Bf januari 2018 & stannar på fl
Någon annan som studerar och väntar barn här?
Någon annan som studerar och väntar barn här?
Jag har plötsligt slutat känna längtan efter en bebis. Jag önskar att jag längtade, men när jag träffade två tämligen nyfödda bebisar nyligen kände jag inte alla någon ha-begär som jag gjort förut. Första barnet längtade jag ju efter, det var nytt och spännande. Nu känner jag ingenting längre, efter att triumfen och glädjen över att äntligen bli gravid igen har lagt sig. Jag förstår att detta kommer ändras när jag väl träffar barnet och att jag kommer att älska det. Jag undrar mest om det är någon mer som plötsligt känner som jag?
Hejsan tjejer! Jag har kub imorgon, på en ganska nyöppnad klinik. När jag bokade tiden sa kvinnan i telefon att jag skulle få ta blodprovet efter ul:et. Är inte det lite underligt? Eller är det fler som har gjort så?
Har ni börjat köpa bebissaker ännu? :) tänkte börja själv efter rul om 1,5 v, hoppas få veta kön då med :)
Angående barnvagn! Har en bugaboo Buffalo som vi varit väldigt nöjda med. Planen är att köpa en donkey nu istället, antingen beggad eller från Holland. Vill försöka hålla nere kostnaden lite denna gång :P
Är det någon mer som tänker beställa från Holland? Isåfall kanske vi kan skicka gemensam förfrågan - brukar bli billigare då. :)
Vi ska bygga nytt hus och flytta från vår lägenhet i juni och bebisen är beräknad början av januari. Kommer nog inte fixa så mycket därför i lägenheten (lite mindre plats här) utan vänta tills vi har huset. Men lite mysigt vill vi ju göra för bebisen ändå. Tycker ni att den måste ha ett eget rum eller kan den sova hos oss? Vad är viktigt att ha "som minst" av det man fixar med i boendet? Vi tänkte ha en babysäng bredvid vår, ett skötbord i badrummet (eller ska man ha i ett annat rum) med en mobil ovanför. En mobil över sängen med kanske? Sen ett babygym, ett babynest.. vad behöver man mer? Sådant som behöver fixas i boendet som sagt tills dess att barnet är ca 6 mån. Skulle gärna ha huset klart till bebisen kommer men det blir ju snart iaf Första barnet är det om det inte framgick.
Hej hej
Lite sent inhopp men orkar inte med Facebook och är glad att jag hittade den här tråden.?
Är i vecka 19 (18+1 ) och har UL på måndag !!???? just nu beräknad till den 18/1-18
Har redan ett barn som fyller 1 i september ( japp blev tätt. Väldigt oväntat men välkommet ?)
Har flera MF i bagaget varav ett MA som upptäkt i vecka 18/19 vid ul. Detta spökar något extremt för mig just nu då jag är i samma veckor.
Hoppas på stöd och pepp !? Ger igen i tusenfallt !
Nu är barnvagnen beställd!!
Babyland hade 15% rabatt på allt från Britax så kom undan lite billigare :) det blev en Britax Go Next.
Vad har ni andra tänkt köpa för vagn?