• Hjärt

Bf januari 2018 & stannar på fl

Ankan373 skrev 2017-07-06 21:47:28 följande:

Någon annan som studerar och väntar barn här?

Jag studerar! Blir mitt andra barn under studietiden :) Efter hösterminen har jag en termin kvar. Så det blir break på 8mån och sedan uppsats! :)
  • Hjärt
    Ankan373 skrev 2017-07-07 10:51:35 följande:
    Jaha! Jag har också två terminer kvar nu. Jag skriver uppsats i slutet av nästa (vilket känns bra när man kanske är tung och inte vill till skolan) sedan har jag en kandidatexamen inom socialt arbete i januari. Men för att få vara socionom (vilket jag utbildar mig till) så har jag en termin kvar sen. Men ser väl ut som att det blir att vänta 8 månader för mig med där och sedan köra på sista racet :D men jag är också rätt envis så kanske testar redan i januari att köra sista terminen ;)
    Ja det kan nog vara skönt! Läser kurser på distans slutet av nästa termin, känns också jätteskönt. Särskilt då jag har ett litet dagisbarn som skolas in i augusti.
    Jag läste totalt på 75% första terminen med min dotter och 150% terminen efter. Min sambo hemma från att hon var 4månader tills att vårterminen tog slut. Kommer nog att söka någon kurs att läsa under ledigheten och se om det går, men inte de kurser jag "ska" läsa. Tror inte att jag klarar med uppsats, med referenspunkt i förra föräldraledigheten. Min dotter sov endast i rullande vagn första månaderna och jag kunde knappt gå på toaletten. Hehe
  • Hjärt
    Mimipig skrev 2017-07-07 13:26:28 följande:

Jag har plötsligt slutat känna längtan efter en bebis. Jag önskar att jag längtade, men när jag träffade två tämligen nyfödda bebisar nyligen kände jag inte alla någon ha-begär som jag gjort förut. Första barnet längtade jag ju efter, det var nytt och spännande. Nu känner jag ingenting längre, efter att triumfen och glädjen över att äntligen bli gravid igen har lagt sig. Jag förstår att detta kommer ändras när jag väl träffar barnet och att jag kommer att älska det. Jag undrar mest om det är någon mer som plötsligt känner som jag?

Jag kan känna igen mig. Mina känslor går upp och ner, men tyvärr kanske mest fokuserad på det praktiska och negativa.. Känner också ofta att jag verkligen får anstränga mig för att känna längtan till den andra lilla. Längtar mest när jag ser lite äldre syskon på iallafall 1,5år och 3år. Känns som en härlig milstolpe.. 2 år bort hehe.
    Känner längan till ett till barn men ingen längtan till ny spädbarnstid.
  • Hjärt
    Trettitvå skrev 2017-07-16 20:21:59 följande:

Hejsan tjejer! Jag har kub imorgon, på en ganska nyöppnad klinik. När jag bokade tiden sa kvinnan i telefon att jag skulle få ta blodprovet efter ul:et. Är inte det lite underligt? Eller är det fler som har gjort så?

Jag tog blodprov efter kub ultraljudet denna gång. Sedan ringde de upp mig och meddelade över telefon. Inga konstigheter även om det inte är den vanliga rutinen.
    Var inbokad för att fastställa vecka och fick göra kub på samma gång då jag visades vara i "rätt" vecka. Fick till labbet direkt efter för blodprov. :)
  • Hjärt
    sigge1235 skrev 2017-08-04 19:15:43 följande:

Har ni börjat köpa bebissaker ännu? :) tänkte börja själv efter rul om 1,5 v, hoppas få veta kön då med :)

Hehe ja jag har köpt lite saker till vad jag tror är lillebror... (Inklusive en blå body med texten "lillebror".) Blir spännande att se om jag har rätt på onsdag.
    I min förra graviditet väntade jag till efter rul. :)
  • Hjärt

