• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jennys Bageri skrev 2017-12-08 10:30:12 följande:

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

Spännande! Hoppas allt går bra!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17

Fortsatt "blödning-slempropp" här och nu tror jag att jag har lite värkar... Går som i ett band från magen till ryggen, som kraftig mensvärk men får andas mig igenom vissa av dem. 10-15 minuters mellanrum ungefär, så kan ju dröja länge än men jag hoppas verkligen att ngt är på gång nu och att det inte avtar igen! Heja bebis!!!

• Jsv17
    Mia86a skrev 2017-12-08 12:53:27 följande:

Spännande! Jag håller tummarna för att det blir bebis för dig nu!

Själv har jag idag ätit en hel ananas för 1,5 timme sen, läste att det skulle sätta igång förlossningen, men inga känningar än.

Jag köpte en ananas igår, men har inte hunnit äta den men kanske ska äta lite så det håller igång Håller tummarna för att annansen gjorde susen för dig, här är det fortsatta värkar i 8-10 minuters intervall ca som håller i sig även om jag ligger ner så nåt pysslar kroppen med iaf, sen får vi se hur lång tid det tar, jag hoppas på bebis innan helgen är slut men det får vi se
  • Jsv17
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Grattis till din lilla prins!
  • Jsv17

Idag 04:42 föddes ytterligare en lite liten kille, vår lilla Leon entrade världen 2650g och 45cm lång. Efter en ganska kort intensiv förlossning som gick helt enligt boken. Kom till förlossningen endast 1cm öppen 23:20, men redan 04:42 var han ute BM sa till mig att jag hade extremt effektiva värkar, trots att vi satte en epidural, jag fick ingen paus och var då endast öppen 4cm och vi trodde det var lååångt kvar. Med facit i hand hade jag nog fixat det utan men nu fick jag en välbehövlig paus innan krystningen. Som visst gjorde ont, men det bästa jag gjort! Så skönt att äntligen få påverka nånting, där jag på egen kraft kunde avsluta det hela så att säga haha det gjorde jag också, nästan helt utan krystvärkar, bm sa lite skeptiskt att jag kunde prova utan värk, och jajjemen ut kom han

Leon 9/12/2017
  • Jsv17

Tack för alla grattis

Vi hamnade på neo vår lilla kille då han fick lågt blodsocker och vi fick inte upp det ordentligt med amning (som ju inte riktigt kommit igång) och tillmatning. Då han är så liten också bestämdes det att han skulle få sond och sondas för att få upp det. Vanligt att det kan bli så när mamman gått på metaformin, så jag är/var inte särskilt orolig och direkt när han kom dit så hade han redan bra värde men sonden sattes och sockret har stabiliserat sig, de ville få 3 korrekta värden, och vi det sista kring 22:00. Men blir kvar på neo över natten så får han maxutnyttja sonden, men han lyckades även snutta ut lite råmjölk från mig, så amningen ska vi nog få igång ändå.

Leon 9-12-17
  • Jsv17
    princess77 skrev 2017-12-10 01:47:23 följande:

Har börjat klocka värkarna nu eftersom dom gör ont nu. Än är det nog en bit kvar, 8 min i mellan och dom varar i ca 1 min åt gången. Hela familjen sover och jag ligger i soffan och försöker vila i mellan

Oh spännande en bebis till här i tråden snart! Heja!
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Jennys Bageri skrev 2017-12-09 19:18:17 följande:

Grattis till en lyckad förlossning och en välskapt liten son. Kände på mig att det inte va så långt borta för dig. Fint namn, vi har också valt Leon men i andra namn. :)

Tack våra grabbar är ju nästan i samma storlek också Jag kände på mig hela tiden (trots att alla tul och min diagnos SKA tyda på stort barn) att han var liten. Finns dock inget som tyder på ngn tillväxthämning egentligen, min moderkaka var fin och har haft bra flöden och så, och han var liten när han kom och lite lågt blodsocker (pga mitt metaformin) men han var otroligt pigg, stark och envis haha (som mamma) Var det inte så att dina barn har fötts små? Känns lite som det kan vara så bara för mig också då även personalen här på neo och så sa att han var en väldigt pigg kille och inte verkade medtagen alls, och att tillväxthämmade barn brukar vara det. Men jag vet inte man funderar ju eftersom han föddes bf +2
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    belletristik skrev 2017-12-10 07:51:05 följande:

fick också ut min bebis till världen igår. 20.30 föddes han äntligen efter en sömnlös natt med regelbundna förvärkar från kl 02..!

var så trött!!!

kom in vid 6.30, fick träffa första läkaren vid 10, var då 4cm öppen. sen var det rätt långsamt resten av vägen. hade så bra stöd av barnmorskan <3. och vid krystskedet en jättebra läkare också. sambon var en superhjälte hela dagen. pfui! vilken resa det var. men de stressade mig aldrig fast det tog tud. så skönt. 3475g 49 cm. utan förnamn än så länge :)

Åh grattis!!!
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-12-10 11:33:08 följande:

När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....

Senaste tul v.37 dånuppskattades han typ där han nu föddes så de hade rätt rejält fel i vårt fall. Hans födslovikt skattades till att bli 3300g tror jag. Men det första jag sa när han kom upp till mitt bröst ojoj han väger inga 3kg... och det gjorde han inte heller

Men nu när han blivit så superkollad på neo så vet vi att han har kanonvärden i allt. Läkaren där sa att han inte visar några tecken på att ha varit tillväxthämmad utan han är bara liten helt enkelt Han är stark, envis som en gris och äter för fullt. Nu koppar vi då de drog sonden och gör amningsförsök däremellan, men han blir så arg när det inte kommer nåt haha han vill inte jobba för maten så jag pumpar också för att det ska komma igång ordentligt. De tror att han kommer få lättare då när det är lite enklare att få resultat Så vi kämpar på!
    Leon 9-12-17
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL