Bf januari 2018 & stannar på fl
Har ett barn sen innan som är född 2014.
Har bf 16/1 enligt preglife!
Har ett barn sen innan som är född 2014.
Har bf 16/1 enligt preglife!
Jag har än så länge inga symptom alls. Förr graviditeten började jag kräkas i v 5 och det höll på i ca 10 veckor. Foglossningen började jag känna av i v 6 och blev helt sjukskriven i v 13 och kryckor de 10 sist veckorna. Så jag hoppas på en annan graviditet nu ð???
Jag ringde mvc idag är i v 5, men hon tyckte det va bra att ringa så tidigt då ultraljudet blir 10/7. Svårt med tider under semestern sa hon.
Är inte heller med på bf listan 16/1-18
Stardust, japp har kännt av foglossning sen va v 7 är i 10 nu. Klarar mig inte utan bälte på dagarna.
Förra graviditeten blev jag helt sjukskriven i v 13, hoppas klara mig längre denna gång.
Stardust, jag tycker bältet hjälper. Men det är säkert individuellt. Jag har som tur är bara 8 arbetsdagar på tre veckor kvar innan jag blir ledig i sju veckor.
Hoppas inte din foglossning blir värre. Men det kan absolut vara värt att prova ett bälte.
Hoppas du klarar jobba i sommar!
Ni som fått dropp, när har ni sökt sjukvård?
Jag har berättat för tre nära kollegor då jag mått så dåligt och behövt gå ifrån och kräkas. Jobbar inom barnomsorgen.
Chefen tänkte jag inte säga något till förränns efter semestern. Men hon hade planer på att omplacera mig till ett utåtagerande barn. Så kändes bäst att berätta så hon får tid att anställda någon med rätt kompetens.
Man behöver ju inte säga något förränns 3 månader innan man tänkt gå på föräldraledighet. Hos oss är det 3 viss har 2 månader.
Gör det som känns bäst för er.
Vår föräldrar vet dock inte vårt barn
Bor i Linköping oxå, gjorde kub ifredags och fick mindre bra värden. Så det blev nipt direkt. Svar inom två veckor...blir en lång väntan
Förfröken, kromosom 21 1/46, kromosom 18 1/246, kromosom 13 1/477
Det tar upp till två veckor att då svar. Kan gå snabbare oxå. Är det negativt som visar att det är något ringer läkare från kvinnohälsan.
Är det ett bra resultat loggar man in med bank id på karolinsks sida dit provet skickades igår. Då kan man även få reda på könet om man vill.
På Karolinskas sida står det att man kan vänta sig provsvar efter mellan 10-16 dagar...
Yelloway, dom siffrorna jag skrev va dom jag fick på kub. Dom stod nämligen på remissen på blodprovet som jag fick ta med mig upp till US för provtagningen. Hon sa inga siffror på undersökningen. Bara att det va förhöjd risk så dom ville att jag gjorde nipt om vi ville.
Nu är det bar en lång jobbig väntan...
Mimipig, va jobbigt för dig. Tråkigt med dåligt resultat. Om det är kromosomavvikelse kommer ni att välja att avbryta då?
Här väntar jag och är nervös... Det är lång dagar...
Är i v 17, alla mina kläder passar som vanligt än faktiskt .
Kolla hm's rea om det finns lite gravidkläder, gillade deras jenas förra graviditeten. Då fick jag börja redan i v 12 med gravid byxor
Zasu, vi har oxå rul 22/8, och vi väntar en tjej, har en kille innan så det ska bli roligt med en av varje
Ellebje, vi fick göra nipt pga dåliga kub värden. När svaret kom fanns det knapp att trycka på , visa kön. Fick reda på det i v 15
Ellebje, nipt visde att det inte var någon
kromosomavvikelse . Fick på kub 1/57 på T 21 och något lägre risk på dom andra.
Jobbig väntan men glad att dom i mitt landsting erbjuder nipt gratis
jezz81, vi har oxå bf 12/1:)
Väntar oxå en flicka som vi fick reda på i v 15 genom nipt. Imorron har vi rul ska bli spännande å se henne igen den där som lever rövare i magen stundvis :)
Är det någon som är sjukskriven pga foglossning?
Ett tips då om ni har gravidförsäkring kolla om ni kan få ersättning för det.
Folksam har det i deras utökade vet jag, 2000kr en engångs summa