• Muminmamman33

Ständig ångest i namnet

Jag får ångest ibland över min dotters namn.

Jag är så löjlig och tror att det inte hade spelat någon roll vilken namn jag gett henne så har jag haft ångest på något vis haha

Hon heter Lovisa dock tycker jag INTE om namnen Louise eller Lovis , alls!!! Jag blir tokig när folk kallar henne nåt av dem och jag tycker heller inte om Lollo!!' Börjar tycka jag var dum som valde Lovisa när dessa smeknamn verkar ligga nära till hands, fy vad jag grämer mig.

Någon som kan stilla min ångest?

• Svar på tråden Ständig ångest i namnet
  • Dixie

Kallar folk verkligen din dotter för Louise - det är ju inget smeknamn på Lovisa...... var bara tydlig och säg att hon heter Lovisa!

• äldreochklokare

du får ursäkt men "ångest"?

• DenNamnbitne

Jag har några Lovisa i min omgivning och har aldrig nånsin förknippat dem med ljudansamlingarna som du nämner. Bekymra dig inte. Lovisa är mycket vackert!!

• Muminmamman33
    DenNamnbitne skrev 2017-06-01 22:28:24 följande:

Jag har några Lovisa i min omgivning och har aldrig nånsin förknippat dem med ljudansamlingarna som du nämner. Bekymra dig inte. Lovisa är mycket vackert!!

Fjo! Skönt att höra
  • ElsaLuvan

En Lovisa här. Har aldrig fått smeknamnet Lollo förrän en gång vid 26 års ålder. En del tror att det är Louise men det är ju bara att poängtera för dessa att det är Lovisa. Däremot är det en del inom jobb som inte uppfattat namn på telefon eller vid möten ansikte mot ansikte, så det har blivit både Renita, Levita och Lisa. Tar det mer som något lustigt, inget att ha ångest för.

Svar på tråden Ständig ångest i namnet