Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!
Någon fler som inte har gjort det???
Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!
Någon fler som inte har gjort det???
Hur går det för er? Har alla flyttat till FB eller finns det någon som är kvar? Jag är dock kvar och kommer att stanna här :) Hoppas ni mår bra!
Är också kvar. Vi har haft kräftskiva nu i kväll, blev lite sent så som det lätt blir. Men mysigt va det!!
Jag mår bra förutom att jag fått sån värk i fogar och ben. Värken sitter mest bak på benen och vaderna men också fötterna. Det är såå tröttsamt, plus en jävulsk mjölksyra när jag går uppför trappen här hemma. Måste sätta mig ner när jag kommer upp på övervåningen ibland och vila några sekunder. Är otroligt trött vissa dagar också. Mina promenader med vovven blir kortare och kortare känns det som. Tur vi har en stor fin gräsmatta hon kan röja runt på bäst hon vill och barn som gjärna busar med na. Men det dåliga samvetet knackar på som vanligt, det är så typiskt. Men jag är ju iof. också en sån som själv behöver och lätt saknar mina lite längre promenader med barnen och hunden. Jag älskar ju att få dra iväg ut med henne i timmar och bara gå och gå!! Aja,, vissa dagar orkar man mer, andra mindre..
Magen lever sitt eget liv, vilket är jätte mysigt och vi pratar och diskuterar namn mycket. Vi behöver ett tilltalsnamn, ett släktnamn och ett som är relaterat till rymden. Går väl si sådär!!
Ja det började väl mest lite som på skoj när första flickan föddes, hon fick heta Karla (som i Karlavagnen). Min sambo är väldigt fascinerad av rymden så vi råkade spinna vidare på det temat när tvåan föddes. Och sen blir det ju liksom lite fel om de övriga inte har namn som har med rymden å göra. Kanske är jag lite vidskeplig :)
Men det är svårt, för vi vill ju inte ga barnen för konstiga eller på något sätt knepiga namn heller. Och såna finns de gott om när man börjar leta.
Har ni några namnförslag ännu???
Vad ska man klä bebisen när den ligger i vagnen? Känns jättesvårt. Köper man en overall som passar ibörjan kommer den säkert inte passa hela vinter-säsongen!
Hur mycket känner ni era bebisar?
Måste ha en lugn tjej i magen,så lugn att jag blir nervös..
Känner henna varje dag men det är ställen hårda sparkar utan snarare små buffar på olika ställen och allmänt knölande när hon byter plats.
Pappan har bara lyckats känna 2-3 gånger..
Någon mer än jag som besväras av åderbråck i underlivet?
Äntligen bara 100 dagar kvar till bf, känns dock som en evighet fortfarande!
Längtar efter den här lilla tjejen nu
Hon kommer att heta antingen,
Ella Sigrid Angelica eller.....
Ebba Sigrid Angelica. Vad tycker ni?
Vi ligger 50/50 just nu och kanske helt enkelt får bestämma oss när vi träffar henne.
Hej! Har inte skrivit på ett tag men jag mår väldigt bra! Planen är att jobba fram till 10nde december. Längtar väldigt mycket nu efter våran lille kille. Har packat BB-väskan och väskan till mig på förlossningen. Vagnen hsr kommit och vi är jättenöjda med vårat val(bugaboo cameleon). Funderar på om vi ska köpa en bärsele eller inte? Hur har ni gjort?
Grattis till Decembertvillingarna och Estor till era bebisar!
Längtar galet mycket nu!:)