Inlägg från: Fritjof |Visa alla inlägg
  • Fritjof

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej blev precis medlem och hitta denna gruppen till min glädje! :)

Jag är gravid i v 39 bf 8 dec

Det är mitt första barn :) jag har haft en jätte bra graviditet utom foglossning men det är uthärdligt och bara jobbigt om kvällarna. Jag tycker inte det är jobbigt å vara gravid än, altså jag är inte jätte tung å stor inte svullen å vatten fylld heller och inge förvärkar, fått någon sammandragning när jag rest mig för fort eller gått för snabbt men thats it, alla tror jag kommer gå över bara för jag mår så bra, måste det va så? :( längtar ju så nu!!

• Fritjof

Hej 39+4 idag jag mår jätte bra utom för foglossningarna, igår var jag i stallet i tre timmar och det va för länge känner jag i ryggen idag, jag sover fortfarande jätte bra som genom hela graviditeten???????? så inatt har jag sovit 12 timmar! ^^ ätit lång lugn frukost städat lite å nu bara slappar jag innan sambon kommer hem igen p ska hjälpa mig med stallet idag ???????? Det börjar bli väldigt långtråkigt hemma tycker jag :( alla baby saker är färdigt allt är köpt å packat, jul pyntat å julbakat, några ider på vad man mer kan hitta på för att få tiden å gå? :)

magen har inte sjunkt än inga sammandragningar att nämna eller förverkar ingen slempropp heller känner mig så långt borta men vem vet ;) kanske bara händer pangbom

• Fritjof
    KajsaStina123 skrev 2017-12-07 10:34:28 följande:

Åhh vilken energi du verkar ha!! Hur får man det?? , jag är bara trött trött & trött. Kan somna på några minuter i soffan sen tar det halva dagen att vakna till liv igen :-/....är i v 39+ några dagar. Är beräknad till 11.e december. Är det 1a barnet? Detta blir mitt 3.e.

Och du sover bra!, jag är vaken varenda natt och har vart det ca 6 månader nu.....det gör väl en trött också antar jag. Tänk så olika det kan vara .

Men snart är det klart, då börjar nästa procedur istället med allt vad det innebär m liten bebis

Fortfarande ny på familjeliv hoppas detta blir rätt! :)

Kanske de låga järnväderna som glr så jag sover toppen xD men kan avsolut inte sova middag men det har jag aldrig kunnat, men det vlir som sagt lite lpng tråkigt å må så bra å inte ha ngt att göra xD men dagarna går ju fort ändå! Bf imorgon!! :D ja det är första barnet så det ska bli jätte spännande! Får väl passa på att njuta när jag mår bra och än så länge är det bara jag och min sambo snart har vi fullt upp med ett nytt liv som du skrev :)
  • Fritjof
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Grattis till sonen! Vad härligt det låter <3

Idag är min bf och i fm var jag hos bm bebisen ligger fortfarande ganska högt och med rörligt huvud, ska dit nösta fredag igen om inget hänt då så får hon preliminär boka in mig för igångsättning som blir precis den 23!

Hoppas inte det blir så! :/
  • Fritjof

Bf+3 idag fortfarande inga känningar alls :/ igår gick vi därför till å från stallet nästan 8 km! Det hjälpte inte heller tyvärr xD men inatt vakna jag i sån panik å sprang till toan trodde jag skulle spy men det kom inget annat än massa tomma kvällningar å så kissa jag på mig ist för magen tryckte på så xD tror jag satte i halsen i sömnen eller fick någon sjukhalsbränna upp stötning! Väldigt obehagligt iaf :o

Snart får vi nog prova annanas å hallonbladste! :D

• Fritjof

Min ligger fortfarande kvar med bf+4 idag

Ikväll har den varit riktigt vild med kraftiga sparkar åt alla håll! Läste lite läskiga saker att den kunde trasla in sig i navelsträngen och att man kanske skulle ringa in å se vad dom tyckte? :O

• Fritjof

Jag har dortfarande min kvar i magen ^^ bf+9 idag

Men det är väl vanligare att man går över med första barnet eller? ;)

Vi börjar dock fundera på om man kanske kan vara lite felberäknad? Dom är ju bara mönniskor förstås och barnen mpste ju kunna växa lite olika så dom går väl efter ngt standard mått när dom kollar bf? För jag vet inte exakt när min sista mens va nämligen.

Var hos bm o fredags iaf sista gången å nu har inte magen växt på 3 veckor så vi ska åka in till bb i nästa vecka för bedömning och tillväxtultraljud å se så allt är bra :)

• Fritjof
    Canlu87 skrev 2017-12-19 08:23:05 följande:

Hej, jag som har BF 7 dec hoppar in i den här tråden ????

Vill höra hur det går för er andra som också går och väntar. Har ni gått över tiden? Jag själv är i v 41+4 idag och håller på bli galen. Shit vad det tar på psyket!! Är första barnet med så har ju inte gjort detta innan. Min bm gjorde hinnsvepning igår och jag har inte känt mer än de förvärkar jag redan haft sen 6 veckor tillbaka. På fredag sätts jag igång om inget hänt tidigare. Vill verkligen att det ska dra igång naturligt. ????

Towelino och jesspett; hur går det för er?

Hej jag hade bf 8 dec så 41+3 idag!

Så idag ska vi åka till sjukhuset döe bedömning och tillväxtultraljud, får se hur det går:/ det är också mitt fösta barn och jag vill med så gärna att det drar igång av sig själv men inga täcken på det än :(( drömt massa mardrömar inatt om igpngsättning :( hoppas slippa ett par dagar kvar till 42 och om jag kan välja vill jag inte bli igångsatt vid julafton ????

Någon som har erfarenhet av båda delarna?
  • Fritjof

Hej igen!

Måste klaga av mig efter dagens besök på bb!

Vi skulle ju på tillväxts ultraljud idag för sf måttet varit samma 3 gr. + plus boka en igångsättnings tid ifall hen vill lägga kvar till 42+0.

Kommer dit träffar en snäll äldre barnmorska som känner på barnets läge och hon sa att den glitit ner och fixerat sig! Framsteg :D! sätter på banden å dosorna som mäter barnets hjärtfrekvens å samandragningar å hon förklarat allt å jag får ligga där i 30 min.

Så kommer hin tillbaks å plockar av å säger att jag haft 3 sammandragningar! :D fatta la inte jag dom va ju as fjuttiga trode bara bebisen sträkte på sig när det blev lite spänt xD

Iaf jätte glada att jag hade samandragningar och att bebisen fixerat sig äntligen det kändes ju jätte lovande!

Så kommer läkarn in som ska göra UL..

Aså hon kan säkert allt å så men hon prata så dålig svenska! stappla på varje ord å kunde inte förklara ngt :/ hon sa bara att bra eller Okej på allt.

Aså hon hade ordföråd som en pizza bagare ungifär

Bebis -1,6

Modetappen medium

Vatten okej

Moderkaka okej

Vad betydet det änns? vadå medium? vadå minus -1,6? är det mycker eller lite eller vad? -1.6 i vikt eller längd? Allt var så oklart å när vi fråga så kunde hon inte förklara :/

Så hade hon en stackars läkarpraktikant med sig också, hon kan ju knappast lära sig ngt :/

Sen skulle hon göra vaginal under äsökning då och känna på tappen å jag fick ligga på en vanlig britts och skulle bara dra ner jeansen till knäna?. Där ligger jag helt förvirrad brevid gynstolen lixom,

Å hon bara så då kan du ta isär benen, men hallå jag har ju helt korviga jeans runt knäna det gick ju inte att vresa en mm! Jag frågar om jag ska ta av mig å hon bara nä det brukar gå bra slappnaav! Vadå slappna av. Byxorna är ivägen!! Till slut blev jag förbannad p slet av mig byxorna å la mig ner! Å javlar var hårdhänt hon va! Bara rätt in högst upp jötte fort det gjodre ju svin ont! Brukar dom göra så våldsamt för å känna på tappen?

Å sen resultatet medium vad betyder det lixom? Hon bara inte fram inte bak medium! Ja men är det bra dåligt betyder det att ngt är på gång? Är den mogen inte mogen på väg att mogna?... jag blir tokig

Kom där ifrån som två arga frågetecken:(

Allt var ju bra! Vad vi förstod iaf men hon fick bara allt å verka dåligt för hon inte kunde förklara...:( så besviken ska prata med min vanliga bm imorgon <3

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL