• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-12-11 15:45:12 följande:

Suck,här har inte allt gått som planerat heller.

Lillan har svårt med andningen och vi blev skickade till Neo igår där hon nu ligger uppkopplad med syrgas och under kontroll. Hon syresätter sig bra på ca 98% och pulsen ligger bra på 145-155 men hon andas alldeles för fort. Ca 70-80 andetag i minuten.

Dom hittar inga tecken på infektion utan tror att lungorna är något omogna.

Det som skrämmer mig mest är att dom har sett att några kotor i ryggraden inte har "gått ihop" ordentligt och detta skall röntgas imorgon.

Vet inte riktigt vad det betyder men jag är livrädd

Hon rör sig naturligt och har både kissat och bajsat..

Vet hur det känns sitter på neo nu... en grej efter en annan känns det som.

Hoppas på att få komma hem imorn om hans saltvärde är bra.

Vad har de sagt till er? Hur ska ni komma vidare?

Skickar massa pepp och kärlek från en neomamma till en annan, så tufft, men neo personalen är superstars på de mesta passa på att ta hjälp med allt, amning osv dom har helt klart varit bäst på ALLT <3
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-12-12 02:53:49 följande:

Värkarna startade ordentligt vid 21.00.

22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång

Så det var en liten prins! Grattis!!! Sitter och gosar min prins, tänk att vi fick dem alldeles lagom till lucia till sist, usch nu blir gråtmild... njut nu! <3
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-12-14 09:58:04 följande:

Godmorgon!

Nu är hon här. Avvaktade till 20.00 innan jag ringde in och då var värkarna fortfarande oregelbundna. Bm sa att vi fick göra som vi ville om vi skulle komma in för en koll då el va hemma ett tag till. Bestämde mig för att vänta lite och under den timmen så blev värkarna mer regelbundna, ca var 4:e minut. Barnvakterna kom och vid 21:30 åkte vi. Väl framme såg CTG bra ut, kraftiga värkar med samma intervall som innan. Var öppen 7 cm så de oregelbundna hemma hade nog gett rätt mkt effekt. Tog ett bad som var jätteskönt men strax före midnatt började värkarna göra för ont så jag ville in på salen för att kunna ta lustgas och stå upp lutad över sängen. Ganska snabbt gick vattnet och sen ville jag krysta och ute va hon 00:39, så det blev 14/12, BF -1. Min tyngsta tjej, 3800 gr och 50 cm lång. Vi mår iaf bara bra och ska nu passa på att vila tills pappa kommer tillbaka mef syrrorna i em.

Grattis!!!
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    jesspett skrev 2017-12-16 19:48:11 följande:

Hur går det för alla nyfödda nu? Har alla fått namn? =)

Ni som är kvar, vad har ni för tips på tidsfördriv? Sjukt uttråkad och avslagen nu och då har jag bara gått över två dagar! Idag bakade jag och ungarna bröd, igår gjorde vi julgodis men man är ju så otymplig så det där med att gå promenader osv är så olockande speciellt när det regnar och håller på ute!

Vår lillas namn har varit bestämt länge, Leon <3

Vi började ju med några dagar på neo då han föddes liten (2560g) och fick problem med att reglera salt och blodsocker. Så vi fick inte den bästa starten på vår amning då han hade sond.. men nu börjar vi äntligen komma ikapp han han har förstått vad han ska göra och kag kan pumpa tillräckligt för att ge extra tillmatningen i bröstmjölk på flaska så använder nästan ingen ersättning nu

Han har haft lite jobbigt med magen vilket tydligen också är vanligare om de föds små, mest på nätterna vilket också är jobbigt för mamma och pappa mem vi byts av så vi båda får sova lite och jag tycker det fungerar bra, jag är ju så otroligt kär i honom så det är en smäll jag tar med glädje
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Fritjof skrev 2017-12-21 06:22:09 följande:

Nu så!

Vaknade kl 2 å kunde inte somna snart kom första värken vilket inte jag riktigt förstod utan trodde det var en stark sammandragning som gjorde mig sjukt kissnödig så upp å kissa jätte skönt! Så satt kvar en stund å hade två värkar till på tredje värken känner jag ngt glida ut å där kom hela slemproppen! :D haft regelbundna värkar nu var tionde minut i 4 tim:D ihh hoppas det händet idag å at det inte bara avtar nu xD

Spännande! Heja bebis!
    Leon 09-12-17
  • Jsv17
    jesspett skrev 2017-12-21 12:47:15 följande:

Igår kl 8.30 föddes äntligen vår lillpojke! Värkarna började bli mer regelbundna frampå kvällen innan och vid tolv åkte vi in. Hade då inget etablerat värkarbete så de höll kvar oss bara för att de hade plats o att vi har en bit att köra. Vid 2.30 gjordes en ny ctg som bekräftade att jag hade värkarbete o då gjordes en undersökning som visade att jag var helt öppen förutom en liten kant ????

Denna kant ville dock inte ge med sig o värkarna blev svagare så fick värkstimulerande och sen föddes han först på morgonen som sagt! Moderkakan ville i te släppa så det blev att åka till operation o ta bort den. Som tur var räckte det med en spinalbedövning o så kunde läkaren plocka ut den utan problem.

Så nu är vi kvar på bb eftersom det var lång vattenavgång men vi mår fint bägge två! ????

Grattis till er lilla prins <3
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Jennys Bageri skrev 2017-12-22 16:19:39 följande:

Ett stort grattis till alla ni som fått sina små nu de senaste dagarna, härligt att det går framåt!!

Jag har inte mått så jätte bra den senaste veckan. Idag är Amandus två veckor men känslorna har vandrat runt en hel del i kroppen. Han äter och äter men vill inte gå upp i vikt. Så nu är vi på väg till Sundsvall och blir inlagda där. Vill ju så gjärna att allt ska vara bra, blä för detta!!

Tufft, vi var ju också en sväng på neo, vår kille verkar dock gå upp i vikt ok nu med helamning. Håller tummarna för att allt är och att de får igång hans viktuppgång <3
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Gurkan25 skrev 2017-12-23 09:49:43 följande:

Nu har vattnet gått så vi ska in på koll kl 12. Än har inte värkarna kommit igång riktigt. Så spännande!

Spännande, lycka till!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    Gurkan25 skrev 2017-12-24 16:01:44 följande:

Kl 03.46 föddes våran Benjamin. 49 cm lång och 3253 gram. Jätteskönt att förlossningen är över och vi får antagligen åka hem imorgon! <3

Åh grattis till världens finaste lilla julklapp!!!
    Leon 9-12-17
  • Jsv17

Då var vi inne på årets sista dag och sista dagen i December

Har vi fått alla små december bebisar eller är det vissa som kommer bli januari?

Här har mammalivet sjunkit in och vi har verkligen klivit in i vår bebisbubbla där man inte vet vilken dag det är eller när man senast var utanför dörren men vad gör det liksom? Blir mer och mer kär i min son för varje dag, tänk att jag får vara hans mamma, så tacksam

Gott nytt år på er tjejer hoppas ert 2018 blir fyllt av underbart bebisgos och massa skoj <3

Leon 9-12-17
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL