Bf januari 2018 & stannar på fl
Hoppar in här jag med!
6+0 idag, BF 2 jan.. tiden går så himla sakta nu alltså!
Har en son på 2,5 år och minns att jag då tyckte att dessa 12 veckor kändes som en evighet!
Någon som har barn sen innan?
Hoppar in här jag med!
6+0 idag, BF 2 jan.. tiden går så himla sakta nu alltså!
Har en son på 2,5 år och minns att jag då tyckte att dessa 12 veckor kändes som en evighet!
Någon som har barn sen innan?
Komatröttheten har verkligen slagit in, somnar så fort jag sätter mig ner! Även illamåendet har kickat in.
Ringde för inskrivning och ska dit den 30/5. Funderar på att boka in vul privat. Kan inte släppa tanken på ma, har ett par-tre vänner som varit med om det. Vet att risken är liten men skulle ändå kännas bra att få se hjärtat slå och kanske kunna slappna av lite!
Har någon lust att lugna en nojig donna?
Har inte känt så mycket tecken runt magen dom sista dagarna, mest lite illamående som smyger på då och då, trög mage och en jävulsk trötthet. Är i vecka 5+1. Vet att symptomen kan komma och gå men lite orolig blir jag... kan man känna om graviditeten avstannat? Hade MF 2012...
så är väldigt nojig. Har inte ont eller liknande. Ska på inskrivning på tisdag och har precis mailat och frågat om ett vul går att ordna samtidigt...
Så lättad! Var på ett tidigt ultraljud idag och där syntes tydligt ett tickande hjärta!<3 nu ska jag slappna av och njuta! Det som händer, det händer! 8+4 idag
Har ju tänkt att något är på tok eftersom jag mår såå mycket bättre än med första barnet. Har ju många av de klassiska symtomen men tycker ändå det känns uthärdligt och ok jämfört med sist!
Vill någon skriva in mig i BF-listan? BF 5/1-18
Fick i lördags fm en mindre blödning. Märkte det när jag kissat. Mörkrött, nästan svart, samt bruna flytningar.. gick från att ha tänkt att allt är prima till att det är kört. Kom inget mer efter det så jag försökte lugna mig. Men oron finns kvar. Ringde KK på efm men inget svar, det är lätt kaotiskt med personalbrist. Har ingen större smärta så jag försöker att tänka att det är "heeelt normalt" men svårt att släppa. Aldrig haft blödning under grav innan.
Vi har tänkt berätta för alla våra nära vänner på midsommar när vi träffas. Går då in i 12+0, men nu börjar jag tveka. Vill inte berätta utan att ha sett hjärtat slå. Var på ul o mättes då till 8+4 o allt såg bra ut...
kan man ringa KK nu flera dagar efteråt eller måste jag gå privat? Att gå privat här nere går på ca 800kr så jag drar mig för det, har redan lagt det en gång..
Förstår dig och det är precis så jag tänker, meeeeen. Jag vill inte bli för töntig heller och vara allt för nojjig.
Blir galen på dessa tankar. Hade ju velat ha lite fräscha ben på midsommar men vill ju såklart inte riskera fostrets hälsa.
Preggo02 BF 4/1
Ni som är runt v. 11-15 här, badar ni nu under sommaren? Verkar finnas olika bud om man ska eller inte.
Jag har gått upp ca 1-2kg, fått en liten pyttekula, är i v21. Det var likadant med första barnet, gick upp totalt 9kg då, magen började inte synas ordentligt förrän efter v30 o viktökning skedde ungefär samtidigt. Första barnet var tillväxthämmat så nu får jag gå på spec.mvc för extrakoller.
Har bara köpt lite kläder, har det mesta kvar från storebror. Ska skaffa en ny vagn dock, någon som har erfarenhet av Britax Go Next?
Nu är barnvagnen beställd!!
Babyland hade 15% rabatt på allt från Britax så kom undan lite billigare :) det blev en Britax Go Next.
Vad har ni andra tänkt köpa för vagn?
Tack för tipset!
Jag funderar på Britax Smile 2. Vad fick dig att just välja Go Next? Bara nyfiken
Men jag läste på nätet att simning inte var bra för foglossningen eftersom man rör benen i olika riktningar hur man än simmar? Hur simmar du?
Har själv motsatt problem, första barnet var tillväxthämmat på ca -30% vid födseln i v 38+3 så därför får jag nu gå på tillväxtultraljud. Visade sig att även detta barn är tillväxthämmat, -22% nu i v24+3. Flödeskontrollen såg bra ut så varken jag eller läkarna är särskilt oroade, antagligen "får jag bara små barn" utan spec. anledning.
Men det är klart att tankarna på hur utvecklingen kommer gå finns där, kommer det sluta med kejsarsnitt eller igångsättning ex.. första barnet är fortfarande lite liten i jämförelse med jämnåriga men är fullt frisk.
Kommer gå på tillväxtkontroller varannan vecka fram till BF.
Hur liten var din första bebis när hen föddes? Min son vägde 2955gram och var 50cm lång när han föddes v.38+3 och det var ingen som påpekade storleken på honom. Men när jag sen var på återbesök till barnmorskan så nämnde hon i förbifarten "Du ska ju inte ha större barn än så". Dum som man är så frågade jag inte vad hon menade med det. Så det är något jag har funderat mycket på men glömde fråga barnmorskan när vi var dit i måndags. Ska inte dit förrän 17 oktober igen i vecka 26.
Någon mer än jag som har obeskrivlig foglossning i blygdbenet och ryggen? Eller någon som har haft? Finns det någonting som lindrar smärtan?
Jag har svårt att gå, stå, stödja på vardera ben, ta mig ur sitt- och liggläge samt att klä på mig och böja kroppen och är i vecka 27, ser helst inte att jag behöver stå ut med detta i lite mindre än 13 veckor till...
Är det bara bältet från barnmorskan och akupunktur som funkar någorlunda? Borde jag försöka sjukskriva då jag har ett fysiskt krävande jobb?
Ligger inlagd på lasarettet... Vattnet har börjat sippra ut i vecka 31+2 och jag får inte lämna sängen förutom toabesök... Här får vi nog fira jul och nyår! Å bebis blir nog född 2017 istället för -18... Är dock på bästa stället man kan va i detta läge så jag försöker slappna av så gott jag kan och hoppas att bebis stannar på insidan ett tag till!
Grattis!
Skönt att allt ändå gått bra o hoppas ni får komma hem snart