Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-06-24 15:11:26 följande:

Tyvärr ingen erfarenhet, men vet ju att många haft det utan att det är något. Kommit nåt mer? Är det färskt, mängd?

Jag hade en blödning i förra graviditet så sent som i vecka 28 men det avtog efter ett par timmar och var inget farligt. Om det fortsätter så ring BM på måndag och be om att få komma in på ett Vul. Kram
  • princess77
    JojjaBella skrev 2017-06-24 17:08:07 följande:

Vilken toppen midsommarhelg! Fick provsvaren från NIPT-testet som visar att vi väntar en frisk och kry liten pojke. Namnet är redan spikat. Det blir en liten Oscar om allt fortsätter gå bra  

Hade det blivit en tös skulle hon fått namnet Janni. 

Vilka härliga nyheter!!

Här lutar det åt Oscar om det är en kille och antingen Agnes,Ella,Sigrid eller Emma om det är en liten tjej.

Vilket tjejnamn tycker ni passar bäst ihop med Albin?
  • princess77
    Samantha85 skrev 2017-06-24 22:52:21 följande:

Hej! Tack för svar! Jag ska fatta mig kort. Jag har enligt läkare ett pågående missfall..så har varit fruktansvärt ledsen idag. Vet att fler här inne varit med om missfall tidigare och det ger mig hopp om att hoppa på tåget igen när allt har lagt sig..jag önskar er alla ett stort lycka till på er resa mitt bf ..stor kram till er alla

Så ledsen för eran skull! Har själv råkat ut för det för ett par år sedan och vet hur ledsen och lurad man känner sig.

Kram <3
  • princess77
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-26 21:09:43 följande:

Hur tänker ni som har förskolebarn kring virus och baciller? Jag är inte den som är knusslig normalt men efter att ha varit konstant sjuka december till februari blir jag lite fundersam hur man ska göra. Jag lutar åt att låta minsta (som kommer vara tre då syskonet kommer) vara hemma från förskolan december-februari för att slippa ta hem de värsta smittorna. Sambon kan med fördel jobba kväll och då har jag sällskap hela dagarna så då borde man väll orka?

Jag har också funderat på det där! Vi har tyvärr inget val då sonen börjar skolan till hösten. Men tanken på att behöva lämna och hämta varje dag med en liten är skrämmande.

Jag tänker dock inte gå in i skolan utan jag följer honom till dörren. Men bacillerna som dras hem kam man inte göra mycket åt. Får nog köra extra noga med handtvätt och liknade ;)
  • princess77

Våran son hade också behövt fritids efter skolan men tyvärr får man inte det i vår kommun om nån förälder är hemma. Tråkigt tycker jag,han har ju roligare med kompisarna än med trött mamma och bebis..

• princess77

Kan inte alls förstå att någon skulle bli sur över att man inte vill resa långt mitt i vintern med en nyfödd och dessutom själv nyförlöst!

Så själviskt! Jag räknar iskallt att dom som vill umgås med oss på jul kommer till oss. Allt annat är ju bara konstigt.

• princess77

Vecka 17 idag och visst ser man en liten mage nu :) På morgonen känner jag livmodern tydligt när jag ligger på rygg. 19 dagar kvar till RUL då vi förhoppningsvis får reda på om det är en liten kille eller tjej i magen.

• princess77

Vi har RUL den 19 juli och vi vill gärna veta den gången :)

Med sonen var det en överraskning vid förlossningen.

• princess77
    towelino skrev 2017-07-01 21:58:18 följande:

Hoppar också in här! Väntar tredje barnet och är beräknad till 22a december! Var otroligt oplanerat så har tagit ett tag att smälta. Men nu känns det bara roligt! Det enda som fortfarande är lite jobbigt är kommentarena jag får från alla när jag berättar: "ja då får du se till att knipa till efter nyår". Jag måste själv erkänna att jag har tyckt att det har varit jobbigt att få barn så sent på året av olika anledningar, och det blir inte bättre av att höra detta! Någon som känner igen sig?

Välkommen! Blir så trött på folks kommentarer om december barn. Vi är beräknade 13 december och kommentarerna har varit typ "stackarn,kanske kommer på jul då"....

Jag har kontrat med att så länge barnet är friskt och allt går bra spelar födelsedagen ingen som helt roll. Är själv december barn och den enda gången jag har tyckt det var tråkigt att fylla i december var när jag skulle fylla typ 16 och 18...... I-landsproblem :)
  • princess77

Det så individuellt med mognad så det är ett senare bekymmer känner jag. Jag är själv född den 9 december och jag har alltid haft det lätt i skolan och aldrig haft svårigheter att hänga med.

Min bästa kompis son som är född 29 dec fick dom välja om han skulle starta med sin årskull eller året efter. Beror nog på hur sent i december man fyller.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL