Tält/camping
Jag har campat så mycket genom min uppväxt och tälta kan faktiskt kännas lyxigt precis som husvagn. Såhär brukade vi göra.
Tälta på el plats. Eftersom du ändå vill ha en kylbox med dig så behöver du ström, hur smidigt som helst.
Vi kör med luftmadrasser som har överdrag lakarn på sig och sedan vanligt täcke och kudde. Ingen sovsäck. För att få bort de där råa kalla som blir gärna framåt kvällskanten kör vi igång en värmefläkt. De gör att de blir skönt att krypa ner och sova. Men tänk på att de ska vara en värmefläkt och inte en kupé. Inte samma sak. Sen kan ni ta en liten skrivbordlampa eller en lite lätt lampa som man kan hänga i taket under dygnets mörka timmar. Lägg gärna en matta innanför dörren så ni inte tar in allt gräs osv.
När de kommer till packning... Vi kör med plastbackar. Smidiga att stapla. Allt ligger säkert och när jag och min syster var små använde vi dem som pall när vi käkade mat. Jag rekommenderar verkligen att köra på det. Ska ni inte iväg många dagar så räcker det med att ni delar 1 back med kläder. 1 med täcke + madrasser. 1 för el och 1 med tallrikar, glas, bestick osv. För. Sen ska ju sakerna förvaras när man kommer hem och då har du redan bra lådor att ha de i tills nästa gång. 31L back brukar vara lagom.
Finns bra att köpa på city gross, Coop forum och håll lite utsikt. De brukar köra med kampanjpriser då och då :)
Hoppas ni får en trevlig camping :)