Rul idag! En liten lillasyster och inte lillebror som vi trodde efter kub. :) Känns jättekul! Så nu blir det systrar med 16månader emellan ??
  • Hjärt

Angående barnvagn! Har en bugaboo Buffalo som vi varit väldigt nöjda med. Planen är att köpa en donkey nu istället, antingen beggad eller från Holland. Vill försöka hålla nere kostnaden lite denna gång :P
    Är det någon mer som tänker beställa från Holland? Isåfall kanske vi kan skicka gemensam förfrågan - brukar bli billigare då. :)

• Hjärt
    sigge1235 skrev 2017-08-14 12:40:37 följande:

Vi ska bygga nytt hus och flytta från vår lägenhet i juni och bebisen är beräknad början av januari. Kommer nog inte fixa så mycket därför i lägenheten (lite mindre plats här) utan vänta tills vi har huset. Men lite mysigt vill vi ju göra för bebisen ändå. Tycker ni att den måste ha ett eget rum eller kan den sova hos oss? Vad är viktigt att ha "som minst" av det man fixar med i boendet? Vi tänkte ha en babysäng bredvid vår, ett skötbord i badrummet (eller ska man ha i ett annat rum) med en mobil ovanför. En mobil över sängen med kanske? Sen ett babygym, ett babynest.. vad behöver man mer? Sådant som behöver fixas i boendet som sagt tills dess att barnet är ca 6 mån. Skulle gärna ha huset klart till bebisen kommer men det blir ju snart iaf Första barnet är det om det inte framgick. 

Ni behöver absolut inte eget rum till bebisen. Vi hade lillan i en säng bredvid våran tills att hon var 6mån om jag inte minns fel, trolls bedside Crib som man kan fälla ner ena sidan på och ha jämte sin egen säng - superpraktiskt. I början låg hon i babynest mellan oss eller i babynest i trollsängen. Därefter flyttade hon till spjälsäng i eget rum.
    Förutom säng och babynest så tycker jag att det varit skönt med babysitter, bärsjal/bärsele, babygym och amningskudde - ovärderlig. Vi har haft skötbädd i badrummet på en bänk, skönt att ha nära till vatten! Något annat vi haft och kommer ha igen är baby insats till Stokke stol, trevligt att kunna ha barnet på samma nivå men ingen nödvändig pryl. Men har man tänkt ha Stokke stol sen är det värt, lätt och köpa och sälja babyinsats på blocket också så kostnaden för den blir typ noll i slutändan. :)
  • Hjärt
    Nattisgris skrev 2017-08-19 07:01:11 följande:

Hej hej

Lite sent inhopp men orkar inte med Facebook och är glad att jag hittade den här tråden.?

Är i vecka 19 (18+1 ) och har UL på måndag !!???? just nu beräknad till den 18/1-18

Har redan ett barn som fyller 1 i september ( japp blev tätt. Väldigt oväntat men välkommet ?)

Har flera MF i bagaget varav ett MA som upptäkt i vecka 18/19 vid ul. Detta spökar något extremt för mig just nu då jag är i samma veckor.

Hoppas på stöd och pepp !? Ger igen i tusenfallt !

Grattis till graviditeten och välkommen hit!
    Förstår din oro men försök tänka positivt, det gör bara gott :)
    Kul att du också väntar tätt! Min lilla fyller 1 nästa vecka! Blir nog en hel del jobb men också helt fantastiskt!
    Håller tummarna för fint Rul!
  • Hjärt
    preggo02 skrev 2017-08-25 15:48:56 följande:

Nu är barnvagnen beställd!!

Babyland hade 15% rabatt på allt från Britax så kom undan lite billigare :) det blev en Britax Go Next.

Vad har ni andra tänkt köpa för vagn?

Vi har haft en bugaboo Buffalo innan, supernöjda. Nu har jag beställt en Bugaboo Donkey från Holland. :)
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl