Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Aha då förstår jag :)
Hoppas du får vara vaken denna gång, då kan du ju få vara med i hela förloppet o få bebis hos dig på en gång.
Lite lyxigt att få ett precist datum för förlossningen ändå <3
Aha då förstår jag :)
Hoppas du får vara vaken denna gång, då kan du ju få vara med i hela förloppet o få bebis hos dig på en gång.
Lite lyxigt att få ett precist datum för förlossningen ändå <3
Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!
Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.
Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.
Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.
Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!
Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.
Lycka till ni andra <3
I onsdags va jag å träffa läkaren för snittet. Här blir de en november bebis .. min pojk som å 5 år nu föddes i v 36+1 å nu hoppas vi denna tös stannar till v 38 .
Massa sammandragningar så va tom in på DL i söndags för de va påfrestande. Mättes med att å ja visst har jag täta sammandragningar men inget som påverkar tappen. :) längtar ihjäl oss.
I går fick vi datum för snitt.. på förmiddagen den 27 nov plockas hon ut.. :) blev sjukt nervös ha ja hoppas hon stannar tills dess.. max 30 dagar kvar här innan hon anländer..
Jag behöver råd tjejer:(
Jag är gravid för tredje gången med mitt andra barn första kom efter tidig vatten avgång v23, överlevde tyvärr inte, andra kom v.38 med kejsarsnitt. Och nu är jag jätteorolig och vet inte hur jag ska gå tillväga ska jag själv välja kejsarsnitt? eftersom jag är överviktig så är det större chans för komplikationer och narkosläkaren som jag har träffat säger att det är bäst att jag är förbered på att det kan bli akut kejsarsnitt:( så nu sitter jag och är jätteorolig för hur jag ska göra har tid på spec.mödravården igen om två veckor. Nu funderAr jag starkt på kejsarsnitt för jag vill inte gå igenom ett verkarbete på 20 timmar och sen ändå föda med ett akut kejsarsnitt.
Hur hade ni gjort.. snälla hjälp mig jag är så orolig för hur det ska gå:(:(
Aaaaaaaaa är så arg för jag inte kan bestämma mig och är rädd att bli nekad om jag väljer snitt. De är ju jätteduktiga på att neka snitt:(:(
13 dagar kvar till planerat snitt.. väldigt nära nu känner jag :) men ska bli skönt.. trött på förvärkar å va otymplig .. stor mage som tusan å vätskan ökar.. ja ja hejja er allihopa.. <3
Min bebis ligger med huvudet neråt, hoppas den stannar åt det hållet
Dock har jag börjat må väldigt illa från och till
Kramade toastolen i dryga timmen igår kväll följt av massa mensvärk.
Hoppas verkligen inte det fortsätter i fyra/fem veckor till....
någon annan som mår illa?!
Hallå Tjejer!
Vad spännande att höra att flera av är på gång redan.
Jag har en liten fråga, det här är mitt första barn och jag har inga förvärkar alls knappt. Är det normalt? Känns som att det är så himla lång tid kvar eftersom jag inte får känna på någon smygstart.
Har BF 12/12
Har oxå halsbränna som gör att jag vill gråta.. här funkar bara 1 tsk bikarbonat i lite vatten å hälla i sej.. aldrig haft halsbränna förr 3e barnet å ä 34 år :) skönt att man sluppit :) i morgon bitti plockas hon ut så jag får väl bara hålla truten å le ;)
Oj så spännande med bebis i morgon. Blir det snitt då?
Lite avis blir man ju, bf + 5 idag :P
Lycka till nu <3
8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)