• fru.L

Bf januari 2018 & stannar på fl

Hoppar också in här. BF 16/1-18 enligt NC-appen. Har en dotter på 3,5 år sen tidigare :)

• fru.L
    cissi82 skrev 2017-05-10 21:01:29 följande:

Har ett barn sen innan som är född 2014.
    Har bf 16/1 enligt preglife!

Då har vi samma bf. Va roligt! :)
  • fru.L
    annonymm skrev 2017-05-12 20:53:23 följande:

BF lista

Ber om ursäkt om jag missat någon!

annonymm BF 1/1-18

akma82 BF 1/1 -18

Sabiinan BF 1/1-18

Madden­19 BF 17/1-18

Mammandde BF 1/1-18

Norris BF 4/1-18

Knattenjansson BF 5/1-18

Granisen BF 6/1-18

Ehedman BF 9/1-18

elisar BF 12/1-18

NLVK BF 15/1-18

Pulvermos BF 20/1-18

BF 16/1 :)
  • fru.L
    Frassex skrev 2017-05-14 11:40:24 följande:
    Åh grattis till er, måste vart en fantastisk känsla att se ett litet hjärtat! :D
    Känns skönt att höra att det inte bara är jag som inte känner nå vidare symtom. Hoppas verkligen det går hela vägen den här gången!
    Jag har heller inga symtom, känner inget alls. Men tog ett digitalt CB idag och fick 3+. Förra helgen, på fredagen, fick jag 2-3, så det ökar ju iaf :)
  • fru.L

Ni som har fått tidiga UL eller VUL. Blev ni erbjudna det när ni ringde eller beror det på något speciellt? Förra gången jag var gravid fick jag första UL i v. 13. Alltså ett KUB. Men verkar som att många blir erbjudna VUL? Hade också velat ha ett :)

• fru.L
    Linosmor skrev 2017-05-22 16:42:08 följande:

Precis plussat, enligt kalendern går jag in i vecka 6 imorgon tisdag. Bf 24/1 2018 ??????

Grattis! :). På min födelsedag :)
  • fru.L

Idag fick jag äntligen möjlighet att ringa till MVC. Fick tid för hälsosamtal på måndag. Så kommer få fler tider därifrån sen. Nu är det snart på riktigt. V. 6+2 idag :)

• fru.L
    bluenose skrev 2017-05-26 11:55:25 följande:

Är det någon här som har barn sen innan?
    Jag har en son på 2 år.
    Men jag känner mig sååå stor och svullen nu, jag känner mig lika stor nu som när jag var i vecka 18 med sonen typ.
    Visst, jag har inte gått ner alla kilon än, jag gick upp 20kg med sonen och har nog ca 5 kvar men min mage är otroligt svullen och känns som att jag inte kan dölja detta

Jag har en dotter på 3,5 år sen tidigare. Och jag känner mig också jättestor redan och sambon säger det också. Om det ens är möjligt såhär tidigt?!
  • fru.L
    MamTezz skrev 2017-06-17 19:15:13 följande:

Jag är i v 9 och magen är stooor svullen herregud jag som ville dölja det ial 14 v

Samma här.. Går in i vecka 11 imorgon och typ inga kläder passar längre. Har ett par jeans som är bekväma att ha på sig. Har svällt upp överallt och har svårt att dölja att jag är tjockare. Magen är stenhård men ser mest ut som att jag ätit mig tjock på kort tid. Har gått upp typ 1,5 kg. Hjälpte ju inte att jag var tvungen att småäta konstant i början för att hålla illamåendet borta heller. Måste hålla det hemligt till v. 15, minst. Vill gråta en skvätt när jag ska ta på mig kläder varje dag..
  • fru.L
    Fröfröken skrev 2017-06-18 10:52:53 följande:

Hej alla! Går in i v 9 här idag! Kan bara skriva under på svullen mage , illamående i vågor ..... har 4 v till kub/nipt o nojjar till o från för kromosomfel .. men att det ÄR ngn som växer o frodas är jag ganska väldigt så säker på ...!!

Har berättat för rätt många i närmasta kretsen /familjen redan så också för våra två barn, sagt att det finns ett bäbisfrö i magen som vi får hålla tummarna för ska växa! Detta är ju tredje barnet o mycket bonus/efterrättskänsla över det hela så skulle det inte gå bra så , ja man kan ju inget göra åt det, eller "skämmas" för det, så tänker jag.

