• Sabiinan

Bf januari 2018 & stannar på fl

Sisterofthesun skrev 2017-08-04 15:24:51 följande:

Åh! Kul med en liten pojk! Så skönt att allt såg bra ut :)

Ja verkligen :)!!
  • Sabiinan
    zasu skrev 2017-08-04 23:51:49 följande:

Härligt! Väntar också en pojke :)

Har RUL 22/8

Åh va kul!! Grattis :)! Kände direkt att det var en pojk och det var så skönt att få det bekräftat :)!!
  • Sabiinan
    mickipicki skrev 2017-08-07 23:11:21 följande:

Vi såg en frisk pojke idag på UL!

Grattis :)!!!
  • Sabiinan
    Strawberry222 skrev 2017-08-08 17:37:20 följande:

Åh va kul och vilken lättnad! Vad roligt med en pojke!! Fick ni reda på det nu på detta ultraljud? :)

Skönt att bli framflyttad lite från nyårsdagen? :)

är beräknad 4/1 och känner nog inte heller något ännu :( ibland känns det som nån liten nervryckning typ bredvid naveln och ibland känns det som att något petar på mig väldigt svagt i magen, men jag har svårt att skilja på vad som kan vara bebisen eller inte så det kan lika gärna vara tarmar eller vad som helst haha ;) vi var på ultraljud av en annan anledning för ca 2 veckor sen och frågade då om de kunde se kön, men bebisen rörde sig så mycket då och drog upp benen så det gick inte att se, haha. Men jag är såå nyfiken och vill gärna veta! Jag har RUL på torsdag så hoppas verkligen att de kan se kön då :))

Ja verkligen, magkänslan sa att det är en pojk och rätt hade vi :)!! Ja detta ultraljud fick vi veta det.:)

Oja, vill helst ha 2018 så han slipper vara sist med allt haha :) tror du att du kommet bli framflyttad?

Ja visst jag känner också något men samtidigt så tror jag att man hoppas så innerligt att varje rörelse eller känsla i magen är han haha :) åh va kul!! RUL var verkligen den mest magiska man kunde få se. Den bästa filmen :)!! Lycka till!!
  • Sabiinan
    mickipicki skrev 2017-08-11 10:46:33 följande:

Tror inte det är NÅGON fara ALLS men köp en doppler så kan du lyssna själv! Någon tipsade mig härinne och jag köpte en för 500 (?) på teknikmagasibet. Använder varje dag! Den hjälper enormt mot oro

Jätte bra med doppler. Jag använder min nästan varje dag :)!!
  • Sabiinan
    Strawberry222 skrev 2017-08-10 18:06:51 följande:

Haha jag förstår den känslan, jag hoppas också att det blir under 2018 :)

jag trodde jag skulle bli framflyttad men jag blev faktiskt inte det, så fortfarande 4e januari :)

Allt såg fint ut och det är en liten tjej! Jag hade verkligen ingen aning om det var en tjej eller kille. Ibland kände jag på mig att det var en tjej och ibland kändes det som att det var en kille haha. :)

Vet Du om du har moderkakan i framvägg eller i bakvägg? Jag hade tydligen moderkakan i bakvägg och barnmorskan sa att man brukar känna rörelser lite tidigare då. Och så sa hon att jag borde känt av rörelserna vid det här laget men att jag kanske inte förstått att de kommit från barnet, och att dom små rörelserna som jag trott kanske varit bebisen nästan helt säkert har varit bebisen! Om man känt av i höjd med naveln och under naveln, för det är där den ligger runt vecka 20 :) så hoppas jag känner lite tydligare rörelser snart. :)

Åh grattis till flickan :)!! Va kul! Min moderkaka låg i överkant sa hon, och att jag snart skulle känna sparkar :)!! Jag har inte känt något än, inte som jag kab tänka mig skulle vara bebisen :)! Men det kommer nog så småningom. Jag längtar så efter att få känna de första sparkarna. Ni känns det jätte segt att bara gå och vänta, man har ju som längtat till Rul och nu känns det jätte långt kvar tills bf :p
  • Sabiinan
    Strawberry222 skrev 2017-08-13 14:46:55 följande:

Åh vad spännande! Jag förstår dig!! :) du har säkert känt av bebisen utan att förstå att det är just bebisen du känt eftersom det inte brukar vara så tydligt ännu ;)

Längtar tills man kan känna tydliga rörelser utanpå magen också!! :)

Ja, det går verkligen sjukt segt nu och att halva tiden är kvar känns som en evighet. Dock tänkte jag försöka förbereda lite nu snart, typ beställa vagn, babyskydd osv. Tänkte att tiden kanske går lite fortare om man håller sig sysselsatt med annat haha :) har ni börjat kika på sånt ännu?

Ja så är det säkert!! :D jag längtar sp tills de riktiga sparkarna.

