Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Estor skrev 2017-10-16 19:26:39 följande:

Flyttad från förlossningen till förvården igen :)

Tappen är stängd igen och har inte krympt mer! Men har enheldel "mensvärk" ny bedömning på onsdag.

Men det låter ju bra ändå, :) Känns det okej att ligga på för vården?

<3
  • mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-10-17 08:33:00 följande:

Waow, imponerande,, lät avancerat. Hejja!!

--------------------------

Igår var jag på mitt tul. Och lite besviken va nog ändå igen. Vi va lite stressade jag och sambon pga. att vi skulle hem och ta emot skolbarna. Fick vänta i 45 minuter och då dök vad jag tror en extra insatt person upp. Han är inte alls särskilt rolig att hamna hos, han har gjort ett tul på mig en gång tidigare. Då fick jag be honom ta det lite lungt för det gjorde ont. Jag är lite små avis på er som har fått fina och mysiga UL. Men men, gjort är gjort och det lilla jag fick se och höra var ju bra iaf. Han eller hon växer bra och det är ju alltid skönt å höra. Och så fick jag se bebisens mage, alltid nåt! hehe.. längtar så mycket nu.. <3

Så trist med stressig undersökning, men skönt att allt såg bra ut! O härligt att få se en liten mage ivf :)
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-10-18 00:36:47 följande:

Var hos bm idag och frågade Ang mitt eventuella åderbråck i underlivet. När jag förklarat hur jag tror det sitter så ville hon boka in mig hos läkaren så han får titta på det. Jag tackade faktiskt nej för får panik av manliga gynekologer och känner mig så jäkla obekväm just nu överhuvudtaget, om dom ändå inte kan göra nåt. Har nån av er andra som har det fått det checkat av bm eller läkare? Det jag oroar mig för är att det verkar sitta ungefär där jag brukar få bristningar vid förlossningen. Hur tänker ni andra?

Har de ingen kvinnlig läkare? Jag tycket också det känns extra jobbigt med manlig gyn, så frågar alltid om kvinnlig. Vad säger bm om ev bristningar?
  • mrshudson75
    SaraW8305 skrev 2017-10-19 15:12:37 följande:

Nästa vecka den 25 okt ska jag in till spec mödravården å få ett datum som hon ska plockas ut på :) Blir skönt å få sånt klart. Å om jag får va vaken vid snitt eller måste sövas. :)

Spännande ????

Varför var det du skulle få snitt nu? Man brukar vara vaken i de flesta fall. Är endast vid superakuta snitt som man sövs.
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-10-19 16:55:30 följande:

Jag skall på Tul på tisdag och sen tillbaka till BM den 1 nov. Om hon fortfarande ligger i säte vill dom diskutera vändningsförsök och eventuellt snitt Jag vill verkligen föda vanligt,kanske låter konstig men jag har sett fram emot det...

Känner precis likadant, ska ju på vändningsförsök om en vecka.

Här gör de bara snitt vid säte, o kan ju inte ta mig någon annanstans direkt, är ju på Gotland. :(
  • mrshudson75
    SaraW8305 skrev 2017-10-19 19:23:59 följande:

Är för trång i bäckenbotten sen är mina 2 tidigare barn födda med akuta snitt.. har en ryggskada som gjort att jag blivit sövd innan..nu är jsg dock opererad å ryggen är lagad så jag hoppas jag får va vaken.. :)

Aha då förstår jag :)

Hoppas du får vara vaken denna gång, då kan du ju få vara med i hela förloppet o få bebis hos dig på en gång.

Lite lyxigt att få ett precist datum för förlossningen ändå <3
  • mrshudson75

Här ligger jag vaken sen kl 3 typ med bökande bebis. Men, hon har vänt sig! :) En tydlig rumpa nu o hårda fötter i revbenen

Gud sån lättnad, även om hon säkert kan vända sig tillbaka i säte ha ha.

Nu får jag försöka sova en stund innan kl ringer o alla ska väckas <3

• mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-10-23 09:13:16 följande:

Åh vad skönt att hon vänt sig! Hoppas hon stannar där :)

Tack :) ja jag försöker hålla henne på plats, för hon bökar ju verkligen där inne :D
    princess77 skrev 2017-10-23 10:09:53 följande:

Härligt!

Imorgon kl 15 skall jag på TUL och jag hoppas på samma besked

Lite nervös för imorgon, hoppas att dom fortfarande ser att det är en tjej så man inte får en chock Hoppas att hon har vänt sig och hoppas att hon växer som hon ska!

Det går säkert jättebra :) Ja kände också så på tul, hade blivit snopet att se en snopp nu, när man ställt in sig på en tjej ha ha, för att inte tala om alla tjejiga kläder vi har köpt.

Håller tummarna för att din lilla vänt sig nu!
    belletristik skrev 2017-10-23 10:21:29 följande:

min vänder sig om massa. låg också vaken ett par timmar i natt av allt bök o stök därinne, och ska också på kontroll idag!

hoppas hen ska börja fixera sig snart faktiskt. nyfiken på hur det känns. mer ont i bäcknet?

Mina sista har ju inte fixerat sig förrän vid förlossningen men sista tiden brukar ju verkligen kännas som om man har en kokosnöt mellan benen :)
    jesspett skrev 2017-10-20 13:34:30 följande:

Allt såg fint ut på ultraljudet! Ingen vätska kvar kring njurbäckenet och så kollade hon fostervattenmängd (helt normalt) och tillväxten (drygt 2 kg, avvikelse från "normalkurvan" med -0,8% så hon sa att mer normalt än så kan det inte bli ;) ) så det känns väldigt bra!

Så otroligt skönt att allt såg bra ut :) <3
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-10-24 11:28:39 följande:

Idag ska jag träffa en läkare...var hos sjukgymnast förra veckan och hon tyckte jag skulle bli sjukskriven, så hoppas få nån hjälp av läkaren idag...sist jag var gravid tyckte läkaren bara att graviditet är ingen sjukdom, sånt får du ta...så jag tog semester 5 veckor semester och sen 2 veckor fl-ledigt...men vägrar offra min semester på att ligga hemma och ha ont, så kommer försöka slåss lite mer denna gången. Är helt slut på em när jag kommer hem, ont och trött och börjar nästan gråta av att vända mig i sängen eller orka allt jag behöver göra hemma med barnen osv....känner mig usel som bara orkar med soffan efter middagen, helst före middagen med.Utöver det har jag dragits med förkylning i tre veckor nu, den började liksom om i lördags och hostan from hell gör att jag inte sover på nätterna....håll tummarna för mig. Vecka 33+2 idag så ett tag kvar men tiden flyger ändå iväg just nu så känns samtidigt väldigt snart. 

Hur har det gått? Så klart du ska bli sjukskriven, det är ju inte klokt att vissa läkare tycker man ska gå med svåra krämpr o besvär bara för att det är normat under grav. :( Förkylningen går nog över om du får vara hemma o vila. Kram
    belletristik skrev 2017-10-24 08:40:00 följande:

mysig kontroll igår. pluttis väger mer än 2kilo nu! <3 så stolt!

tänk va duktiga dom är på att växa och förbereda sig där inne! snart e dom redo

jag har massa betänkligheter själv. undrar hur det ska bli. känner mig inte redo ;S

det blir fantastiskt, säger alla. "du kommer vara så kär" ja, det är jag ju redan. men ändå. känns som att hoppa på ett eskalerande tåg utan nödbroms XD

Så skönt att allt var bra. :)

Jag börjar också känna att det är på allvar nu, faktiskt ett litet nytt barn som ska komma. Hjälp :D
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-10-24 17:01:50 följande:

Nu har vi varit på TUL Allt såg bra ut,normalt flöde,bra med fostervatten. Bebisen är beräknad att väga 2156 gram just nu vilket är 1,7% över kurvan. Helt normalt

Däremot fick inga fina bilder,hon ligger på snedden med huvudet uppåt forfarande och inåt med händerna framför ansiktet.

Inte kunde man se könet heller så vi får hålla tummarna att dom såg rätt på UL i vecka 20.

Glad och tacksam över att allt såg bra ut,nu håller vi tummarna bara att hon vänder på sig annars blir det vändningsförsök i vecka 36-37.

Så skönt att allt var bra :)

Jag vet ju inte alls om det hjälpte ngt men gjorde ju lite övningar varje dag för att vår plutt skulle vända sig.

Annars brukar ju vändningsförsöken gå bra. Jag är ju lite beredd på att att vår tumlar runt igen. Vågar inte böja mig fram för djupt o så. :)

<3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL