Inlägg från: Cutiemommy |Visa alla inlägg
  • Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Tänkte skapa en tråd för rutin ultraljud och hur många dagar vi alla har kvar tycker tiden går fortare när man ser dag för dag att de blir mindre och närmar sig

• Cutiemommy
    princess77 skrev 2017-06-08 17:12:56 följande:

En tråd känns onödigt,lägg upp en lista i tråden bara på allas BF och RUL så ser vi :) och kan följa varandra!

Hur gör man det?
  • Cutiemommy
    Nykär15 skrev 2017-06-09 13:16:53 följande:

Känner min dagligen <3 så mysigt! V 13+2 nu, alltid känt tidigt.

Hur känner man? Vad är det man känner? FÖrsta barnet så vet inte riktigt
  • Cutiemommy
    mrshudson75 skrev 2017-06-13 21:26:59 följande:

Jag har också nästa mvc tid först i v 24. Med de första två hade jag tidigare o fler tider, men med de sista har det varit ett stort hopp fr inskrivningen till ca ca v 25. Antar att det handlar om att spara pengar o att man eftet v 23 behandlar bebisen som livsduglig.

Jag slutar aldrig att oroa mig trots att jag haft sex komplikationsfria graviditeter. :-/

I morgon är det ivf dags för rul för mig! Lite tidigt men är såååå spänd :-/

Ååååh redan??? Vilken vecka är du i då
  • Cutiemommy
    mrshudson75 skrev 2017-06-14 06:35:13 följande:

Är 15+4 enligt sista mens men enligt tidigt ul 16+4. I v 17 alltså

Så lite för tidigt blir det men vi reser bort under sommaren så vi bedömde att det var bra att ha det gjort. Särskilt som jag missade kub pga sjukdom.

Du får säga hur de går! Ska ni kolla könet???? Åååh va spännande de här kommer blir för er! Håller tummar och tår
  • Cutiemommy
    Kaol86 skrev 2017-06-14 08:07:28 följande:

Just nu vet jag varken ut eller in, 12 fulla veckor igår och inatt vaknade jag och kände att de va något som inte stämde. Reser mig upp ut sängen och känner då att de rinner längs benen på mig. När jag väl kommer till toaletten inser jag att de är blod. Paniken, ångesten....

nu väntar jag på telefontid till gynakuten ska öppna. Känner mig helt tom. Sköterskan på 1177 försökte lugna mig inatt och sa att de behöver inte vara missfall, men något i min kropp säger att de är de. Tårarna bara rinner just nu, jag bara ber att jag har fel och att allt har gått bra.

fyyyy viken grej att gå igenom, speciellt efter 12 veckor :( hoppas allt ser bra ut håller tummarna nu
  • Cutiemommy
    mrshudson75 skrev 2017-06-14 17:28:18 följande:

Allt var så bra! Jag var så sjukt nervös innan jag fick komma in, så låg där en perfekt liten varelse som sprattlade runt så hon fick svårt att mäta Bad henne kolla könet o hon tittade o tittade o hittade ivf ingen snopp Vilket var bra eftersom bebisen går under arbetsnamnet Sonja.

Jag kommer få göra ett ul till tidigt i höst, bara för att jag känner mig lite orolig, vi har ju förlorat ett barn i v 28. De är så avslappnade här i Visby, verkligen inga köer ell stress.

Jag blev förresten framflyttad ytterligare konstigt nog, jag som sex ggr blivit bakåtflyttad. Nu är jag plötsligt beräknad 21 november, enligt sista mensen så är det bf 5 december

. Så nu 17+ 0

Suddig profilbild o rumpbild medföljer

Åååååhhhhhh första RUL besöket på tråden! Grattis till din lilla tös! Vilken härlig upplevelse! Snart är det vår tur, räknar ner dagarna....
  • Cutiemommy
    vasg skrev 2017-06-18 18:35:04 följande:

Går in i veka 15 på tisdag. Läser överallt om hur bra jag ska må nu men jag fortsätter spy varje dag, är fortsatt trött och jag som var så glad (min man också) att jag sluppit hemska humörsvängningar har ni fått dem, med besked. Är sur och grinig och gråter för allt.. Men magen har börjat komma lite och snart åker på vi resa, ska bli väldigt skönt att komma bort.. Hur går det för dig?

Samma här faktiskt. Väntar på att illamåendet ska avta så jag kan orka gå ut igen istället för att sitta hemma :) Just nu räknar jag bara ner dagarna till RUL. Ser fram emot det
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL