Maliin90 skrev 2017-05-26 20:22:18 följande:
Hej!
Jag är förvirrad. Jag har en väldigt lång och oregelbunden menscykel. Senaste två gångerna har de legat på 55 dagar och 32 dagar. Den här cykeln räknade P-Tracker ut att det skulle vara 43 dagar. På bim plussade jag VÄLDIGT starkt och dagen efter fick jag "gravid 2-3". Hade troligtvis äl runt 5-7 maj.
Enligt mensens första på appen preglife är jag i vecka 6+6 idag men enligt äl borde det vara typ två veckor mindre.
Förra graviditeten blev jag framåtflyttad (alltså bebis var två veckor för liten vid rul) två veckor och är stensäker på att det kommer ske igen och det vill jag verkligen inte, mådde såå dåligt över att behöva göra om två veckor jag redan hade gått igenom liksom. Preglife utgår ju bara från senaste mensens första dag och jag vill inte ens gå in och läsa om nuvarande veckan då jag inte tycker att det borde stämma.
Kan man prata med bm om det och utgå ifrån nått annat än senaste mensens första dag? Har inskrivning 19 juni och kommer då vara i vecka 11 typ fast egentligen mindre..
Nu blev det ett långt inlägg, men tycker verkligen att detta är superjobbigt. Nån som är i typ samma situation?
Första gången jag var gravid så var BM benhård på sin "snurra" trots att jag inte har standard 28 dagars cykel.. men prova att prata med din BM om hon räknar åt skogen. Vill hon inte lyssna så brukar ett tidigt UL (om du tex gör KUB) vara mer korrekt än BM, så gör du ett sådant har du ett hyfsat svart på vitt vilken vecka du är i.
I annat fall hade jag låtit BM hållas och sedan utgått från Äl själv, dvs lägg in i den/de appar du har när du hade Äl, så ser du iallafall den troligt korrekta veckan, oavsett vad BM säger.
Om Preglife inte kan räkna på annat sätt än senaste mens alt. Förlossningsdatum, så ta en annan graviditetsuträknare där du kan ange Äl-dag (tex den här på familjeliv) kolla vad du får för förlossningsdatum och lägg in det i Preglife :)