Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Gurkan25 skrev 2017-08-12 22:55:42 följande:

Vi är nere på 3 namnförslag: Benjamin, Omid eller Zakaria. Benjamin känns som att det funkar bäst här i Sverige! Andranamn har vi inte tänkt på än!:)

Karla var riktigt fint!

Okey, då blir det kanske något av dom i slutändan då. Det är tur vi ännu har lite tid på oss att grubbla och känna efter..
    SkogsstjärnN skrev 2017-08-13 08:36:35 följande:

Jag tycker det är så svårt med namn. Det ska passa flickornas namn och vara ovanligt men inte konstigt. Jag gillar Marius men sambon är tveksam och stora dottern tycker det låter som en "tjock sliskig strandraggare". Vi alla gillar Dorian men är rädd det blir frågetecken hur man ska uttala det. Tur man har lite tid till på sig.

Marius får tummen upp av mig, fint. Jag är otroligt svag för namn med us på slutet. Vi har en Julius här hemma och blir det ännu en till kille så lutar det åt Amandus. Kan inte hjälpa det, hehe.. Dorian är också ok tycker jag, när jag läste det så uttalade iaf. jag det med ett o och inte ett å.. annars finns ju Dante"
    mrshudson75 skrev 2017-08-13 14:01:24 följande:

Har faktiskt inte heller fått kommentarer ang kaffedrickandet. Förutom av maken då som är orolig för allt ibland :P 

Men skulle faktiskt inte klara mig utan min lilla hutt på morgonen :)

Denna graviditet har jag inte fått så mycket kommentarer alls, men det är väl för att man inte möter människor på samma sätt som vanligt nu under sommaren. Tycker ofta man känner sig som allas egendom typ bara för att man är gravid. Främlingar på bussen som undrar om det är tvillingar eller kommer fram o klappar på magen utan förvarning. På ngt sätt så väcker en grav så mycket känslor så jag tror många tycker sig ha rätt att påpeka vad som är rätt o fel osv :/

Så fina namnförslag ni har allihop! Vi är ju nästan nästan 100 på Alwilda som passar in bra i familjen samt både är fornnordiskt o lite annorlunda.

Yngste o äldste sönerna tycker dock fortfarande att hon ska heta Sonja, som vi tänkte först. De andra barnen gillar inga av våra förslag ha ha

Alla våra flickor heter Maria i tredje namn så det blir det nu med. Frågan är bara om det ska bli en Alwilda Beatrix Maria eller en Alwilda Sonja Maria? Sonja är ett släktnamn fast älskar Beatrix :P

Men vi får väl se när hon kommer ut vad hon är för typ.

Kul att ni fyndar kläder och annat. Själv är jag fast ute på landet hos mamma så kan bara sitta och kolla nätet. På fredag flyttar vi in i nya huset i Visby, då blir det nära att shoppa :) Äntligen! :D

Fina namn båda två, fast på olika sätt. Och så tycker jag att det låter kul att alla flickorna fått namnet Maria, det binder dem samman ännu mera. :)

Jag har aldrig fått några komentarer varken om kaffedrickande eller att någon skulle villa känna på magen etc, de e ja gla för!! Ganska skönt å slippa.
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-08-13 15:37:35 följande:

Karla är vackert. Vad heter de andra?

Där ser man, då har killarna också ett gemensamt namn. Kul.. Är Christian och Maria släktnamn??

Våra heter Karla, Alfred, Julius, Simone och John..

Vad var det era hette, vet att jag har frågat tidigare men det är bara två av namnen jag kommer ihåg. :)

Låter jobbigt med svullna ben. Själv har jag aldrig fått det under nån av mina tidigare graviditeter. Så jag vet inte vad det innebär. Men jag får dras med åderbråck som jag haft ända sen 2013 då jag väntade Simone. Dom är verkligen inte roliga och jag har haft stödstrumpa dagligen ända sen dess.. måtte det inte bli värre bara!

Vad mysigt det låter med alla kläder som införskaffas, stickas och sys. Blir så sugen på att få gå runt och shoppa lite nytt. Men jag har nog allt som behövs. Det står en stor kartong i uthuset full med kläder i stl 48-56. Så det får duga. Men det har väl sin charm det med. <3 De allra minsta kläderna har jag lånat ut till dockorna här hemma dessutom. Så dom måste tvättas upp och vikas undan i god tid. Vi har fått små barn, dom har alla vägt 1500-1800g. Så jag förväntar mig inte nåt annat den här gången heller. Skulle inte magen öka på mer i storlek än vad jag är van så packar jag ner kläder i stl 48. Det har passat bäst på mina... när vi väntade vårt första barn så tyckte jag det var jätte svårt med storlekarna. Men tillslut så körde vi på stl 50,, det blev lite för stort för hon va ju så liten. Men det går ju alltid att vika upp och sen köpa köpa hem större alt. mindre kläder sen om det blir lite tokigt. Det är ju inte helt lätt alla gånger å veta exakt hur stora barn man ska få. Man kan ju föda prematurt också. ;)
  • Jennys Bageri

Ooops, hur fel kan det bli,, mina barn har vägt 2500-2800g såklart. Inte vad jag skrev innan!!

• Jennys Bageri
    SkogsstjärnN skrev 2017-08-14 15:58:14 följande:

Haha! Jag funderade hur jag skulle fråga smidigt om läkarna sagt att det verkligen var en normal födeslevikt. Skönt höra det var tryckfelsnisse:P.

Ja du,, ibland tror jag hjärnan går på högvarv.. :)
    mrshudson75 skrev 2017-08-15 15:23:04 följande:

Så fina namn ni har

Våra heter Maximilian, Juliette, Oscar, Alice, Olivia o Ludwig. Och så skulle vi haft en Nicole också. Nu blir det antagligen en Alwilda.

Maken heter Christian som andranamn o jag Maria.

Jobbigt m åderbråck. Hoppas du slipper då mycket brsvär denna gång då!

• Jennys Bageri

mrshudson75.

Fina namn på allihopa, och Alwilda kommer att passa bra in om ni väljer det i slutändan..

• Jennys Bageri
    SkogsstjärnN skrev 2017-08-16 10:31:40 följande:

Varit på min första extrakontrollen för blodtrycket idag. Nu blir det minst en gång i veckan. Blodtrycket har gått upp för mycket så nu är det bara börja med medecin. Har även samlat värska och har blodtrycks-huvudvärk så det känns ju lovande dethär. 5-6 kilo på två veckor. Till min förvåning vände barnmorska min känsla om henne och var supergullig och tog verkligen min sida då hon ringde förlossningen. Har ju varit jätterädd att få skulden för viktuppgången/blodtrycket men hon var tydlig med att hon såg att jag samlat värska och var svullen och inte tjock. Fick hålla tillbaka tårarna av lättnad.

Skönt!!
  • Jennys Bageri

Ja det går verkligen undan. Jag har börjat smålängta efter "liten" men samtidigt vill jag inte att det ska gå för fort. Älskar den tiden som är nu och njuter allt vad jag kan. Ibland kommer tankar som oroar, tänk om något skulle gå fel. Men jag slår bort dom och tänker positivt. Ibland kan jag tycka att allt känns så himla overkligt också ..

Jag ska träffa bm nu i slutet på månaden. Kan inte fatta att det är dags för det redan, vart tog sommaren och alla veckorna vägen?!

• Jennys Bageri

Gör ett nytt försök, den andra bilden lallade iväg. Hur svårt kan det vara..:) v.24+0

Ni är super fina allihopa.. och visst börjar det bli lite trångt. Har gått igenom lite kläder inför hösten och hittade en jacka jag tror kommer att fungera bra trots växande mage..
  • Jennys Bageri

Kom just från min bm,, allt såg bra ut och hjärtljuden hittade vi på vänster sida. Hade velat ha med mig min sambo men kanske kan han hänga med nästa gång. Nu hade jag med mig mina två minsta barn ist. och det var ju helt ok det med. :)

Nu är alla tiderna hos henne bokade iaf. och jag måste börja fundera lite så småningom vilken förlossning jag ska välja den när det blir dags. Tycker det känns lite främmande, jag vill ju helst av allt åka till Sollefteå men dom har ju lagt ner. Där är fyra av mina fem barn födda och jag har alltid mått så bra där. En vända har det dock blivit till ö-vik och det var när det var sommarstängt i Sollefteå. Fick en sån hemskt dålig förlossningssäng där men annars var det väl ok. Har dock väldigt vaga minnen därifrån. Ville bara hem.. aja, det lär väl ha löst sig sen när det bli dags, kanske ger vi Sundsvall en chans. :)

Vet ni till vilken förlossningsavdelning ni ska!!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL