Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Sandrajog skrev 2017-11-14 09:08:49 följande:

Hej tjejer!

Helt underbart att få höra lite om era förlossningar. Det ska bli så spännande att se hur det blir för en annan :) Första barnet här, så har verkligen ingen aning. Har ni haft hjärtklappning något? Igår vid 17 på jobbet så började mitt hjärta hoppa till, ett extraslag och sedan en liten paus. Får så ibland men nu fick jag kanske 100st på kvällen ibland direkt efter varandra. Sen fortsatte de på natten nät jag vaknade till och från. Ringde 1177 men dom sa att det bara var att avvakta. Någon som känner igen sig? Läste på nätet att det är vanligt med hjärtklappning under graviditeten men det var himla otäckt när det kom om och om igen. Troligtvis blir det ju inte bättre av att man blir orolig och stressad, hehe.

Idag känns det lite bättre, hittills. Nu ska vi göra oss iordning och åka på profylax kurs. Någon mer som ska eller har gått på den?

Bjuder på en magbild

Vilken söt mage!

Jag kan också få hjärtklappning till och från. Upplever det som mest jobbigt när jag ligger men det är nog för att det känns mest då. Kan även bli yr och svag/darrig men inte samtidigt som hjärtklappningen så det har nog mest med lågt bltr ocj kansle blodsocker att göra. Obehagligt är det iaf men skönt att graviditeten snart är över.

Vi har inte gått nån riktig profylaxkurs utan enbart föräldrautbildningen som MVC erbjöd vid första graviditeten men det va ju 2009. Litar på att vi kommer ihåg hur vi gjort två ggr innan då det gick bra.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Treasures

Idag har jag tagit influensavaccinet. Hur gör ni andra med det? Och kommer ni vaccinera hela familjen? Vi brukar inte influensavaccinera oss då vi sällan är sjuka ocj aldrig fått influensan tidigate. Men nu tänker jag att om vi alla vavvinerar oss är risken mindre att nån tar hem smittan (finns ju mkt annat som kan komma ändå) till bebis.

• Treasures
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Lycka till! Kanske har missat nåt inlägg ovan men varför blir du igångsatt? När har du eg BF?
  • Treasures
    Jilo skrev 2017-11-21 16:18:32 följande:

Tack alla <3

Blev igångsatt pga tidigare jobbiga förlossningar bl.a. Denna gång skulle det ske under mera kontrollerade former och det var det, gick väl hyfsat. Blev lite panikartat två gånger, en gång pga mig, en gång pga bebis. Är garanterat sista gången jag försöker mig på en förlossning!

Men, natten till idag fick vi en välskapt pojk <3

Eg. bf var på lördag.

Grattis! Vad skönt att det är över nu och att det slutade väl. Nu får du njuta av liten bebis!
  • Treasures
    KajsaStina123 skrev 2017-11-22 10:18:33 följande:

Hej på er!

Var till MVC nu på morgonen, fick veta att liten inte fixerat sig än men huvudet är fortf neråt och har vart det några veckor. Är i v 37 nu, och hon sa om vattnet gick och bebis inte är fixerad är det viktigt att ringa o åka t förlossningen så dom får kontrollera att inte navelsträngen "åker ut/ner" i kanalen före bebis.

Hur ser det ut för er m fixeringen resp vilken vecka? Jag är ju omföderska och då är det tydligen vanligt att bebis inte fixerar sig förren det är dags. Jag behövde inte vara orolig men blev lite orolig ändå...

Jag är i v 36+4 och när jag var hos BM i måndags så bedömde både min ordinarie bm och en student att bebis huvud är fixerat. Jag tycker själv och flera har sagt att magen sjunikt ner något nu med. Är också omföderska och jag tror inte att de andra två hade fixerat sig denna vecka utan låg nog ruckbara till sista besöket på MVC. Vattnet har inte gått förrän inne på förlossningen med nån av dem så det har aldrig blivit akut pga det.
  • Treasures
    princess77 skrev 2017-11-22 21:14:59 följande:

Nån mer än jag som har ont i ligamenten? Precis under bysten gör det galet ont,gärna på natten när man skall försöka sova.

Dessutom har mina anklar svullnat upp rejält. Man känner verkligen trycket neråt nu

Längtar med skräckblandad förtjusning..

Jag har mer ont i nedre delen av magen och ner mot underlivet. Idag har det huggit till flera ggr. Hoppas det är för att bäckenet mm gör sig redo för förlossningen. Känner också tryck neråt.

Har 23 dagar kvar till BF nu. Har inget emot att föda lite tidigare men väntar gärna en vecka till så jag hinner jobba klart som tänkt och så har jag hört att det är mkt födslar nu och varit fullt på förlossningen så det får gärna lugna ner sig lite där med.

Är inte helt klar med allt hemma, säng och skötbord är ännu omonterat. Kliar i fingrarna att få börja bädda och fixa men vill inte ha det framme om väntan blir lång. BB-väskan är iaf nästan helt packad och till helgen får vi hem vår nya bil.
  • Treasures
    SaraW8305 skrev 2017-11-27 19:05:35 följande:

8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)

Grattis! Va mysigt det måste va att få henne på utsidan nu!
  • Treasures

Uppe hos oss får man numera bara stanna ett dygn om det bsrit en komplikationsfri förlossning och mor och barn mår bra. Helst vill de ju att man går hem efter sex timmar. Och partnern får bara stanna i mån av plats. När vi fick första barnet så föddes hon ca 22:30 så då sov jag två nätter på BB utan maken då jag hamnade på flersal. Andra barnet föddes vid 21:00 och då stannade vi typ till 14 dagen därpå, maken kunde sova kvar den natten. Vi valde själva att åka hem så fort då. Ångrade mig lite väl hemma få allt blev så intensivt med storasyster som ville va med mig och bebis hela tiden. Hade nog behövt lite tid för mig själv och bara få mysa och lära känna den lilla innan vi kom hem.

Nu har jag skrivit hur jag känner i förlossningsbrevet och hoppas på få va kvar två nätter men det beror såklart på hur fullt det är på BB med. Vill ju inte ta upp plats för nån som kanske behöver den bättre.

Känner mig samtidigt lite egoistisk som vill va själv med bebis först (fast hälsa på vill jag ju såklart att de gör). Men känner redan nu att jag börjat gå in mer och mer i mig själv och vill ha lugn och ro. Känns som att huvudet ska sprängas då tjejerna pratar för högt, skriker el bråkar. Och känner igen det från hur det bar när man just fått de andra. Hur känner ni kring detta?

BB väskan är packad här med, bara necessär, mobilladdare och kanske nåt ätbart saknas.

Hoppas även jag på fullmånen i helgen samtidigt som vi har en massa aktiviteter inplanerade med barnen så det bästa vore ju om hon väntar till nästa vecka trots att jag mer än gärna vill att hon kommer tidigare. Har bara två halvdagar kvar att jobba och allt börjar va avslutat och klart där nu. Så skönt!

• Treasures
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-28 22:32:01 följande:

Hej! Hade bf med mina tvillingar den 20/12 men de valde att titta ut redan den 23 november runt kl 10.40! Det blev 2 pojkar med namnen Karl BENJAMIN Fredrik och Andreas HJALMAR Ludvig.

De vägde 2530 gram respektive 2460 gram och var 45 samt 48 cm långa! Allt är bra och vi är hemma igen från BB! Stort grattis till alla andra som fått sina sötnosar och stort lycka till som har förlossningen kvar<3

Grattis!
  • Treasures
    mrshudson75 skrev 2017-11-29 06:38:38 följande:

Jättegrattis till killarna, så vackra namn med <3

Tul idag 8 dagar över o så vaknar vi till magsjuka :( 4 åringen kräks o kräks, ha ha. Som om man inte hafe nog :(

Nä men vilken otur. Hoppas du klarar dig, el? Lite magsjuka kanske får igång förlossningen;)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL