Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-11-30 08:57:21 följande:

Vattnet exploderade klockan åtta och nu sitter vi på färjan. Det är glashalt ute och jag hoppas verkligen inte vi fastnar i köerna. Varför ska det alltid gå såhär jäkla fort!! :-O

Oj så spännande! Två bebisar på gång idag!!
    Maryam1993 skrev 2017-11-30 09:43:42 följande:

Jag blir igångsatt idag med en ballong.. någon sim blivit det och kan förklara??

Sitter på ctg just ny väntar på läkaren

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-11-30 18:32:26 följande:

Klockan 9.30 var vi inne på östra och 11.30 föddes hon.. i vidöppet läge som jag misstänkt att hon ligger i. För att vara min minsta på bara 3000 gram och 48 lång så var det fruktansvärt jobbigt att krysta ut henne. Man kan ju undra om vi ens hunnit in om hon legat i framstupa kronbjudning som de andra. Men jag mår jättebra nu och hon mår bra, och jag är då glad att hon kom redan nu så det inte blev några komplikationer. <3

Åhhh stort grattis!!! Vad skönt att allt gått bra <3
  • Nykär15
    Gurkan25 skrev 2017-11-30 19:16:53 följande:

Vilka bebiskläder och hur många tar ni med er till förlossningen/BB? Är lite osäker på om 2 bodys,1 mössa och 1 overall är för lite.

Inga byxor, pyjamas och strumpor?

Beror ju lite på hur länge ni stannar på BB med. Vi har packat för ca 3 dgr, man vet aldrig. De är ju mycket hud mot hud första tiden, men jag älskar små bäbiskläder och har nog snarare med för mycket, men vill kunna välja inför hemfärden, sen har vi lite olika storlekar med oxå.
  • Nykär15

Jag får bara gå över en vecka med, så 16/12 är sista datumet :) känns skönt att veta!

• Nykär15
    Maryam1993 skrev 2017-12-01 14:39:08 följande:

Det blev ingen november bebis här hon föddes den 1/12 02:13 inatt.

Det gick lite trögt i början sedan gick det smidigt. Jag råka faktiskt somna en timme innan hon kom ut vakna av att BM sa konungen nu sista krystvärken och ooops så var hon ute 10 min senare kom moderkakan hel och fin.

Måste få säga att detta gör jag nog om väldigt snart

Åh stort grattis!! Vad skönt att allt gått bra <3
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-12-02 07:56:45 följande:

En bild på min lilla, idag åker vi hem från bb. :)

Så fin hon är! <3
  • Nykär15

Kört färdknäpp flera dagar i rad, ekologiskt hallonbladsavkok, masserat bröstvårtor i över en vecka...så nu skiter jag i det, bebis kommer när den är klar ändå tror jag...så segt o vänta, vill så hemskt gärna se vem som gömmer sig därinne nu! Pojke eller flicka? Hur ser liten ut?? Åhhh vill <3

• Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-12-03 10:17:36 följande:

Trevlig första advent allihop!

12 dagar över tiden här :(

Börjar tro att det inte kommer ngn bebis.

Testat att vila, gå raska promenader, hänga upp gardiner, färdknäpp, akupressur, brutal hinnsvepning. Sammandragningar hela tiden, öppen dryga 2 cm i onsdags, men ingen bebis kommer ju :P

Är ju van att gå över tiden men nu räcker det tycker jag. Pendlar mellan att känna mig ganska ogravid o pigg o vara tröttast i världen. :( :D

Gnäll gnäll o kram på er

Ja oj en så envis rackare! När sätter de igång dig?

Jag får bara gå över en vecka, så nästa lördag är ju slutdatum för oss, men hoppas innerligt att det blir innan dess. Men nu när jag inte jobbar längre och vilar mer så mår kroppen sååå mycket bättre, så känns inte precis som det är på gång...känns mer som jag kommer vara gravid en evighet till!
  • Nykär15
    towelino skrev 2017-12-05 15:21:53 följande:

Bättre sent än aldrig! Nu har jag också sytt!

Heja! Vad fint!
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-12-04 11:00:20 följande:

Hur har ni det därhemma? :)

Trodde ju inte själv att jag skulle gå så här länge :P

Det jobbiga är att jag har kraftiga sammandragningar nästan dygnet runt, blir ju galen snart ha ha :)

Hoppas du är inne och föder nu! <3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL