Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-05-17 18:15:30 följande:

Jo vi vet, sitter här nu, kan nog bli ett part timmar men de gav oss en tid för läkaren, kl 19, så vi kunde gå ut o käka lite nu och komma tillbaka så slipper man sitta i det urtråkiga väntrummet Hon sa att det kan bli förskjutet men då slipper vi iaf sitta där hela tiden.

Ja hoppas verkligen på ett litet mirakel här och om inte så behöver jag iaf inte våndas mer i oro...

Skönt ni kunde gå ifrån lite. Har ni fått komma in än?
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Åhhh vad underbart!!!!
  • Nykär15

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

• Nykär15
    Ebbalisa skrev 2017-05-18 10:12:20 följande:

Vad roligt!! :) när kommer testresultaten?

Tar runt 2 veckor, är helgdagar nästa vecka så kunde ta nån dag extra.
  • Nykär15
    Yoss skrev 2017-05-18 13:25:18 följande:

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D
    Härliga nyheter! Visst är det fantastiskt att få se sin lilla sprattla? Hjärta
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-18 21:27:52 följande:

Vad kul att flera fått se sina små på ultraljud nu och grattis till lyckade resultat!

Jag lämnade blodprovet för KUB-testet idag, ultraljudet blir 5/6, längtar så. Jag jobbar själv med ultraljud, dock inte av foster men har såklart inte kunnat låta bli att kika så det verkligen är nån därinne. Och det är det och det jag lycksts mäta stämmer med graviditetsvecka men jag kan ju inte bedömma att allt ser bra ut som proffsen.

V 10 (9+2) i fredags....

Vilken lyx kunna kika in på egen hand :) och vilken skarp bild, min läkares maskin ger inga bra bilder...men hon säger jag är svårundersökt och har mycket gaser som ger skuggor, så kanske ser andra bättre på hennes :) ska göra om 2 veckor igen på inskrivningen så får se om deras maskin är bättre :)
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-05-18 22:37:00 följande:

Vilken fin bild.. och vad roligt att så många fått se sina små så tidigt. Sjäv får jag hålla mig till RUL.

Men en liten tanke väcktes, rekomenderas det att man gör KUB efter en viss ålder? Jag har har aldrigt funderat kring det tidigare. Hinner ju fylla 36 innan bebis är född. Och vad menas med NIPT??

Här erbjuds alla över 35 det gratis, men är ju valfritt.

NIPT är ett blodprov som man tar på mamman, ger riktigt resultat ist för sannolikhet som kub ger. Läs mer på fostertest.se
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-21 12:45:04 följande:

Ja det är verkligen skillnad på olika barnmorskor. Min förra var så på mig angående kosten då jag äter vego. Hon hänvisade till socialstyrelsens riktlinjer o var så bestämd med att det var vetenskapöigt bevisat farligt för barnet Den här gången har jag en bm vars barn är vegan o som är helt cool med min kost o tom uppmuntrar mig i det!

Jag jar gjort glukosbelastning en gång o brukar bli erbjuden pga stora barn men har tackat nej nu då det var sån pina att komma till mvc på fastande mage o dricka sockerlösning med illamående o lågt blodtryck o allt ha ha.

Fast jättebra att du får göra det om du har diabetes i nära släkt såklart. Det är det ju värt. O lyssna inte för mycket på mig såå farligt är det inte.

Jag är med veggo :)

Mina bm tidigare har vart ok med det, får se vad min nya säger på inskrivningen :)
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-22 02:01:16 följande:

Här har det varit en dramatisk söndag... Jag skulle resa mig ur soffan och får en sån konstig känsla och då ser jag blod längs byxbenet... Skriker i panik och min man kommer in och jag minns inte riktigt sen för allt där är som en dimma men får på mig nya byxor slänger handdukar i passagerarsätet och åker till gynakuten, det är inget mer blod på handdukarna så blödningen verkar åtminstone avtagit... Gråter hysteriskt och får komma upp på gyn, fortsätter blöda, men det avtar något mer som första dagen på en mens typ... Vi fick komma in till läkaren ganska fort och hon undersöker mig och kan konstatera att min tapp är stängd, men ska undersöka med vul, och först verkar hon inte hitta nåt och mitt hjärta står still... sen pekar hon på skärmen där, och där är den! Så vild (slog kullerbyttor och flaxade och sparkade) och hjärtat pickade på som bara den... <3 Jag grät av lättnad och lycka. Den rörde sig så mycket att hon inte kunde mäta men allt såg fint ut. Hon gjorde en grundlig undersökning och mätte min tapp som var helt normal, och hon kunde konstatera att moderkakan ligger för mynningen och det förmodligen är den som det blir bristningar i och blöder. Så jag kan få ha det så här några veckor, med små blödningar och bruna flytningar tills livmodern växt så pass att moderkakan växt ur vägen... Skulle komma in igen endast vid ny störtblödning. Trodde aldrig man kunde blöda så mycket och allt ändå var ok! Tacksamheten jag känner är enorm <3

Men fy vad läskigt!! Vilken mardröm...som slutade väl Hjärta vad skönt att liten mår bra. Hoppas blödningarna håller sig borta. 
  • Nykär15

Någon mer som hamnat i spökveckorna? Jag mår väldigt mycket bättre vad gäller ömma bröst, molvärk och är mycket piggare. Illamåendet är kvar men äter Lergigan Comp och då mår jag nästan som vanligt...

Är såååå evigt tacksam för min doppler nu och att jag redan kan höra liten, så då tar jag fram den när jag mår för bra och kan höra att även grynet har det bra Hjärta lättare slappna av då och faktiskt vara glad över att inte känna sig som en zombie Glad vecka 10+5 nu....

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL