammor runt Malmö

Jag undrar om det finns några fler ensamma mammor i Malmö eller i närheten runt om i Skåne, som vill ta en fika eller någon annan enkel aktivitet utan barn? Mina barn är med sin pappa hälften av tiden och jag söker någon eller några som skulle vilja ses och dela smått och stort. Har inga andra vänner som är separerade och de som blev kvar efter separationen vill oftast ses när deras egna 'gubbar' är borta vilket ju inte är så ofta och då gärna tillsammans med barnen. Så de slipper vara ensamma med dem. Har inga problem att vara själv med mina barn och vill gärna vara själv med dem nu när vi inte ses hela tiden för att kunna ge dem uppmärksamhet. Sedan är det som om de jag känner inte vill prata om min nya situation eller riktigt förstår hur det är. En del har bara dragit sig undan. Det är väl okej, alla gör säkert så gott de kan, men som sagt saknar att dela och prata kring 'mitt nya liv' också och inte bara lyssna på historier om parmiddagar, semestrar med kärnfamiljen och nya graviditeter. Jag är singel och är rätt så nöjd med det, tanken på att flytta ihop med någon känns rätt så skrämmande just nu och dejting bara jobbigt. Men jag känner mig ensam om att vara ensam!! Så ja, om det finns någon eller några därute som är i liknande situation så hade det varit kul att höras....

• Svar på tråden Hallå alla ensamma mammor runt Malmö
  • Starkatjejen
    Monmoi skrev 2017-05-11 14:50:14 följande:

Känner samma.. bor i Hbg.

Vad roligt att det finns en till... Hur länge har du varit singel?
  • strumpan400

Förlåt om jag lägger mig i diskussionen men kan inte låta bli.Är själv singel och rätt nöjd med tillvaron precis som du beskriver Starkatjejen.

Tanken att börja dejta osv få allt att passan in skrämmande.

Undrar hur du ser framåt på livet. Kommer du att börja dejta eller förbli enastående ensamstående.

• Snällasötarara

Jag är också ganska ensam. Bor i norra Skåne.

Alla mina vänner är gifta eller iaf sambos sen många år tillbaka.

Jag dejtar absolut. Men inget seriöst.

• strumpan400

Är ni nöjda med eran ensamhet. Vad gör ni på er fritid. Kul att få höra vad andra hittar på

• Starkatjejen
    strumpan400 skrev 2017-05-11 21:34:21 följande:

Förlåt om jag lägger mig i diskussionen men kan inte låta bli.Är själv singel och rätt nöjd med tillvaron precis som du beskriver Starkatjejen.

Tanken att börja dejta osv få allt att passan in skrämmande.

Undrar hur du ser framåt på livet. Kommer du att börja dejta eller förbli enastående ensamstående.

Jag gillar killar alltså och tanken på att vara två, men pallar inte just nu. Så ja det kommer säkert hända att jag träffar någon. Kanske sker det spontant?
  • Starkatjejen
    Snällasötarara skrev 2017-05-11 21:52:51 följande:

Jag är också ganska ensam. Bor i norra Skåne.

Alla mina vänner är gifta eller iaf sambos sen många år tillbaka.

Jag dejtar absolut. Men inget seriöst.

Kul med en till i samma situation! Varför inte seriöst?
  • Monmoi

Jag trivs inte så bra med ensamheten. Vill gärna ha någon att hitta på saker med, åka iväg, mysa. Har varit själv nu ett tag så jag är "redo".

Men vänner vill jag också ha, som är i samma situation. Ska vi inte ses allihopa? :)

• Starkatjejen
    Monmoi skrev 2017-05-11 23:18:12 följande:

Jag trivs inte så bra med ensamheten. Vill gärna ha någon att hitta på saker med, åka iväg, mysa. Har varit själv nu ett tag så jag är "redo".

Men vänner vill jag också ha, som är i samma situation. Ska vi inte ses allihopa? :)

Jag träffas gärna!
  • Snällasötarara
    Starkatjejen skrev 2017-05-11 23:08:36 följande:

Kul med en till i samma situation! Varför inte seriöst?

Ja, varför inte...?? Jag jobbar en hel del o har ett krävande jobb. Tror det blir svårt för en man att acceptera om jag behöver fara fram o tillbaka till jobbet på ledig tid. Sen är jag nog försiktig med att ge upp min frihet. Levde med en man i 11-12 år.

Sen är det ju massor av fördelar med att hitta ngn att älska. Dela vardagen, kärlek...ja, allt. Antar att jag inte är redo helt enkelt
Svar på tråden Hallå alla ensamma mammor runt Malmö