Har dock inte sagt ngt på jobbet, jobbar tre dagar till sen 7 v ledigt..... vet inte HUR jag ska göra. Kan inte komma i v 18 tillbaka utan att ha inget sagt? Kanske höras av mig mitt i juli efter kub? Men mitt i semestern känns sådär ... när berättar ni på jobb? //Fröfröken

Åh.. Jobbet är mitt dilemma också. V. 11 på måndag. Har berättat för min mamma & syster och sambons föräldrar. Det gjorde vi i fredags. Inte för dottern än då vi inte vill att hon ska råka säga på dagis. 2 av våra vänner vet då vi brukar ha parmiddagar med dem och jag har tackat nej till vin så många gånger, så de frågade rakt ut. Men jobbet alltså.. Hade tänkt berätta när jag går på semester v. 29. Kommer va i nästan v. 15 då. Men både min chef och personalansvarig har tidig semester, så ingen av dem är där då. Känns ju sådär att inget säga och komma tillbaka tjock i vecka 19 och släppa bomben. Kanske åker dit under semestern och berättar? Vill ju kunna va öppen med det under semestern också. Vill inte tala om innan chef/personalansvarig går på semester nästa vecka heller av olika anledningar.. Så himla svårt.
  • fru.L

Hur berättade ni på jobbet att ni var gravida? Jag har så svårt att veta vad jag ska säga.. Känns som att jag gör det besvärligt för dem bara.. Måste berätta under denna vecka innan jag går på semester ????. Och helst innan fredag, så vi hinner fylla i alla papper..

• fru.L
    fritil9 skrev 2017-07-09 15:58:12 följande:
    Jag ska berätta ikväll, vi har personalfest med hela gruppen, men är lite nervös! Svårt att veta hur man ska lägga upp det!
    Jag ringde personalansvarig nyss (på hennes semester). Tänkte att jag gör det nu direkt, som att dra av ett plåster. Hon tog det bra och blev glad. Men hon skulle ringa chefen imorrn, pga. anmälningsplikten. Så hon släpper bomben för honom. Känns skönt att ha det gjort. Men lite dumt att hon nu kommer berätta, när jag inte är med, fast jag är där och jobbar. Att det inte kommer från mig direkt, liksom. Kollegorna berättar jag för när jag vet vad chefen sagt och vilken plan de har för slutet av veckan, haha. Känns skönt att ha halva det jobbiga gjort iaf.
  • fru.L
    MamTezz skrev 2017-07-09 22:13:56 följande:
    Den 17/7 är det kub för mig :)
    Det finns "risker i arbetsmiljön" på min arbetsplats :)
  • fru.L
    mickipicki skrev 2017-07-09 22:35:04 följande:
    Anmälningsplikt?
    Oj, råkade "citera" fel person, haha. Hon har anmälningsplikt till chefen, då det finns "risker i arbetsmiljön" på arbetsplatsen :)
  • fru.L
    Sweetie82 skrev 2017-07-18 07:32:57 följande:

Måste fråga... på rutin-ul får man ju med sig bilder på bebis. Får man det automatiskt även när man gör ul för kuben?

Vi fick bild med på kuben. Det fick vi dock inte förra gången (2013). Men det stod på kallelsen att vi skulle få bild med från kub, men att de inte skulle kolla kön då ??.
  • fru.L
    Sweetie82 skrev 2017-07-18 14:03:03 följande:

Nu har jag ännu lite mer frågor.. är det någon av er som, liksom jag, börjat få ont i svanskotan när ni sitter ner lite längre stunder? Börjar oroa mig för att detta ska eskalera å bli ett stort problem ju längre fram i graviditeten jag kommer. Har känt av det här i ca 2 veckors tid men nu sista dagarna har det känts av mest hela tiden när jag suttit mer än några minuter bara. Orkar ju heller inte stå hela tiden då benen blir trötta av det å jag blir yr om jag står för länge :/

Detta är inget problem som börjat på mig nu, dock har jag haft samma problem som du har en längre tid, sen dottern föddes 2013. Tur jag har ett jobb där vi står upp hela dagarna, haha.
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl