Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Varför lägger så många upp facebookbilder på vinglas varje sommar? Blir less!

Bara det faktum att folk stör sig på det är ett fullt tillräckligt skäl att fortsätta.

Sedan så tycker jag personligen att det kan vara lite trevligt med dessa bilder då och då, det symboliserar för mig en trevlig stund, vanligen i goda vänners lag och att sommaren är på väg. Detta trots att jag aldrig dricker vin (och sällan annan alkohol.

Men det är ju förstås så att det blir störande om det bara kommer sådana bilder i flödet, men det gäller när det bara kommer bilder av en sort oavsett om det är bilar, festivalbilder eller barn.

Betty20 skrev 2017-05-07 14:19:40 följande:
    Det kan nog vara samma sak för mig, eftersom jag inte förknippar alkohol med lyx (så otroligt dyrt eller gott är det inte enligt mig) eller avkoppling så förstår jag inte symboliken i det och tycker det är onödigt att lägga upp en bild på ett glas öl eller vin.
    Om du tycker att det är onödigt så står det dig fritt att inte lägga upp några sådana bilder.

När det kommer till att andra gör det så är läget annorlunda, de tycker uppenbarligen inte att det är onödigt och det står dig även fritt att ta del av dessa bilder.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Betty20 skrev 2017-05-07 15:13:34 följande:
    Jag kan förstås välja bort Facebook, precis som jag skrev inledningsvis, men om jag nu inte vill göra det, utan ta del av bilder som inte innehåller bilder på glas med alkohol så blir det ju svårare. Finns ju inget filter som sorterar bort just glas med alkoholhaltig dryck i!

Tycker ibland bara det är så konstigt, folk kan t ex resa utomlands till ett jättehäftigt ställe, men vad får man se för bilder i flödet, jo, bilder på glas med vin, hade ju hellre sett lite bilder på aktiviteter och vyer där de vistades. Det är så jag tänker.
    Om det är ett såpass stort problem är det nog dags att du ser över din vänskapskrets, då särskilt på Facebook.

Vad du hellre skulle vilja se ska rimligen inte ha någon betydelse för vilka bilder dina vänner lägger upp.

Du försöker diktera vad andra bör lägga upp, det är lite knepigt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Varför lägger så många upp facebookbilder på vinglas varje sommar? Blir less!