Mimipig skrev 2017-06-26 21:22:23 följande:
Var inte orolig, det var inte så läskigt som det låter. Och pricken dör de stack sluter sig i alla sju (eller hur många det nu är) lager direkt efter att de dragit ur nålen. (Jag såg framför mig att det skulle bli pyspunka och börja läcka, men det gör det alltså inte).
Provsvaret skulle ta max en vecka. Jag tog det en torsdag. "Om allt är bra får du ett brev hem inom en vecka, om det är något fel på fostret ringer vi tidigare än så." Sa de. Så jag dog lite varje gång mobilen ringde och dagarna gick. Efter åtta dar började jag jaga efter ett telnr till Karolinska labb och lyckades till slut få tag i någon på rätt ställe. Ojdå. "Ditt provsvar var klart i måndags. Vi har visst glömt att skicka det, vi håller på och byter datasystem." Jag blev så glad över att hon sa "skicka" att jag inte orkade vara arg. Så tog det tog alltså två arbetsdagar tills svaret var klart. Jag tror att de har bytt rutiner nu också, så förhoppningsvis slipper du mitt strul.
Tack för svar! Känns som att du hade otur med allt sist men tack och lov att allt såg bra ut!
Känns obehagligt med sticket men det går väl bra när man väl är på plats sen oron över missfallsrisken. Men har blivit inpräntad av läkare att den är extremt låg och att de gör detta på +10st om dagen, försöker tänka på det! Har aldrig hört eller läst om nån som fått missfall av mkp eller fvp, det borde va ett gott tecken!