Jo vi har kikat på vagn, vet vilken vi vill ha och ska så småningon beställa :)!! Ja tiden känns riktigt segt. Men den 21/8 ska vi lyssna på hjärtljud hos bm :)! Ska bli mysigt. Känns overkligt på något sätt för allt är så himla nära men ändå så långt kvar till januari. Haha :)! Har ni någon speciell vagn som ni kommer att köpa?
  • Sabiinan
    Strawberry222 skrev 2017-08-15 11:33:21 följande:

Härligt att ni har bestämt er! Det är en djungel sv vagnar och får typ panik av att försöka hitta den perfekta :) haha. Jag har dock några krav som jag vill att den ska uppfylla, bla. Bra storlek på hjulen så den funkar för promenader under vintern, alt. Att hjulen går att byta ut. Sen vill jag ha en bas som man sätter i bilen för babyskydd och även att babyskyddet ska passa till chassit på vagnen. Även gärna paket med sittdel, liggdel, bas och babyskydd samt tillbehör som regnskydd osv. Haha. Vi funderar på britax go smile men allt som allt hamnar det på runt 14000... Vi får se haha :) vad har ni tänkt er? :)

Ja verkligen. Ja alltså vi vill ha emmaljunga super viking outdoor, stora däck framtill och den är smal och för våran del så har vi spiral trappa för att komma upp till oss så vill ha det så smidigt som möjligt. Jag tror vi köper liggdelen först med allt vad det innebär och sen köper till sitt delen i så fall :)! Den vagnen skulle kosta 6800 ny :), gud va jag längtar nu. Det börjar bli mer verkligt nu. Vart bor du någonstans :)?
  • Sabiinan
    Strawberry222 skrev 2017-08-15 13:40:56 följande:

Okej Det är bra andrahandsvärde på Emmaljunga också har jag förstått så det är nog ett bra val! :) mycket att tänka på haha :)

Men ska ni beställa den snart om det är väntetid eller tänkte ni köpa lite senare? :)

Jaa nu börjar det verkligen bli verkligt!! Visst att man kollat runt lite på vagn osv tidigare men för min del börjar det till och med bli dags att köpa hem saker eller beställa på riktigt haha :) har bara köpt lite småsaker innan, typ kläder.. Jag tänkte försöka vara klar med alla viktiga köp typ v 28-30 eftersom jag är rädd att bli för trött sen. Hur tänker ni kring sånt? :) jag Tänkte att jag skulle börjat efter RUL, men har inte börjat ännu.. Haha.

Jag bor i Stockholm, du? :)

Ja precis! Vi ska nog beställa vagn när lönen kommit :), eftersom man kan räkna med att det tar ett tag innan den kommer och ifall bebis tittar ut tidigare :)!! Jag har handlat väldigt lite vänner och bekanta ger oss saker hela tiden så skötbord och bad balja osv har vi fått och en hel del kläder. Jag ska skriva ner på en lapp allt vi behöver och efterhand bocka av :). Vagn är absolut något som vi kommer att köpa nytt. Ja allt känns så verkligare efter rul, och snart tickar veckorna iväg så man får nog handla det som ska handlas innan man går hem. Jag kommer att gå hem i november då jag jobbar inom vården.

Okej :)! Jag bor i Vänersborg :)!!
  • Sabiinan
    Sweetie82 skrev 2017-08-14 20:38:49 följande:

Hur mår ni tjejer? Både fysiskt å psykiskt? Jag har dom senaste dagarna känt mig väldigt låg, kan gråta floder och är mest bara ledsen eller stressad över saker. Sällan jag är glad just nu. Oroar mig för diverse saker, både med bebisen å annat. Är mitt uppe i en flytt så vet inte om det tar all min ork, energi å glädje? Började jobba idag, varit på semester å innan semestern jobbade jag bara 2 veckor heltid. Innan det var jag sjukskriven på 25% pga panikångest som inte var hanterbar (trappade upp ifrån att ha varit sjukskriven på heltid i 2 månader i början av året). Min panikångest har jag fått pga långvarig stress. Huvudvärk har jag nästan dagligen numera och ingenting känns liksom kul. Bara en massa oro över allt :( Hur mår ni andra?

Är orolig över att allt igen är på väg utför, med stressen å allt och är så otroligt rädd för att hamna på botten igen och att bli sjukskriven :(

Jag tror att du har lite för mycket just nu. Att du får försöka fokusera på en sak i taget och ta det i lugnare tempo.. En graviditet är oerhört mycket för kroppen så jag förstår att man emellanåt gråter och mår dåligt. Mitt mående är upp och ner. Vissa dagar bättre än andra. Försök att komma iväg och få massage eller få shoppa lite bara du, att fokusera bara på dig. Jag tror det löser sig för dig! Styrkekramar
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl