Bf januari 2018 & stannar på fl
Hoppar också in här. BF 16/1-18 enligt NC-appen. Har en dotter på 3,5 år sen tidigare :)
Hoppar också in här. BF 16/1-18 enligt NC-appen. Har en dotter på 3,5 år sen tidigare :)
Har ett barn sen innan som är född 2014.
Har bf 16/1 enligt preglife!
BF lista
Ber om ursäkt om jag missat någon!
annonymm BF 1/1-18
akma82 BF 1/1 -18
Sabiinan BF 1/1-18
Madden19 BF 17/1-18
Mammandde BF 1/1-18
Norris BF 4/1-18
Knattenjansson BF 5/1-18
Granisen BF 6/1-18
Ehedman BF 9/1-18
elisar BF 12/1-18
NLVK BF 15/1-18
Pulvermos BF 20/1-18
Ni som har fått tidiga UL eller VUL. Blev ni erbjudna det när ni ringde eller beror det på något speciellt? Förra gången jag var gravid fick jag första UL i v. 13. Alltså ett KUB. Men verkar som att många blir erbjudna VUL? Hade också velat ha ett :)
Precis plussat, enligt kalendern går jag in i vecka 6 imorgon tisdag. Bf 24/1 2018 ??????
Idag fick jag äntligen möjlighet att ringa till MVC. Fick tid för hälsosamtal på måndag. Så kommer få fler tider därifrån sen. Nu är det snart på riktigt. V. 6+2 idag :)
Är det någon här som har barn sen innan?
Jag har en son på 2 år.
Men jag känner mig sååå stor och svullen nu, jag känner mig lika stor nu som när jag var i vecka 18 med sonen typ.
Visst, jag har inte gått ner alla kilon än, jag gick upp 20kg med sonen och har nog ca 5 kvar men min mage är otroligt svullen och känns som att jag inte kan dölja detta
Jag är i v 9 och magen är stooor svullen herregud jag som ville dölja det ial 14 v
Hej alla! Går in i v 9 här idag! Kan bara skriva under på svullen mage , illamående i vågor ..... har 4 v till kub/nipt o nojjar till o från för kromosomfel .. men att det ÄR ngn som växer o frodas är jag ganska väldigt så säker på ...!!
Har berättat för rätt många i närmasta kretsen /familjen redan så också för våra två barn, sagt att det finns ett bäbisfrö i magen som vi får hålla tummarna för ska växa! Detta är ju tredje barnet o mycket bonus/efterrättskänsla över det hela så skulle det inte gå bra så , ja man kan ju inget göra åt det, eller "skämmas" för det, så tänker jag.
Har dock inte sagt ngt på jobbet, jobbar tre dagar till sen 7 v ledigt..... vet inte HUR jag ska göra. Kan inte komma i v 18 tillbaka utan att ha inget sagt? Kanske höras av mig mitt i juli efter kub? Men mitt i semestern känns sådär ... när berättar ni på jobb? //Fröfröken
Hur berättade ni på jobbet att ni var gravida? Jag har så svårt att veta vad jag ska säga.. Känns som att jag gör det besvärligt för dem bara.. Måste berätta under denna vecka innan jag går på semester ????. Och helst innan fredag, så vi hinner fylla i alla papper..
Måste fråga... på rutin-ul får man ju med sig bilder på bebis. Får man det automatiskt även när man gör ul för kuben?
Nu har jag ännu lite mer frågor.. är det någon av er som, liksom jag, börjat få ont i svanskotan när ni sitter ner lite längre stunder? Börjar oroa mig för att detta ska eskalera å bli ett stort problem ju längre fram i graviditeten jag kommer. Har känt av det här i ca 2 veckors tid men nu sista dagarna har det känts av mest hela tiden när jag suttit mer än några minuter bara. Orkar ju heller inte stå hela tiden då benen blir trötta av det å jag blir yr om jag står för länge :/